Gs 850 loopt niet altijd op 4 cilinders?

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo.

Laatst had ik al een topic geopend over waarom mijn Gs 850 G uit 1981 niet op alle 4 de cilinder wou vonken.
Nadat we geconstateerd hadden dat de cdi kapot die vervangen en na een slecht massa probleem opgelost te hebben vonkt de motor nu op alle 4 de cilinder hartstikke goed!

Ikke natuurlijk blij, tank er weer opgezet en de motor gestart.
Maar nu heb ik alsnog dezelfde symptomen als de laatste keer en dat is.

Goed starten, bij stilstand 90% goed lopen, testrit nog niet gemaakt maar ik verwacht dat dat hetzelfde is als de vorige keer namelijk boven de 4000 toeren geen vermogen meer met hevig stotteren.

Nou werd uitlaat 2 niet zo warm als de andere 3 uitlaten dus daar de bougie van gecontroleerd.
Die was in orde want de motor vonkte hartstikke goed, toch een andere geprobeerd voor de zekerheid maar daar lag het dus niet aan.

Vlotterbak boutje aan de onderkant eruit gehaald, daar zat een goede hoeveelheid benzine in.

Daarna de carburateur er maar weer afgehaald ( 3e keer ofzo ) niks aan op te merken, alle sproeiers open en alle kanaaltjes ook ( gecontroleerd met perslucht ) de carburateur is ook al een keer in de ultrasoon reiniger geweest dus dat verbaast me weinig.

Alles weer gemonteerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand die mij kan verder helpen?

Alvast bedankt :} Tom.
 
Laatst bewerkt:
@ Thijzel.

Bedankt voor je input.
Beide bobine's hebben goede waardes ( 5 ohm primaire spoel 13k secundaire spoel )

Omwissel is niet zo super handig omdat de stekkers verschillen, als cilinder 2 niet goed meedoet omdat de bobine niet goed is zou je zeggen dat 3 ook niet goed meedoet omdat die op dezelfde bobine zit.
Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Overigens loopt er ook 12 volt naar de bobines toe.
 
Hallo.

Cilinder 2 doet wel mee, maar niet altijd hij slaat vaak over.
Ik denk dat er misschien een verbrande klep tussen zit.
Binnenkort ga ik de compressie testen want het electra circuit is goed ( kan haast niet anders als alle waardes goed zijn en hij vonkt goed )
En hij krijgt ook brandstof ( bougie wordt ook nat )
Maar hij ontsteekt maar 90% van de tijd dus hij slaat maar af en toe over.

Bedankt voor reacties!
 
Als compressietest goed is en benzine toevoer voldoende is dan... Vlotterhoogte controleren. Mocht dit ook goed zijn dan zou ik de carburateur toch maar nog eens ultrasoon schoonmaken.

Ontsteking=benzine+vonk+ compressie
 
Terug
Bovenaan Onderaan