ktm probleem part2

crossaapje

MF'er
29 jan 2015
63
0
balkbrug
Een weekje of 2 geleden heb ik een bericht gepost met mijn ktm 520

Het blokje zit inmiddels weer in elkaar met nieuwe pakkingen nu was er alleen nog de vraag waarom de ktm nog niet loopt. het piepende geluid is uit de cilinder weg

wat ik al gecheckt heb

de motor krijgt benzine
bougie vonkt met nieuwe bougiekabel en bougie
meer dan genoeg compressie

ik heb de pick up nog even bekeken graag jullie mening hier van

Foto-8DDCOZIY.jpg
 
In principe mag je rotor de pickup niet raken. Ook dat iets dikkere strookje buiten op je vliegwiel niet. In het wrkplboek staat een maat waar je hem naar af moet stellen. Maar die rommel is allemaal magnetisch dus er kan wel eens wat gruis een poosje tussen zitten wat zoals bij jou die slijtage heeft veroorzaakt. Maar wrkplboek zegt dit:

"the gap between rotor and pulse generatormust be 0,55 - 0,85 mm, but is only adjustable on 400sx engines (measurement 0,7 mm)"

Dus je kan hem niet afstellen maar je moet de speling wel nakijken. :+ Maar zoals hierboven al gezegd, je hebt een vonk dus. Maar nu weet je wat het zou moeten zijn.

Maar hoe heb je gebrobeerd te starten? Elektrisch of ook met de kickstarter? En dan ook de compressie op gezocht? En hoelang? Carburateur nagekeken en luchtmengselschroef op standaard instelling gezet?

Voor de 520 exc racing uit 2001 (dus zonder carburateur stop, ik neem aan dat die er allang uit is), geld 2,5 slag uit/open.
 
De pick up is een spoeltje met een weekijzeren kern. Hij hoort natuurlijk niet aan te lopen, maar dat weekijzer wordt er niet slechter van. Hij moet alleen niet zo aanlopen dat hij warm wordt.
 
ik heb geprobeerd de motor zowel elektrisch als met de kickstarter dit heb ik een aantal maal
aha ik zal de speling is bekijken op het vliegwiel en de pickup

geprobeerd ik krijg dan hooguit een paar goede slagen uit de motor en dan loopt hij niet meer.

de carburateur stop wat bedoel je er mee en die 2.5 slag open bedoel je het schroefje voor op de carburateur bij het spruitstuk aan de onderkant.
 
ik heb geprobeerd de motor zowel elektrisch als met de kickstarter dit heb ik een aantal maal
aha ik zal de speling is bekijken op het vliegwiel en de pickup

geprobeerd ik krijg dan hooguit een paar goede slagen uit de motor en dan loopt hij niet meer.

de carburateur stop wat bedoel je er mee en die 2.5 slag open bedoel je het schroefje voor op de carburateur bij het spruitstuk aan de onderkan
t.


Carburateur stop, is een schroefje aan de buitenkant van je carburateur.
Buiten op je carburateur (Keihin) zit het gedeelte waar je gaskabels in haken, een ronde schijf met een veer. Deze schijf wordt dan door dit schroefje geblokkeerd zodat je gasschuif/(slide) in je carburateur nog maar +/- 3/4 open kan. Dit zorgt voor een ristrictie van je vermogen voor de lichte kw modellen van KTM.
Maar dit is heel makkelijk te verwijderen en dat zal dus al lang gebeurt zijn door een vorige eigenaar. Maar je kan kijken wat er op je kenteken staat voor kw's, meer als 12,5 kw en je hebt nooit een "stop" gehad. ;)

Idd dat is de luchtschroef, en zeer gevoelig. Deze moet op een 520 met vol vermogen op 2,5 slag uit staan, en dus bij een 520 met ristrictie (carb stop) op 1,25 slag uit. Vandaar dat ik het erbij schreef, de basis carburateur setting is dan ook anders.
Maar het is dus goed mogelijk dat je wat aan dit schroefje moet stellen, maar je hebt nu een uitganspunt. En dan trappen maar.......... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan