R6 1999 slaat niet aan

marvnl

MF'er
3 okt 2015
50
0
Almere
Heeft Iemand in Den Haag of omgeving een Synchroonmeter die ik even kan gebruiken om samen te kijken naar mijn motor? Hij komt nu niet vooruit, maar er is mij een tip gegeven om dit even te meten.
Het gaat om een R6 '99. Dit is wat het doet:

Indien iemand het heeft, kunnen we even via een prive bericht afstemmen hoe af te spreken. Wil graag dat de eigenaar van deze meter er ook bij staat om uit te leggen hoe het precies werkt aangezien ik geen verstand ervan heb.

Graag niet teveel vragen wat er allemaal scheelt etc, maar gelieve direct antwoord op de daadwerkelijke vraag in de titel. ben daar meer bij geholpen we persoonlijke acties kunnen uitvoeren op de motor zelf.
 
als de boel niet start kun je ook niks synchroon zetten nee. Een niet synchrone motor hoort ook nog wel te starten, synchroon zetten is meer voor de afstelling.

dus op naar Wang ermee, of naar Bolman

;)
 
Laatst bewerkt:
Excuus dat ik me niet aan jouw voorwaarden houd, maar ik ga mensen beschermen tegen het verdoen van tijd.

Een synchronisatie set gast je niks helpen.

Als je het zelf niet kunt, moet je de motor naar een monteur brengen.

Succes iig!
 
Excuus dat ik me niet aan jouw voorwaarden houd, maar ik ga mensen beschermen tegen het verdoen van tijd.

Een synchronisatie set gast je niks helpen.

Als je het zelf niet kunt, moet je de motor naar een monteur brengen.

Succes iig!
-------------------------------
Sorry als mijn berichtgeving wat bod overkomt, maar ik heb het ook anders geprobeerd, namelijk:
Betaalbare motor garage/hobbyist in den haag. Wie kent er 1?

Kreeg veel reactie van men die meedenken en dat vind ik echt tof van ze en gewaardeerd. Maar het helpt mij niet veel met mijn directe vraagstelling. Dus dan moet ik maar een tikje harder de vraag stellen om alsnog mijn antwoord die ik zoek te krijgen. En Willem hier, gaf mij een waardevol antwoord waar ik zelf wat mee kan doen :).
 
Ik zeg bolman ook al kan hij wat bod overkomen zijn het goeie monteurs met veel kennis.

Wang heeft mij geprobeerd terug te bellen zag ik! :D .... maar kon niet opnemen want was bezig op werk :( .... ach ja.. heb Voicemail achtergelaten na nog een poging.

Bolman zal ik morgen ook even bellen. Nogmaals bedank Willem.
 
geen dank!

had je andere topic niet gezien trouwens. Succes met de reparatie!

Ik ga zelf meestal naar Wang als ik iets niet zelf kan fixen. Niet omdat Bolman niet goed is, maar bij Wang kan ik weer op de tram naar huis als ik mijn motor achter gelaten heb :)
 
WANG is een goeie man! voor 300 euro kan ik de carburateur laten doen bij hem. Van mij mag deze topic gesloten worden.

Wang Technisch Onderhoud  
Motorfietsreparatie
Adres: Pastoorswarande 50, Den Haag

Had trouwens een nieuwe accu bij hem gekocht voor 55 euro op basis van zijn goed advies. Hij heeft er tevens veel mooie projectjes staan. Van oud naar nieuw... is heaven voor een motor hobbyist :)..

Van mij mag deze topic gesloten worden. Ik ben tevreden.

Hartelijk bedankt behulpzame heren, voor all jullie input.
 
WANG is een goeie man! voor 300 euro kan ik de carburateur laten doen bij hem. Van mij mag deze topic gesloten worden.

Wang Technisch Onderhoud  
Motorfietsreparatie
Adres: Pastoorswarande 50, Den Haag

Had trouwens een nieuwe accu bij hem gekocht voor 55 euro op basis van zijn goed advies. Hij heeft er tevens veel mooie projectjes staan. Van oud naar nieuw... is heaven voor een motor hobbyist :)..

Van mij mag deze topic gesloten worden. Ik ben tevreden.


Hartelijk bedankt behulpzame heren, voor all jullie input.

Motor rijd dus weer goed na nieuwe accu en werk aan de carburateurs? :)
 
Dan is het een beetje voorbarig om dit topic te laten sluiten. Zou mooi zijn als we straks weten wat er gebeurd is en jij weer tevrden rondrijd.
Maar...... dit type motorfiets heeft wel een heel groot probleem waar ze vaak aan sneuvelen. Dus ik zou met Wang wel een duidelijke afspraak maken. Wat denkt hij bijv te bereiken met werk aan de carburateurs? En zorgt dat er voor dat jij weer kunt rijden?!
Anders is het zonde van je 300,-.
Ik denk nl dat een compressiemeting of een "leak down test" veel meer van belang is dan een schoonmaak beurt van de carburateurs. Maar misschien heeft Wang dit inmiddels al gedaan heeft en weet hij dat het aan de carburateurs moet liggen. :)
 
Ik heb de motor zelf niet kunnen brengen naar wang, omdat het toch steeds uitvalt en gas niet optimaal wordt gegeven als je het helemaal open draait, maar ik heb wat afspraken gemaakt met een slimme jonge van deze forum site die even komt kijken naar m'n R6. Met zijn beschrijving kan ik bij wang aankloppen om te kijken wat er gedaan moet worden en wat het allemaal gaat kosten. Inderdaad kunnen we dit topic gewoon open houden in dat geval. Als het teveel gaat worden dan moet ik het maar gewoon verkopen voor onderdelen of iets, want de rest van de overzichtelijke zaken buiten het motorblok zelf is gewoon in top conditie en status.
 
Terug
Bovenaan Onderaan