tank coating beroerd

guntherrex

MF veteraan
Donateur
8 jun 2009
8.347
2.830
IJmuiden
Beste techneuten!

Ik post hier even een vraag voor iemand die al een tijd aan het kwakkelen is met zijn gpz500. hoewel een prachtig apparaatje, door roest/vuil in de tank is er de nodige ellende geweest. Bij een lokale garage heeft hij de tank laten coaten. Naast een hoop andere ellende (slechte beurt van de garage) de boel netjes lopend gemaakt. paar weken later weer niet starten... nu ziet de coating er zo uit:



Zijn er oplosmiddelen om dit er weer uit te krijgen? Of zijn er mensen die deze uitdaging aan willen? :)
 
Op dit forum vind je heel veel informatie over tankcoating. (vóór- en nadelen, hoe aan te brengen en te verwijderen enzovoort) Ook jouw probleem is al vele malen beschreven.
[luie modus uit] :+

Nieuw is kennelijk dat je vraagt of iemand dit voor je wil oplossen. (ter hand wil nemen)

De GPZ 500 is een veel voorkomende motor. Je kunt ook overwegen een "second hand" brandstoftank aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
lak en staat van de tank is verder erg goed, en in een speciale kleur. Dus heeft niet de voorkeur :) Ik heb wel wat voorbeelden langs zien komen.
Zoals ik het nu zie is het losweken van de coating met een geschikte oplosser, losse delen met een berg kiezels oid en een half uurtje schudden, reinigen (waarmee?) en dan verse coating erin.
 
Dan kan hij toch ook terug gaan naar de dealer die het aangebracht heeft? Ik neem aan dat die er arbeidskosten voor gerekend heeft, dus garantie.

Maar als hij daar niet meer heen wilt kan je van Tankcure een coating oplossing kopen en het zelf opnieuw aanbrengen.

Ik lees verhalen dat het goed blijft zitten maar ik heb zelf de hoop opgegeven. Zelfs na het inwendig stralen van de tank komt het na verloop van tijd weer los.
 
Als je tank lek is deze opzoeken en met hardsoldeer repareren..
Daarna de tank ontroesten en binnenkant verzinken.
Dat ben ik volgende week ook van plan te doen met mijn tank..
Als het lek aan de buitenkant zit denk ik dat je pech hebt ivm met je speciale kleur..

Maar zoals ik beschrijf zou ik t oplossen...
Succes!
 
tank is niet lek! alleen roestig aan de binnenkant, en nu dus losse coating in de filter(s)

Heb je wat tips voor het ontroesten? En hoe verzink je een tank aan de binnenkant?
 
Gezien de tank verder niet lekt, is het wellicht ook een mogelijkheid om de tank gewoon netjes schoon te maken en te ontroesten, en dan gewoon zonder coating te gebruiken? Of gaat dat roesten als een malle?
 
Gezien de tank verder niet lekt, is het wellicht ook een mogelijkheid om de tank gewoon netjes schoon te maken en te ontroesten, en dan gewoon zonder coating te gebruiken? Of gaat dat roesten als een malle?


Bij regelmatig gebruik van de motor niet, probeer ook zo weinig mogelijk goedkope benzine te gebruiken.
Bij langere stalling, bijv in de winter, tank volledig afvullen en motor zo droog mogelijk wegzetten.

Zullen vast wel weer op/aanmerkingen/toevoegingen op komen maar zo doe ik het en bevalt mij prima.
 
~
Beste techneuten!

Ik post hier even een vraag voor iemand die al een tijd aan het kwakkelen is met zijn gpz500. hoewel een prachtig apparaatje, door roest/vuil in de tank is er de nodige ellende geweest. Bij een lokale garage heeft hij de tank laten coaten. Naast een hoop andere ellende (slechte beurt van de garage) de boel netjes lopend gemaakt. paar weken later weer niet starten... nu ziet de coating er zo uit:

[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/coating_zpsdsgwierm.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zijn er oplosmiddelen om dit er weer uit te krijgen? Of zijn er mensen die deze uitdaging aan willen? :)[/quote

Hier kun je niks meer mee,als de coating ,,loslaat ,, zit het in alle hoeken en gaten,en zullen er steeds resten loslaten,ondanks de montage van een filter blijft het een grote narigheid.
Ook het schoonmaken met steentjes etc zal net niet die plaatsen bereiken ,om de tank geheel schoon te krijgen.
Toch gewoon proberen een goed gebruikte te kopen,en eventueel te spuiten,dan ben je het goedkoopste klaar en geen ergernis van eventueel verstopte sproeiers ,kranen etc.
Tank-cure is prima maar in dit geval niet,omdat het geen basis aanhechting heeft,vergelijk het maar met met een goede kwaliteit verf die je over een losse/poreuze ondergrond smeert,het heeft geen goede hechting en laat gewoon los.
 
.

Voorkeur voor een bepaalde merk of formaat :+


Voor formaat wel ja, ik heb er wel eens zo'n doos in gegooid waar 4 maten in zaten. De kleine schroefjes giet je er zo weer uit, maar de grote wilde niet zo makkelijk door de opening. Dus tegenwoordig gooi ik er alleen nog maar schroefjes van 3,5x30 in.
Wat er met schudden niet meer uit komt haal ik er met zo'n telescoop-magneetje uit. Gaat perfect, tank is binnen een kwartier weer vrij van schroefjes. Vervolgens de compressor er in en het stof waait er ook zo uit. Benzine kraan en niveau-vlotter weer monteren en benzine er weer in. Klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan