spanningsregelaar kawasaki kz440

28 apr 2010
81
0
Groningen
Voor een caferacer projectje heb ik zelf de kabelboom opnieuw gemaakt voor een kawasaki kz440 h0 uit 84. Zie onderstaande foto, heel overzichtelijk met alles rood maar goed, alles lijkt te werken :Y ... Behalve de spanningsregelaar! deze geeft spanningen van ~30 volt onbelast, en aangesloten op de kleine accu rond de 18 volt. Kapot dus lijkt mij. Nou twijfel ik alleen aan de aansluiting en wil eerst uitsluiten dat ik niet gewoon zelf iets fout doe.

Onderstaand is ook het schema van een z440 weergegeven waarop net als op mijn motor staat dat er slechts 2 draden vanaf de stator komen (de gele). De spanningsregelaar heeft 5 aansluitingen waarvan lijkt mij 1 massa en 1 plus, respectievelijk de zwarte en de witrode. De bruine begrijp ik niet helemaal en is momenteel niet aangesloten.

Bij het blok komen naast de 2 gele ook een zwarte (welke ik ook niet weet wat mee te doen) en een groene uiteraard voor het neutraal signaal van de versnellingsbak.

Er is dus een onaangeloten zwarte kabel uit de buurt van de stator, en de bruine draad van de regelaar is niet aangesloten.

Doe ik iets fout? Of is de regelaar gewoon stuk?

ff9w04.jpg


1t7uz8.jpg


Daarnaast geven ze deze test:

wbphjl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het lijken in ieder geval twee stroomkringen te zijn vanaf de regelaar, een naar verlichting en een naar de accu direct. Doorgemeten tijdens verschillende toerentallen staat er zo'n 20 volt belast over de stroomkring bedoelt voor de accu, en een zwakke 12 volt naar de verlichting.

Wat moet ik hier nou mee? Het liefst vervang ik de regelaar door een moderne universele, maar alle regelaars gevonden gebruiken drie dynamo draden, geen twee.
 
Vandaar mijn vraag ook...

Maargoed, dank voor de input! Bruin loopt nu via het contactslot, en zwart en rood direct naar de accu zoals op het schema. Nu staat er rond de ~14,5 volt over de polen tussen stationair en een 3000 toeren. Dat is toch echt teveel lijkt mij. Echter als een stuk meer in de richting!

Regelaar stuk of zie ik nog iets over het hoofd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan