stroom verlies cbr600f 91

cbr600ff91

Rookie
27 sep 2015
18
0
hasselt
hey motorcollega's.
Ik heb een honda cbr 600f(pc25), en ik heb een probleem met stroom verlies.
Ik heb er een nieuwe batterij ingezet, en een nieuwe spanningsregelaar.
Nu geeft de motor genoeg volt terwijl die draait, maar als ik de motor uitzet met vb 14V, en dan 10 min later terug wil starten is de batterij weer te zwak. ik heb de lampen en de contact van de lampen vervangen, maar vind niks. Kent iemand een (makkelijke) manier voor de lek te vinden? Ik heb een multimeter en hoognodige materiaal.
ps: van mijn cbr is een streetfighter van gemaakt, en daarmee is er een helepak kabels van voor, die uit de digitale (niet orginele :) ) dashboard komen voor toeren, snelheid, voltage enz..
Alvast bedankt!
 
Ja dat heb ik nu gedaan, ik heb hem afgekoppeld en aan de acculader aangesloten.
Dus morgen koppel ik hem af en kijk ik als die vanzelf terug zakt. Ook ga ik morgen de startrelais doormeten, aan V.d.v. Wat ik bedoelde was de stekker zelf, gij bedoelt de 2 kabels, waar ene van naar batterij gaat en de andere naar de starter?
 
Als je er echt niet uit komt, mag je naar Maarheeze (Noord-Brabant in Nederland) rijden.
Zoals meeste op dit forum help ik je gratis.
De meest gebruikelijke stroom/spannings problemen heb ik wel een oplossing voor.

Maar ben niet alwetend....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de batterij terug naar de shop gebracht, en hij zegt dat ik die niet goed laadde, dat zo een lader 1000 euro kost, iets met pieken ik weet niet juist, dus hij gaat mijn batterij helemaal opladen en morgen eens testen als die leegloop of nog goed is. Ondertussen heb ik ook de contacten van de startrelais proper gemaakt met contactspray en schuurpapier, en ook de massakabels aan de kader. En ook heb ik even alle kabels gecontroleerd op slijtage of dergelijke. Morgen als mijn batterij goed is en volgeladen, zal ik eerst alle zekeringen (4) uittrekken en eens nameten voor te zien als ik nog verlies heb en waar.
Grtss
 
Dank u, ja vond het ook duur, hij had zelf geen andere, en deze die ik thuis heb ik een autoacculader :)
Ik had gisteren eens gemeten aan de zekeringen, en kan dat dat 1 van de 4 0,08A verloor (contact uit) en de andere 3 0.01A.
Grts
 
Bij moderne motoren kunnen allerlei systemen zorgen voor verbruik als het contact uit staat. Klokjes, alarm systemen, of bijvoorbeeld een navigatie houder. En dan moet je inderdaad denken aan stroompjes met de door jouw opgegeven lage waardes.
 
De garagist heeft mijn batterij gewisseld, heb gisteren een nieuwe gekregen. Weet iemand hor ik het verlies meet? De - van de multimeter aan de - kabel vd batterij, en de + van De multimeter aan de -pool van de batterij, en multimeter op V zetten, is dit juist?
Ik heb gisteren er nog een uur mee rondgereden, ben eens benieuwd als die straks terug start en nog steed 12,6 geeft..
Grts
 
Terug
Bovenaan Onderaan