leeg halen kat,

Status
Niet open voor verdere reacties.

artalstra

Die hard MF'er
16 sep 2013
350
3
Ik rij een cbr1000rr uit 2005. is de kat leeg te halen zonder in mijn uitlaat te slijpen? wanneer ik de demper er af haal zit de Kat er direct achter/voor.
van wat voor materiaal is het eigenlijk gemaakt? kan ik hem er gewoon uit plukken/breken?
wat zijn de voordelen en nadelen? als ik een akra systeem heb zit hij er ook niet meer in.
de grootste reden voor mij om dit te overwegen is dat de motor deze winter een paar aanpassingen krijgt oa een powercommander. deze wil ik laten afstellen maar dan moet wel eerst het luchtfilter, luchtfilterhuis ed aangepast worden. de uitlaat hoort daar ook bij.. als het echt een verschrikkelijk slecht idee is (verminderde tegendruk??) dan hoor ik dat ook graag. wat extra geluid is ook welkom, hij is met de akra einddemper veel te bescheiden!

Ik zou reacties kunnen waarderen waar ik iets aan heb, dus met technische gegevens, aan gezeik over uitstoot heb ik niet zoveel.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Arnold
 
Haal dan de kat er tussen uit, zonder hem te vernielen, want als er in de toekomst (hopelijk niet) toch een apk door onze strot geduwd wordt, dan kan je hem nog wel eens hard nodig hebben.
 
Kat is altijd handig om te hebben voor t geval dat.
Maar om antwoord te geven op je vraag:

Een kat is kort door de bocht een stel keramische platen met honingraatstructuur en met een aluminium/platina/rodium coating die bepaalde stoffen filteren.

Als je deze verwijderd krijg je verminderde tegendruk dus minder koppel onderin, maar meer vermogen bovenin. Maar als je toch de boel gaat afstellen met een powercommander kan je dat gewoon meenemen.

Eruit slopen kan je simpelweg doen door er een beitel doorheen te rammen, de boel leeg branden of gewoon vervangen door een lege pijp (heb je meteen de kat los voor het geval dat).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan