Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Er is een optie bij de healtech dat ie ook terug kan, maar geen tussengas.

edit: Lees bij de Annitori niks specifieks over tussengas o.i.d. Alleen een aparte instelling voor opschakelen en een aparte instelling voor terugschakelen. Verder lijkt deze verdacht veel op de Healtech (zelfde soort sensor, alles in te stellen via Android bluetooth etc).
Maar juist de blipper is handig bij terugschakelen (alleen om gas te geven tussendoor zal het apparaatje controle moeten hebben om dat te doen, dat lijkt niet zo te zijn).

Wat betreft de optie bij de Healtech dat je een cut-off kunt krijgen bij terug schakelen, geen idee waar dat nou goed mee zou werken :). Er staat al bij: Caution! Use with care! blabla. Beter niet gebruiken :P
 
Laatst bewerkt:
De sensor van die van Annitori racing ziet er anders uit.

Ook werkt bij mij de Healtech qs niet meer omdat ik nu omgekeerd schakelen heb. De sensor registreert maar 1 nm :(

Omhoog registreert die prima maar naar beneden dus bijna niet. Die van Annitori zou hier geen probleem mee moeten hebben.

Ik ga nog ff kijken wat de sensor doet aan de onderkant van de schakelstang en anders wordt het wellicht een Annitori qs voor mij en gaat deze in de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
De sensor van die van Annitori racing ziet er anders uit.

Ook werkt bij mij de Healtech qs niet meer omdat ik nu omgekeerd schakelen heb. De sensor registreert maar 1 nm :(

Omhoog registreert die prima maar naar beneden dus bijna niet. Die van Annitori zou hier geen probleem mee moeten hebben.

Ik ga nog ff kijken wat de sensor doet aan de onderkant van de schakelstang en anders wordt het wellicht een Annitori qs voor mij en gaat deze in de verkoop.

Ben je de Healtech qs ook al kotsbeu ;)

Probeer deze montage eens.Langere schroef nemen waarmee je de hefboom vastzet.Op de uitstekende schroefdraad monteer je dan de Loadsensor ( groene kleur) met een moertje.

full
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of die montage van Willem gaat werken, maar wie weet. Je kunt het altijd even proberen :P

Verder zou je ook gewoon een foto van je setup kunnen maken en even Healtech mailen en vragen welke oplossingen zij zien. Op zich is het geen hogere wiskunde, maar misschien hebben ze er wel ervaring mee en wijzen ze je op een oplossing.
 
Vraag me af of die montage van Willem gaat werken, maar wie weet. Je kunt het altijd even proberen :P
Die gaat zeker werken want je kan via deze methode de sensor mooi monteren en ook zo niet al te vast zetten.Terwijl je schakelstang wel muurvast zit :Y

Verder zou je ook gewoon een foto van je setup kunnen maken en even Healtech mailen en vragen welke oplossingen zij zien. Op zich is het geen hogere wiskunde, maar misschien hebben ze er wel ervaring mee en wijzen ze je op een oplossing.
 
Ik heb healtech ook gemaild.

Het schakelen moet volgens mij soepeler kunnen dan wat ik nu heb. Heb een .log file gemaakt via de app en deze naar hun gestuurd. Als je aan het loggen bent en je drukt op pauze en je houdt dan de vergrootglas knop vast maakt de app een log file aan welk je kan versturen naar healtech.

Mijn sensor werkt perfect. Meet rond de 120 nm/s en ingesteld op 35 nm/s zoals de app aangeeft. Ik zit alleen met de cut off tijden. Ze gaan mij nu "helpen".
Voor mij is het puur experimenteren wat ik wel geinig vind, maar het spul mag niet naar de klote gaan natuurlijk.
 
Een ander merk wel super zacht lijkt te schakelen. Nauwelijks beweging in de motor.

Flimpje van healtech. Ziet er wat ruwer uit wanneer er wordt geschakeld.

Heb ik ook door gestuurd. Healtech gaf aan dat de eigenaar geen tijd had toen ze het filmpje maakten en dat ze de filmpjes een keer overnieuw gaan doen.

Dit ziet er wel weer redelijk soepel uit.
 
Laatst bewerkt:
Ben je de Healtech qs ook al kotsbeu ;)

Probeer deze montage eens.Langere schroef nemen waarmee je de hefboom vastzet.Op de uitstekende schroefdraad monteer je dan de Loadsensor ( groene kleur) met een moertje.

[afbeelding]

Ben deze niet beu maar ik heb nu omgekeerd schakelen en nu werkt die niet meer. Aangezien ik dit fijner vind schakelen (en ik denk dat een qs er ook soepeler mee schakelt) wil ik het zo houden.

Dus nu heb ik een probleempje. :)

Ik snap de tekening niet zo goed moet ik bekennen. :o

Wat ik nog ga proberen is de sensor verplaatsen naar de onderkant van de schakelstang. Waar de schakelpook zit. Dan zou die de terugwaartse beweging denk ik moeten registreren.

Nu zit het bij mij boven op de schakelstang (bij het heveltje) en registreert het enkel de opwaartse beweging.

Even kijken wat het doet en anders ga ik langzaam aan voor die andere kijken. :o

Ik ga pas volgend seizoen weer het circuit op dus genoeg tijd om het allemaal rustig uit te zoeken.
 
Vraag me af of die montage van Willem gaat werken, maar wie weet. Je kunt het altijd even proberen :P

Verder zou je ook gewoon een foto van je setup kunnen maken en even Healtech mailen en vragen welke oplossingen zij zien. Op zich is het geen hogere wiskunde, maar misschien hebben ze er wel ervaring mee en wijzen ze je op een oplossing.

Goeie!
Ga ik inderdaad even doen.


Meneer Norbert is er altijd als de kippen bij als je mailt. :)
 
Ik heb healtech ook gemaild.

Het schakelen moet volgens mij soepeler kunnen dan wat ik nu heb. Heb een .log file gemaakt via de app en deze naar hun gestuurd. Als je aan het loggen bent en je drukt op pauze en je houdt dan de vergrootglas knop vast maakt de app een log file aan welk je kan versturen naar healtech.

Mijn sensor werkt perfect. Meet rond de 120 nm/s en ingesteld op 35 nm/s zoals de app aangeeft. Ik zit alleen met de cut off tijden. Ze gaan mij nu "helpen".
Voor mij is het puur experimenteren wat ik wel geinig vind, maar het spul mag niet naar de klote gaan natuurlijk.

Die van mij registreert max rond de 40 nm. -O-

Als ik deze losser draai dan registreert die niets meer omdat die dan te los zit.

Ook maar meteen even in de mail naar Healtech er bij vermelden.
 
Laatst bewerkt:
40 is een prima waarde hoor. Die van mij geeft maar rond de 20 (en werkt er overigens prima mee) :P
Waar de sensor zit en hoe hard je de boel aandraait bepaald inderdaad nogal welke waarde eruit komt. Maar als je het mij vraagt werkt alles boven de 15 al prima, misschien zelfs minder ook nog wel.
 
Ik ben momenteel al een tijdje aan het rommelen met deze QS. Het is een van de eerste, schijnt een gemodificeerde sensor te zijn?? Registreert maar rond de 10 nm/s Opzicht doet hij het wel, maar in sommige toerentallen gewoon helemaal niet.. Helaas nog geen tijd gehad om er in te duiken en Healtech te mailen, maar tot nog toe niet helemaal tevreden.

Iemand nog tips voor de cut-off tijden voor een CBR 600 RR, waarom 2x het wiel uitvinden? :P
 

Interessante uitgebreide review van iemand. Kan mij er goed in vinden.

Onderin gaat het wat minder soepel dan bovenin en op het circuit hoog in de toeren komt de qse het beste tot z'n recht.

Al met al leuk ding voor de prijs.

Ook zijn mening over de default kill times kan ik mij in vinden. Die staan naar mijn mening ook te hoog (voor een supersport in ieder geval).

Ik ga zo na de boodschappen (of anders morgen) mijn sensor verplaatsen om te kijken of ik het aan de praat krijg met gp shifting.

Ook heeft een vriend van mij sinds vorige week een circuitmotor (zx6r 2004) met daar op een Dynojet quickshifter. Vandaag of morgen eens zijn instellingen bekijken en eens rondje rijden om te vergelijken met name onderin.

Eerst even uitzoeken of hij enkel op de injectie wordt onderbroken of dat hij ook een onstekingsmodule heeft welke ook de ontsteking onderbreekt. Bij Dynojet is het soms enkel de injectie dacht ik.

To be continued :)
 
Laatst bewerkt:
dit is wat ik van Norbert kreeg.
> We have done many tests on dyno, on the track and on public roads and here's our observation:
>
> - If you feel the bike JUMPS during a shift, you have to INCREASE the cut-off time at that RPM.
>
> - If you feel the bike NODS (due to engine braking) during a shift, you have to DECREASE the cut-off time at that RPM.
>

It's not a noticeable difference on the shift lever by foot, but how you feel with your body.

When the times are too short and the bike "jumps", you'd see the front fork is expanding.

When the times are too long and the front dives, you'd see the front fork is compressing.
>
> It is a common mistake that people think the times must be shorter for a smoother shift.
> This is not always the case and there's a danger of finding 'false neutral' between gears with shorter times. I'd recommend to try
this:
> 80, 80, 80, 80, 75, 75, 75, 75, 70
>
> and you may fine tune from here.
>
> We can not give you the best numbers because the optimal shift times depend on the bike, the weight of the rider/luggage and
riding style.

Heb deze instellingen nog niet getest, maar dat ga ik ook niet doen. Heb vorige week zondag nog gereden en denk dat het toch op zijn best staat zoals ik nu heb. 75, 75, 70,70, 65, 65, 60, 60, 60. De waardes die hij voor schrijft heb ik namelijk al een keer getest en juist daarom ben ik omlaag gegaan.

Enige is dat ik mij nog wel eens de pleuris schrik als ik aan het gassen ben en per ongeluk de pook aan raak en hij onderbreekt. :o
 
Laatst bewerkt:
Die van mij gaat in de verkoop omdat ik het niet aan de praat krijg met omgekeerd schakelen.

Het registreert echt alleen maar opwaartse beweging als de sensor op de schakelstang is gemonteerd ongeacht waar op de schakelstang. Omgekeerd schaken wat ik nu heb werkt dus niet op deze manier.

Helaas pindakaas maar het omgekeerd schakelen bevalt mij en de keuze is of het weer terug naar origineel zetten en deze quickshifter houden of een andere quickshifter.

Ik ga dus voor de Annitori Pro. Deze werkt ook met een zelfde soort sensor alleen lijkt die wat geavanceerder omdat je daar wel met de sensor op de schakelstang omgekeerd kan schakelen (dit moet ik tot in de puntjes gaan uitzoeken want anders wordt het hem ook niet).


Iemand interesse?

Twee sensoren (oude en nieuwe). QSX P4B kabelboom welke op een Suzuki GSXR 750 2004 hoort maar ook werkt op een Honda 600RR uit 2003 (bevestigd door Norbert van Healtech). Enige verschil met de kabelboom van een 600RR is dat deze de FI melding van de GSXR weghaalt.
De kabelboom past op meerdere (merken) motoren maar dit graag even zelf uitzoeken, dan wel even mailen naar Healtech.
Verder is het setje helemaal compleet en werkt prima. Enkel de jumper plug ontbreekt die nodig zou zijn voor een storing. Ik heb zelf nooit een storing gehad dus ook niet gemist.

Ik heb de quickshifter twee maanden geleden voor €150,- overgenomen van Willem GSX1400 en wil dat er eigenlijk ook weer voor hebben. Integenstelling tot Willem heb ik geen gekkigheid met mijn motor. Ook geen rare momenten waarbij ik mijn vraagtekens zet.

Bij interesse graag PM.

Verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Die van mij is verkocht.

Zit nu te twijfelen tussen de Annitori qs Pro en de HM Superlite.

Beide met een zelfde soort sensor als de Healtech. Dit is voor zover ik het begrepen heb de toekomst ipv z'n old skool ding met bewegende delen (een veer ofzo) zoals Dynojet, Translogic etc. etc. in de sensor.

Echter zijn de sensoren van HM & Anntiroi toch iets anders in elkaar gezet (je moet ook de schakelstang vervangen). Ik zal tzt mijn bevindingen posten. Ik kan nu mooi vergelijken.

Wat mij in mijn "onderzoek" is opgevallen is dat de quickshifter van Healtech heel veel instelmogelijkheden heeft welke de andere "instapmodellen" niet hebben! Bij die van HM moet je de Plus variant nemen wil je vergelijkbare instelmogelijkheden en deze heeft ook een "plus" prijs.

Bij de HM Superlite heb je drie standen. Gevoelig, minder gevoelig, niet gevoelig en de kill time is in elke versnelling en bij elk toerental altijd 65 ms (dacht ik) en dit is niet te wijzigen. Bij de Annitori Pro kan je de gevoeligheid en de kill time naar wens instellen maar niet per toerental! Dus overal hetzelfde en vergeleken met Healtech dus zeer beperkt.

Ik heb laatst bij een vriend gekeken die een PK-Power quickshifter sensor heeft (deze gaat via de Power Commander en onderbreekt de injectie ipv de ontsteking) en hier kon je enkel de kill time instellen (is ook zo'n ouderwetse sensor met veer). Deze stond bij hem op 80 ms. Hij heeft echter nog niet echt goed gereden met de motor omdat het een circuitmotor is zonder kenteken. Maar geen mogelijkheid per toerental of iets in te stellen.

Ik ben er niet over uit of dit nu een pluspunt is of niet. Ik denk dat het voor de gevorderde gebruiker (met name de circuit coureur) veel instelmogelijkheden een pluspunt zijn. Voor de simpele ziel (zoals ik, wij, het gros hier) kan dit juist tegenwerken. Echter hoef je al de instelmogelijkheden weer niet te gebruiken dus een nadeel kan het eigenlijk niet zijn.


Drop tzt weer even langs in dit topic om mijn vergelijking te delen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is waarom jij niet gewoon een andere sensor hebt gekocht? De healtech sensor kan je in twijfel trekken, maar de regelkast an sich is uitstekend. Je hebt de optie om een normale NC/NO sensor te kiezen.

Het mooiste is gewoon als je op een testbank kan af stellen.
 
Welke andere sensor?

De sensoren van Healtech monteer je toch hetzelfde? Voor omgekeerd schakelen moeten ze op het heveltje en dat wil ik niet.

Als ik die van mij daar vastdraai registreert die bijna niets en te los is niet handig. Mijn rem-schakelset is van aluminium. Als dat niet goed vast zit is straks mijn as dol gedraaid.

Of kan je ook sensoren van andere merken in je Healtech module steken?! Dit is \ was mij dan onbekend.

Dat zou best naatje zijn. :o

En ja, testbank is handig maar dat geldt voor elke quickshifter denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is waarom jij niet gewoon een andere sensor hebt gekocht? De healtech sensor kan je in twijfel trekken, maar de regelkast an sich is uitstekend. Je hebt de optie om een normale NC/NO sensor te kiezen.

Het mooiste is gewoon als je op een testbank kan af stellen.

Had ik ook kunnen doen was misschien wel de beste optie geweest ;) Ben je ook meteen van fok sensor af.

Die sensor werkte ook eel minder als er veel ijzer dus dikke moer ervoor gemonteerd werd.
 
Laatst bewerkt:
Ja op een GSXR, 1000RR of ander forum.

Heb zoveel gelezen dat ik het niet meer weet. Op deze forums zijn mensen van HM & Annitori actief om info te verschaffen.

Als ik tijd heb zoek het zo ff op en anders vanavond rustig op de bank. Stuur wel ff pm dan.

Maar fijn dat die goed bevalt! Dat hoor ik graag. *O*
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook kunnen doen was misschien wel de beste optie geweest ;) Ben je ook meteen van fok sensor af.

Die sensor werkte ook eel minder als er veel ijzer dus dikke moer ervoor gemonteerd werd.

Wat bedoelen jullie nou? -O-
Welke andere sensor?

De enige sensoren die ik tegenkom op het internet zijn de sensoren die jij hebt mee gestuurd.
Ben nog geen ander model tegen gekomen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan