Benzinepomp aansluiten / schakelen

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.716
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb een turbo op mn brommert geknoeid, daarom moet er een benzinepomp opgebouwd worden.
Deze pomp draait zodra ik het contact aanzet.

Nu hebben motoren en auto's de pomp zo geschakeld dat de pomp pas aan gaat als het blok loopt.

Mijn vraag; hoe maak ik het zo dat mijn pomp ook pas aan slaat als het blok loopt?

Alvast bedankt. :)
 
Het gaat hier over een brandstofpomp op een turbofiets met carbs.
Volgens mij heeft reinhoud een brandstofpomp die 5 of 6 bar druk levert en die druk wordt gereduceerd met een brandstof drukregelaar. En volgens mij heeft hij ook daar een retour leiding op aangesloten dus ja als de motor op "contact"blijft staan dan blijft de pomp ook gewoon door draaien.
 
Het gaat hier over een brandstofpomp op een turbofiets met carbs.
Volgens mij heeft reinhoud een brandstofpomp die 5 of 6 bar druk levert en die druk wordt gereduceerd met een brandstof drukregelaar. En volgens mij heeft hij ook daar een retour leiding op aangesloten dus ja als de motor op "contact"blijft staan dan blijft de pomp ook gewoon door draaien.

Klopt als een zwerende vinger.
 
waarom heb je hoge druk nodig voor carburatoren ? ik zie er het nut niet van in, maar dat kan ook aan mij liggen, heb nul ervaring met turbo's ;)

Als je zwaartekracht gebruikt om de carburateurs te voeden, en de turbo gaat druk leveren, dan wordt de benzine terug geblazen.
Daarom ben je een drukregelaar nodig die meer druk levert als de turbodruk toeneemt.
De benzinedruk moet zo'n 2psi hoger zijn als de turbodruk.
 
Ik heb er gewoon een schakelaar tussen zitten.

Als je hem vergeet aan te zetten merk je het even later vanzelf (als je het al niet hoort), ik heb graag de mogelijkheid om hem uit te hebben staan en dit is simpelste manier qua bedrading. KISS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan