Remvloeistof reservoir lekt

major goodvibes

Die hard MF'er
3 okt 2004
615
0
Amsterdam
Even een vraag: Gisteren heb ik stalen remleidingen op mijn hornet gezet. Daarna meteen gaan rijden en de remdruk is goed. Maar er komt remvloeistof uit het reservoir lekken terwijl het reservoir dekseltje echt goed dichtgeschroefd zit. De vloeistof komt uit de naad waar het deksel vastzit op het reservoir.

Weet iemand de mogelijke oorzaak en hoe het te verhelpen is? Het dekseltje zit dicht maar toch komt er remvloeistof uit..

Alvast dank voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Als je hem zo vast aandraait dat je de pakking tussen het deksel en het reservoir uitperst misschien?
Als ik het deksel op het reservoir schroef is dat ijzer op ijzer. Er is wel een rubberen pakkingkje, maar dat ligt in het reservoir op een ander inliggend richeltje. Op die "pakking" wordt helemaal geen druk uitgevoerd. Volgens mij is mijn monteur iets vergeten terug te plaatsen. Ga er vanmiddag langs. Bedankt voor je hulp in ieder geval
 
Nogmaals: Zorg dat die vloeistof niet op de gelakte delen komt, of verwijder het onmiddelijk! Het is echt gemene zut hoor :Y

Succes!
Heb alles met veel water schoongemaakt. Gelukkig geen beschadigingen te zien.

OPLOSSING: Monteur was effe vergeten een pakking te gebruiken. De zogenaamde set-plate. Nu is het weer in orde. Dank voor de suggesties.
 
Heb je een aantekening laten maken op je nota dat er remvloeistof is weggelekt? Je hebt het nu wel netjes weggewassen, maar het is zo verschrikkelijk agressief spul dat je best al eens te laat zou kunnen zijn geweest. Ik heb het met onze vorige auto meegemaakt. Daar hadden ze de koppeling vervangen en lekker met hun vuile overall tegen het voorspatbord aangeleund. De verf is er niet afgekomen, maar na een week of drie wel helemaal dof uitgeslagen. Die hebben ze dus mooi over mogen spuiten. Op hun kosten uiteraard. Het kan dus heel goed dat binnen nu en zeg een week of drie jouw lak ook dof uitslaat. Dan is het handig als het op je nota vermeld staat wat er gebeurd is.

:W "Opa"Jan :W
 
Heb je een aantekening laten maken op je nota dat er remvloeistof is weggelekt? Je hebt het nu wel netjes weggewassen, maar het is zo verschrikkelijk agressief spul dat je best al eens te laat zou kunnen zijn geweest. Ik heb het met onze vorige auto meegemaakt. Daar hadden ze de koppeling vervangen en lekker met hun vuile overall tegen het voorspatbord aangeleund. De verf is er niet afgekomen, maar na een week of drie wel helemaal dof uitgeslagen. Die hebben ze dus mooi over mogen spuiten. Op hun kosten uiteraard. Het kan dus heel goed dat binnen nu en zeg een week of drie jouw lak ook dof uitslaat. Dan is het handig als het op je nota vermeld staat wat er gebeurd is.

:W "Opa"Jan :W
Goeie opa!
 
Terug
Bovenaan Onderaan