#gts1000

Als ik op 2.5mm uitkom voor de spacer dikte is het veel (gok ik nu). En inderdaad: motorblok is aluminium, dus voorkeur is aluminium, maar ik gebruik zowieso pakkingen aan beide zijde, dus metal corrosie is geen issue als ik toch staal wil gebruiken. Het gaat er mij om dat er niks kan verbuigen waardoor de o-ringen van het koelkanaal tussen cylinders en carter niet meer goed afdichten. Maar goed: eerst demonteren en inspecteren hoe het nu echt zit, want het is voor mij de eerste keer dat ik een FZR blok uit elkaar haal.
 
De uitzettingscoefficiënt van staal (of rvs) is een stuk lager dan dat van alu dus dat de spacer gekke dingen gaat doen, zou ik niet al te bang voor zijn. Ook omdat deze tussen het carter en de cilinders wordt opgesloten.
Laat maar weten als je zover bent :)
 
Wel goed de verbrandingskamers van de kop uitliteren want als de inlaatkanalen bewerkt zijn dan kan het best zijn dat ze er een cilinderkop van een yzf750r op hebben gezet. Dit geeft namelijk en een betere cilindervulling en een veel hogere compressie verhouding.
Dit trucje werd veel toegepast en levert een stuk meer vermogen op, samen met de versnellingsbak wisselen voor die van de yzf750r. Je hebt dan een 6 bak.
 
Weer een stapje verder. Eerst een bdp stopper gemaakt om met een gradenschijf het absolute bdp te vinden.
Toen de eerste poging gedaan om van de inlaat nokkenas het lob center te vinden.
 
Stopper
full
 
Nu eerst de klepspeling goed zetten, distributie ketting spanning controleren en dan voor het "eggie" de metingen doen.

Als we dan de kop eraf halen gaan we de zooi uitliteren ;)
 
Na het opmeten van de nokkeas timing overgegaan naar het demonteren van de kop.
De compressie ruimtes zijn nu opgemeten. Met de dikte van de nieuwe pakkingen kan ik de spacer gaan uitrekenen *D
 
Blijft een apart gezicht een verbrandingsruimte met 5 kleppen. Volgens mij heb je wel een ori fzr1000 kop want er zit maar 1 bevestiging aan en volgens mij hebben de yzf750r koppen 2 bevestigingen per kant.
 
Tis een FZR1000 kop; de model code 3GM staat op de kop en alle kleppen
 
pssst yzf750r heeft ook de 3GM code maar een andere bevestiging van de kop aan het frame.
Vandaar dat de 6 bak van een yzf750r ook zo in een fzr1000 exup blok past.
En dat een fzr1000 exup blok ook eigenlijk zo in een yzf750r frame past en andersom ook dus
 
Kijk! Zo leren we nog eens wat. Ik dacht dat de 3GM unique voor de FZR1000 was...
 
Tis weer ff geleden, maar we zitten niet stil. Er wordt een wiel pas gemaakt voor de enkelzijdige achterbrug, een spacer voor onder de cilinder en ben nu bezig met het blok aan schoonmaken. Tevens op de draaibank en freesbank bezig om de nokkenas tandwielen verstelbaar te maken.

Mal voor tandwiel op de verdeel kop.....
full
 
Tis lekker rustig hier, want de zolder mot af (2e badkamer, vliering, slaapkamer en washok).

Maaarrrrr.....we zitten niet helemaal stil. Velgen klaar voor spuiten. Blokdelen zijn binnen, spacer is gesneden dus het blok zou dicht kunnen.

Maar ploatjes doen het altijd goed hier... :+
 
Gefeliciteerd met de wielen!! ben benieuwd hoe het staat straks, ik denk best cool en spacey!! en toch ook nog een element van de GTS dus 100% lelijk kun je ze niet noemen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan