Zekering suzuki bking slaat door

suzukibking22

Rookie
27 sep 2015
4
0
hoorn
Goedemiddag,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Alberto ik rijd sinds september vorig jaar een suzuki bking 1340cc met zo'n 220 pk. Hiervoor heb ik een Gsx-r 750 gereden.
Ik rijd niet heel vaak lange stukken. En soms trek ik hem even open op de snelweg maar over het algemeen houd ik mij netjes aan de snelheid *D

Ik zit nu met de onderstaande kwestie:

Ik heb dus een suzuki B-king.
Vanmiddag nog lekker mee gereden niets aan de hand. Onderweg naar huis ging ik over een drempel en ineens valt mijn display uit.
Knipperlichten werken ook niet meer en achterlicht/remlicht ook niet.
Ik ben er achter gekomen dat dit allemaal op 1 zekering zit. Ik heb dit namelijk 1 keer eerder meegemaakt en toen maakte een draad verbinding met het frame waardoor er sluiting ontstond. Ik heb nu alle draden nagekeken van boven tot onder. Ik zie niets wat massa maakt. De motor heeft wel een X-Tre. Ik weet niet of dit iets uit maakt?
De motor rijd nog wel enzo maar is wel fijn om te weten hoe hard je gaat en hoeveel benzine je nog heb. Ook is de verlichting natuurlijk heel belangrijk.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Ik heb echt geen idee meer.

graag jullie hulp en tips.
 
Vervang de zekering die telkens springt door een lamp.
Ga dan met je bedrading rommelen. Wanneer de lamp hard gaat branden heb je kortsluiting.
Zo kan je het makkelijker vinden en je zekering springt niet telkens.
 
Ik heb de meeste draden nagekeken. Bij de koplamp zit het niet want die loopt op een andere zekering en ik heb die opengemaakt en niets raakt het frame. de vorige was het een draad van de knipperlichten die het frame raakte waardoor die sluiting maakte en dat is het dit keer niet. Alles is netjes afgetapet. Achterlicht heb ik ook gecontroleerd en ook daar is alles netjes. Wat kan nog meer een reden zijn dat de zekering er door klapt?
Hij maakt voor zover ik weet nergens meer massa.
 
De tip van v.d.v. lijkt me beter voor iemand die niet weet waar hij moet beginnen.

Weet niet of je dan aan de bedrading zou moeten zitten :+ . Maargoed:

<helpmodus>
Als je het gaat testen met het lampje zou je kunnen beginnen met zo min mogelijk aangesloten (stekkers van knipperlichten en andere lampen). Dan een voor een er bij op totdat je de boosdoener hebt gevonden. Met een beetje geluk zit het niet in je kabelboom.
</helpmodus>
 
Terug
Bovenaan Onderaan