ASCOT #zoveel

Bij mij borrelde het wel, maar ook lang niet zo als op die ene foto. Denk dat dat een héél erg roestige tank was.
 
Bij mij borrelde het wel, maar ook lang niet zo als op die ene foto. Denk dat dat een héél erg roestige tank was.


of de amperage van mijn lader is gewoon erg laag,

hij liep van 12 naar nu 2 ampere.. en staat nu op high (hoog)
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Heb 2 roestige brandstoftanks liggen die ik graag zou hergebruiken.
 
Na ongeveer 7 a 8 uur "trekken" is dit t resultaat:


Zet t straks nog eens aan maar geen gigabubbels roest zoals op de eerdere fotos....
Ik hoor graag commentaar...
 
Zo te zien werkt de procedure goed.
Er lijkt toch al wat behoorlijk roest te zijn neergeslagen op je aanvankelijk schone pool.
Is de binnenkant van de tank zichtbaar beter geworden?

Die giga bubbels lijken wel spectaculair. Maar dat hoeft misschien niet te betekenen dat het daardoor beter werkt.
 
Zo te zien werkt de procedure goed.
Er lijkt toch al wat behoorlijk roest te zijn neergeslagen op je aanvankelijk schone pool.
Is de binnenkant van de tank zichtbaar beter geworden?

Die giga bubbels lijken wel spectaculair. Maar dat hoeft misschien niet te betekenen dat het daardoor beter werkt.

Dat was ook mijn gedachte..
Staat ne weer aan de lader...
Vandaag nog even doorgaan met het procces, dan schoonmaken met citroenzuur...
Dan verzinken...
Maandag klaar...? *O*
 
De roest op je pool duidt er inderdaad op dat het aan het werken is. Belangrijkste is uiteraard dat de binnenkant goed schoon is. Toen ik dit bij mijn tank heb gedaan zakte de vloeistof door de gasvorming die ontstaat. Zorg wel dat de tank zoveel mogelijk vol blijft, anders mis je de roest bovenin de nek en deze kun je juist al niet goed zien. Eventueel met een klein spiegeltje checken.
 
De roest op je pool duidt er inderdaad op dat het aan het werken is. Belangrijkste is uiteraard dat de binnenkant goed schoon is. Toen ik dit bij mijn tank heb gedaan zakte de vloeistof door de gasvorming die ontstaat. Zorg wel dat de tank zoveel mogelijk vol blijft, anders mis je de roest bovenin de nek en deze kun je juist al niet goed zien. Eventueel met een klein spiegeltje checken.

Ik heb idd regelmatig de tank bijgevuld met water.
Dus ik hoop / denk / verwacht dat na 16 uur de tank nu wel klaar of uit-ontroest is...
 
Hoi Patrick, de techniek om te verzinken ken ik, ik gebruik deze om boutjes en beugeltjes te verzinken in mijn bak. Maar je tank is in wezen de tegenpool van je zink, welke ergens in het midden hangt. Ik geloof niet echt dat het zink zich goed zal gaan verspreiden over de tank, het zal de kortste weg bewandelen en daar gaan hechten en groeien.

Volgens mij is het voldoende om je tank gewoon goed schoon te maken en na te spoelen. Vervolgens altijd vol weg zetten in de winter, of een scheut 10w40 bij de benzine doen om de tank vettig te houden.

Ik heb mijn honda tank in 1992 ontroest met wat fijn grind en diesel en heel veel schudden en spierballen kweken. Deze tank is nu nog roestvrij.
 
Hoi Patrick, de techniek om te verzinken ken ik, ik gebruik deze om boutjes en beugeltjes te verzinken in mijn bak. Maar je tank is in wezen de tegenpool van je zink, welke ergens in het midden hangt. Ik geloof niet echt dat het zink zich goed zal gaan verspreiden over de tank, het zal de kortste weg bewandelen en daar gaan hechten en groeien.

Volgens mij is het voldoende om je tank gewoon goed schoon te maken en na te spoelen. Vervolgens altijd vol weg zetten in de winter, of een scheut 10w40 bij de benzine doen om de tank vettig te houden.

Ik heb mijn honda tank in 1992 ontroest met wat fijn grind en diesel en heel veel schudden en spierballen kweken. Deze tank is nu nog roestvrij.

Zou idd veel moeite schelen..
Ik denk dat ik t beide ga doen.. just to be safe..
Vandaag spoelen met citroenzuur.. dagje laten staan, morgen dan aan de zink..
En dan als t meezit dinsdag met schuurlint tank opschuren en dan later in de primer..
(zeg ik nu.....)
 
Laatst bewerkt:
Sowieso krijg met deze manier van verzinken een matig resultaat. Dof poreus grijs met hier en daar een ophoping. Je hebt namelijk een speciaal zuur nodig, wat ook nog duur is.(kan effe niet op de naam komen).
En verzinken is niet duur 20-40euro voor een emmer vol.
 
Sowieso krijg met deze manier van verzinken een matig resultaat. Dof poreus grijs met hier en daar een ophoping. Je hebt namelijk een speciaal zuur nodig, wat ook nog duur is.(kan effe niet op de naam komen).
En verzinken is niet duur 20-40euro voor een emmer vol.

Ik heb van kwikfit een paar stukken zink gekregen.
Daar ga ik het mee proberen, het is uiteraard geen profi-resultaat wat ik verwacht .
Maar als t een beetje redelijk de roest stopt, of goed beperkt, ben ik tevreden..
 


zo ziet de anode eruit,

wat ik denk is dat deze verzadigd is..
als je in de tank kijkt (bovenin) dan zie je nog steeds roestige pikkeltjes zitten,
lullige is dat ik genoeg stukken staal heb, maar is allemaal plaat, de rest is of gegalvaniseerd of rvs...
 
Ja, denk ik ook.
Heb je niet nog een stukkie ijzer liggen?
Blikpakket van een oude trafo lijkt mij ideaal.
(weekijzer en onbehandeld)


ik probeer straks wel met de slijptol een strip af te slijpen..
kijken of deze ook dieper in de tank kan/ past..
 
Terug
Bovenaan Onderaan