NatriumBiCarbonaat

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Hoeveel Soda heb je nodig om
- 4 Cilinders
- Onderblok
- Kop
- Kleppendeksel te stralen

De zwarte (ik denk action verf) zit er niet erg vast op.

Met de volgende vraag krijg ik waarschijnlijk op m'n deksel;
Kan je het onderblok stralen met verwijderde cilinder.
Mijn inziens zou je namelijk de zooi die er in is beland met water en schoonmaakazijn eruit kunnen spoelen, daarna verwarmen om het vocht eruit te halen en weer afvullen met olie.

http://www.online-zeepwinkel.nl/a-2...naat-sodium-bicarbonate-zuiveringszout-zou06/
 
Laatst bewerkt:
2010-09-29%2018.09.13.jpg


schaamteloos gejat vanuit een andere post, mooi resultaat geeft dat sodastralen _O- _O-
 
Weet je wel hoeveel troep zandstralen geeft in net zo'n ruimte?

vermodelijk ongeveer net zoveel, daarom niet stralen in een kleine ruimte in het algemeen. Toch moest ik Direct aan de foto denken toen ik het woord sodastralen las.

ik kan verder geen betere bijdrage aan dit topic leveren dan: je kunt beter teveel als te weinig kopen :$ :$
 
Laatst bewerkt:
Met zand stralen is gevaarlijk voor je longen, niet doen. Ik heb zo'n goedkoop straalpistool van de Lidl ( €10) , gebruik gewoon straalmiddel en doe het in een grote plastic zak waar ooit een nieuwe fiets in zat. Heb je weinig straalmiddel nodig want je vangt alles op in die plastic bag zodat je het kunt hergebruiken. Met kleine delen als cilinderkoppen ed gaat dat prima.
 
brings back memories....toen ik die foto zag moest ik opeens weer denken aan dat ik ooit een glasplaat heb gestraald en alle zooi in de vuilnisbak is beland incluis straalpistool.

Maar we hebben dus al wat winst gemaakt door een roterende messing borstel: al 1 versleten op het blok.

De hoekjes waar we niet bij komen dus wel misschien.
 
Han S, heb je die grit gebruikt die meegeleverd was, (Deze week in de aanbieding?)
Wel een idee zo'n grote plastic zak.

Ik zat te denken aan NatriumBiCarbonaat is omdat het oplost in water en zo weg is te spoelen en vooral verdampt als je schoonmaak azijn gebruikt..
 
Han S, heb je die grit gebruikt die meegeleverd was, (Deze week in de aanbieding?)
Wel een idee zo'n grote plastic zak.

Ik zat te denken aan NatriumBiCarbonaat is omdat het oplost in water en zo weg is te spoelen en vooral verdampt als je schoonmaak azijn gebruikt..

Ik heb een vriendje met een grote straalcabine en die heeft grote vaten met divers grit. Heb ik een emmertje bij gehaald en als je een stevige grote plastic zak gebruikt gaat er niets verloren en je zit niet in een wolk stoffige meuk.
 
Bijna winterwonderland.
Dat spul tast alle metalen aan waarvan je motor gemaakt is. Hoe onedeler hoe erger.

Je kan ook met glasparel stralen, gaat heel goed. Ik heb er ooit mijn frame mee gestraald en het leek wel zilver toen het klaar was.
 
Bijna winterwonderland.
Dat spul tast alle metalen aan waarvan je motor gemaakt is. Hoe onedeler hoe erger.

Je kan ook met glasparel stralen, gaat heel goed. Ik heb er ooit mijn frame mee gestraald en het leek wel zilver toen het klaar was.

Lijkt mij ook een strak plan,
Onderblok gaan glasparellen terwijl de cylinders eraf zijn......
|(

Onderblok uitspoelen met water lijkt mij ook een slecht plan.

Volgens mij is de juiste manier om alles uitelkaar te halen , ontvetten en dan te stralen in een kabine, vervolgens goed spoelen en alle kanalen uitblazen met perslucht.
Bij glasparel afplakken wat niet gestraald mag worden, goede ondergrond om te spuiten.
Bij soda hoef je niet alles af te plakken.
Gewoon grid/zand stralen is te grof
 
Lijkt mij ook een strak plan,
Onderblok gaan glasparellen terwijl de cylinders eraf zijn......

Ja dat onderblok is het grootst probleem, het meeste met een roterende messing borstel gedaan, maar de hoekjes zijn lastig. En inderdaad uitspoelen met water/azijn is wat ik ook niet prefereer.

Glasparels doe ik liever inderdaad in een cabine, lijkt me troep.
Even kijken wat ik morgen ga doen. In ieder geval iedereen bedankt voor de Info.
Ik heb geen commentaar vd buren gekregen ziehier een paar foto's:
ongeveer in 15 minuten per kilo soda,
het resultaat valt me tegen
druk is 6 bar , bij glasparels moet die 5 bar zijn.
full

Dit is niet mijn natuurlijke haarkleur.....
full

Gewoon een Big Bag gekregen van een buurman uit het dorp.

full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan