Knipperlicht werkt niet, wel als alarmlicht

Rudger

Rookie
29 mei 2006
16
0
Zeewolde
Dag mensen, ik heb het forum doorzocht zover dat te doen is maar ik kan mijn probleem niet vinden.

Mijn linkerknipperlichten, voor en achter, doen het niet als ik die wil inschakelen. Als ik mijn alarmlicht knop indruk doen ze het wel. Hoe kan dit? Het is een gsxr 600 en ik heb er een schuivertje mee gemaakt waardoor ik aan de voorkant nieuwe knipperlichten moest monteren.

Zekeringen zijn nog goed. De rechterknipperlichten doen het wel als ik die inschakel.

Bedankt voor het meedenken! :)
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen, ik heb het forum doorzocht zover dat te doen is maar ik kan mijn probleem niet vinden.

Mijn linkerknipperlichten, voor en achter, doen het niet als ik die wil inschakelen. Als ik mijn alarmlicht knop indruk doen ze het wel. Hoe kan dit? Het is een gsxr 600 en ik heb er een schuivertje mee gemaakt waardoor ik aan de voorkant nieuwe knipperlichten moest monteren.

Zekeringen zijn nog goed. De rechterknipperlichten doen het wel als ik die inschakel.

Bedankt voor het meedenken! :)


kijk de aansluitingen van je knipperrelais en zekeringen eens goed na,

met een multimeter bijvoorbeeld. :)






en kijk ook naar je knipperlichtschakelaar, misschien heeft die ook een optater gehad en zitten de contactjes los >> van binnen.
 
Laatst bewerkt:
De belasting van je nieuwe knipperlichtjes is lager waardoor het knipperrelais niet functioneerd (denk ik)
Zet je je alarmlicht aan dan heb je dubbele belasting en dan werkt het wel.
Wissel de lampjes links maar eens om met rechts en je zal zien dat hij dan rechts niet meer werkt.
 
Ik heb alleen de knipperlichten aan de voorzijde vernieuwd, dus links en rechts.

Als ik de linkerknippers wil aanzetten gebeurd er gewoon niks, ook niks te zien op het dashboard.

Ik heb verder niks veranderd in de bedrading en stekkertjes. En er is verder weinig schade aan me motor. Daarom vind ik het zo vaag. De zekeringen zijn nog goed.

Dan ga ik maar proberen het relais door te meten (niet heel veel ervaring mee maar heb een werkplaatshandboek)

(zinvolle) suggesties altijd welkom!
 
Het relais kan het zijn, maar aangezien de andere zijde wel werkt zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen. Zoals Martell zegt, waarschijnlijk een contactje los.

Ik zou eerst eens je knipperlichtschakelaar openmaken en kijken of er een soldering oid losgeschoten is.
 
En wat zeg jij nu precies anders dan dat Martell zei?
Komt op hetzelfde neer.



waar dat op neer komt beste Van nelle,


Dat je niet kan inschatten hoeveel kennis iemand heeft die een topic start, en dat je dus ook niet weet of ie wat met een hele korte opmerking, contactje/draadje kan... -O-


een technieker snapt meteen wat er bedoelt wordt maar een leek heeft echt geen idee...


daarom leg ik het ff uit, komt wel op hetzelfde neer maar klinkt heel anders.
 
waar dat op neer komt beste Van nelle,


Dat je niet kan inschatten hoeveel kennis iemand heeft die een topic start, en dat je dus ook niet weet of ie wat met een hele korte opmerking, contactje/draadje kan... -O-


een technieker snapt meteen wat er bedoelt wordt maar een leek heeft echt geen idee...


daarom leg ik het ff uit, komt wel op hetzelfde neer maar klinkt heel anders.

Snap wat je bedoelt maar moet je dan tegen iemand zeggen "zeg dan niks?"
Als ts het niet snapt vraagt ie het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan