XV1000-RR

Dit plaatje is van het eerste carbon fiber projectje dat we doen. Het is een zitje voor yuri's duc, maar ik ga kijken of er uit dezelfde mal nog een kan komen voor de xv1000rr.

Eerst eens kijken hoe deze eruit komt. Hier hebben we wet hand layup gedaan, de volgende willen we met resin infusion methode proberen te doen.

Alles nieuw, en da's altijd leuk.

Team 2 was bezig met de suzuki, die had nog een benzine toevoer probleem. Nu niet meer. Nu heeft hij ook een stillere uitlaat... Chapeau team 2.

Ik heb ondertussen de kettinglijn aardig in beeld.
Het wordt een 530 ketting, 19:40 en de gsxr achterbrug met wiel enzo.
Dan moet het voortandwiel 22mm naar buiten, wat best veel is.
Daarvoor is een steunlager nodig, die komt in de alu schetsplaat van het achterbruglager.

Veel woorden, weinig plaatjes, niet handig...


full
 
Laatst bewerkt:
Niet slecht voor een eerste poging...
deze krijgt nog wat honingraat en dan een tweede huid aan de binnenkant voor de hoognodige stijfheid.
Dit was nog zonder vacuum, gewoon smeren en aanduwen met een rollertje.

Afwerking kan nog beter, maar ja er moet wat te wensen overblijven.


full
 
Zoiets op de xv1000, en ik wil mijnes zelfdragend maken ook nog...
full
 
Achterbrug, achterveer en de link van de achterveer moeten worden afgesteund aan het blok.
Er zijn een paar sterke punten waar op gebouwd kan worden. Die punten liggen niet in hetzelfde vlak als waar de steunen nodig zijn, dus er is wat creativiteit nodig.
Platen, bussen, buizen. etc...

Eerst wat proberen met hout om de vorm te vinden. (hier het werk van Danny)
full
 
Heiligschennis voor sommigen, slijpen aan een blok. Ik vond het nodig om het achterbrug draaipunt zo ver mogelijk naar voren te krijgen. Het is een RR, dus wil ik ook een korte wielbasis.
Het blok is ook 10 graden voorover gekanteld en daarvoor moest er een stukje van de aangegoten kettingkast af ivm de kettinglijn.
full
 
Zo komt het dan uit. Positie van het achterbrug draaipunt is zorgvuldig bepaald ivm squat of anti squat werking, oftewel gaat ie in- of uitveren als ik gas geef?
full
 
Link steun begint vorm te krijgen. Nog niet vastgelast omdat ik het midden nog niet heb vastgesteld. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de blokdeling ook het midden van de fiets word.
Loek heeft hem 6mm meer naar rechts in de fiets liggen.

Meer naar rechts betekent ook meer offset in de kettinglijn. Zoals ik hem nu heb hoef ik maar 9mm offset te maken, en dat kan wel zonder steunlager. Constructief is dat wel voordelig, want zo'n steunlager kan de boel ook slopen als die niet goed in het hart van de as ligt.

full
 
~
Heiligschennis voor sommigen, slijpen aan een blok. Ik vond het nodig om het achterbrug draaipunt zo ver mogelijk naar voren te krijgen. Het is een RR, dus wil ik ook een korte wielbasis.
Het blok is ook 10 graden voorover gekanteld en daarvoor moest er een stukje van de aangegoten kettingkast af ivm de kettinglijn.[afbeelding][/quote

Het zei je vergeven Koen
 
Dag Koen,

Slijpen aan een blok is toch geen heiligschennis... is gewoon bittere noodzaak zou ik zeggen. Bij mij gaat exact hetzelfde deeltje ook nog vertrekken. Ketting raakt net bij uitveren.... Kan het scharnierpunt in het frame ook nog iets verstellen, dus moet zeker goedkomen. Als je door het verplaatsen van het blok een steunlager moet maken zou ik het zeker achterwege laten! Die punten aan het blok zijn serieus stevig inderdaad, maar best lastig te gebruiken... ik had dat ook in gedachten maar heb het uiteindelijk het frame gemaakt en niet alle punten gebruikt.

Vet project in ieder geval!

Later,

Loek
 
Is wel een beetje vergelijkbaar met het project wat ik ooit nog eens af wil maken...., dan doel ik op de plek van de brugas...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan