Kawasaki er 5 uitlaat

Kal-el

MF'er
5 okt 2015
38
0
Den Haag
Beste Moto forum leden,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik sinds vandaag officieel van gluurder naar reagluurder ben gegaan!

Wat betreft mijn vraag; ik heb onlangs mijn eerste motor aangeschaft, een Kawasaki Er 5 uit 2001. De motor verkeerd in puike staat alleen denk ik erover na te om een andere uitlaat erop te zetten. Met wat meer geluid word ik sneller opgemerkt door het overige verkeer wat ten goede zou moeten komen aan mijn veiligheid, en als ik heel eerlijk ben, het klinkt ook wat leuker :P
Waar moet ik dan allemaal rekening mee houden? Ik las al het een en ander over de hoeveelheid cilinders die de motor heeft enz. Verder heb ik totaal geen kennis van motoren; dat wil ik bij deze alvast gaan veranderen!

Heel erg bedankt alvast!

Menn
 
Demper is gisteren aangekomen. Gisteravond effe rap gemonteerd. Ziet er goed uit! Maar man wat een kabaal! En dan heb ik de db-killer er nog niet eens uit gehaald...
Fluiten doet'ie alleszins niet meer, misschien toch wel maar komt het niet meer boven de herrie uit...
 
Ik vind het te luid, ik schaam me er eigenlijk een beetje voor. Ik ga het eens een weekje of wat aanzien maar ik denk dat ik de originele er binnenkort weer onder pleur.
Ook reageert de motor nu anders. Ik heb het idee dat ik onderin de toeren iets meer trekkracht heb. In het middengebied is er een kleine aarzeling op respons van het gas maar eenmaal het gas vol open lijkt hij dan weer wat vinniger. Wat wel zalig is is het afremmen op de motor. Hij ploft nu heerlijk in de uitlaat bij gas los! Eigenlijk zou ik nu meer gas willen lossen als gas willen geven!

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan