Vreemde streep op banden

Reneke917

Rookie
27 sep 2015
Nieuw op dit forum, aangeraden door maat die hier al veel nuttige info heeft gehaald.

Ik heb een vreemde streep gemerkt op zowel voor als achterband van mijn BMW R850R van 2004.
De streep is net niet in het midden van de band.

Banden = Bridgestone BATTLAX BT-023
full

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
Wanneer heb je die streep ontdekt? Ergens onderweg toen je stopte? Of thuis in de schuur/berging?
Want, sta je nou toevallig precies op die voegnaad in de plavuizen die in het verlengde van die streep ligt?

Wanneer heb je die streep ontdekt? Ergens onderweg toen je stopte? Of thuis in de schuur/berging?
Want, sta je nou toevallig precies op die voegnaad in de plavuizen die in het verlengde van die streep ligt?
Dat is ook mijn idee :}

Met je hand over de band gaan en die streep is weg :Y

Voortaan wel de vloer van je schuur goed met water schoon maken want anders heb je morgen weer zo'n streep op je band :+

Dat is ook mijn idee :}

Met je hand over de band gaan en die streep is weg :Y

Voortaan wel de vloer van je schuur goed met water schoon maken want anders heb je morgen weer zo'n streep op je band :+

Zo eenvoudig is het niet.
Er is een heel klein / miniem niveauverschil te merken. Dus niet zomaar weg te vegen.

En het is zowel op voor als de achterband ?! :?

Heb ik met de BMW ook gehad met zowel michelin anakee als Bridgestone Battlax A40. Waar het precies mee te maken heeft weet ik niet maar het kan geen kwaad volgens de bandenboer. Het is geen karkasbreuk of loslatend rubber of zo. Het heeft iets met de fabricage van de banden te maken maar het precies ben ik vergeten.

I have about 400 miles on the Bridgestone BT023R on the front wheel of my 2005 Honda CBF600N and I’ve noticed a strange line just left of centre that runs the circumference of the tyre. Has anyone else seen this? Is it a concern?
Zoogie, MCN forums

It’s nothing to worry about. The increasing amounts of silica used in tyre rubber compounds has a tendency to build up quite a static charge as they spin along, so that line is an 'earthing strip' to discharge any current that builds up. It will be there for the life of the tyre, but it isn’t a wear indicator, those are at the bottom of selected tread grooves.

Thx K@W@, :}

this seems indeed to be the cause of the stripe.
Finding some info about it on the net now: anti static strip build in by the producer of the tyre.

Nothing to wurry about :) :)

I have about 400 miles on the Bridgestone BT023R on the front wheel of my 2005 Honda CBF600N and I’ve noticed a strange line just left of centre that runs the circumference of the tyre. Has anyone else seen this? Is it a concern?
Zoogie, MCN forums

It’s nothing to worry about. The increasing amounts of silica used in tyre rubber compounds has a tendency to build up quite a static charge as they spin along, so that line is an 'earthing strip' to discharge any current that builds up. It will be there for the life of the tyre, but it isn’t a wear indicator, those are at the bottom of selected tread grooves.

Dit is het enige juiste antwoord.
In principe zou elke motorzaak/bandenboer je dit ook moeten kunnen vertellen.
Als je goed kijkt zie je het bij heel veel banden, alleen de ene keer valt het vreemd genoeg meer op, dan een andere keer..

Terug
Bovenaan Onderaan