Voorvork pootjes Gilera Runner Motorscooter

RobertRunner

Rookie
6 okt 2015
13
0
Eindhoven
Beste medeforummers,

Voor en goed prijsje heb ik mijn eerste motorscooter gekocht. Na flink wat onderhandelen heb ik er een nieuwe imitatie voorvork bij gekregen omdat de oude helemaal gaar was.

Nu is de voorvork vervangen en loop ik tegen het volgende probleem aan: de steunen waar de remklauw op bevestigd moet worden zijn anders dan de steunen op de oude vork.

De bevestigingspunten van de rem zijn gelijk op beide vorken, maar de afstand van de vooras tot de bevestigingspunten van de remklauw is bij de nieuwe (gemonteerde) vork pakweg 2cm korter.

Nou is mijn vraag, is het mogelijk om de aluminium pootjes om te zetten? Ik heb via een vriend beschikking tot een garage en al het daarbij behorend gereedschap.

De link naar de foto's op Drive, het is mij niet gelukt deze grote foto's hier te posten:

https://drive.google.com/folderview?id=0ByEdy9qh52CIZjByOXVYaWVyTEE&usp=sharing

Mijn dank is groot! :]

Robert

edit: link gewijzigd


wu0BYaGD40eFnnrYOFoSnu6PwNtkw4V493psSF9alntYtQKgjc5wQPvAXtnYDWEPkx-dNg=w1656-h805

PpppYJ4JCaBP9eT1EPDxH7hOLpXZkCHrYQSJ-nDVS8X5Ul5v1rD9kBt8QG1cbWhbTVbGxQ=w1656-h805

lQn2G0rMxJCt7IIMJH7hy9lSY21J9E--ofKNC3TZ8ozVahVJiRVodSxbToQla799Drm9lA=w1656-h805

0inZW8RoI_vQR0j5U3bwvswOvGjrAW_u9_DAcWVtlaCtiWshtVaIkTRv7hac4PSDc1qUcw=w1656-h805
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb contact gehad met de verkoper. Uiteraard heb ik geen been om op te staan. Hij heeft tussen zijn vorken gekeken en heeft nog (deze keer wel een originele) vork van een Runner liggen. Zit minimale speling op. Ik kan hem direct inruilen met de vork die nu niet past. Doen of niet doen?

Hoe zou ik kunnen controlleren of hij nog goed veert? Zijn er nog punten waar ik op kan letten?

Aan de vork die nu niet past heb je sowieso niets. Dus omruilen lijkt mij in elk geval zinnig.

Elke vork is onderhevig aan slijtage. Het belangrijkste is, is dat de vork niet lekt en dat er op de binnenpoot (onderin dus) geen diepe krassen zitten, waardoor de vork kan lekken langs de keerringen.

De olie vervangen van je een gebruikte vork doet al veel goeds.
 
Heb contact gehad met de verkoper. Uiteraard heb ik geen been om op te staan. Hij heeft tussen zijn vorken gekeken en heeft nog (deze keer wel een originele) vork van een Runner liggen. Zit minimale speling op. Ik kan hem direct inruilen met de vork die nu niet past. Doen of niet doen?

Hoe zou ik kunnen controlleren of hij nog goed veert? Zijn er nog punten waar ik op kan letten?
Als die wel goed is, omruilen.
 
Volgens mij weet ik nog wel een goedkopen oplossing.
je hebt een andere remklauw nodig zo'n zwarte van piaggio met dubbele remcilinders deze zitten namelijk op de RUNNER VXR-200 en de piaggio fly 50cc tot 150cc.

het is proberen waard ik zal bij mijn scooter even de afstand van de boutjes op meten van de remklauw.

sorry ik had alleen je 1e pagina gelezen aan mijn suggestie heb je niks meer.

succes nog met je voorvork
 
Laatst bewerkt:
Aan de vork die nu niet past heb je sowieso niets. Dus omruilen lijkt mij in elk geval zinnig.

Elke vork is onderhevig aan slijtage. Het belangrijkste is, is dat de vork niet lekt en dat er op de binnenpoot (onderin dus) geen diepe krassen zitten, waardoor de vork kan lekken langs de keerringen.

De olie vervangen van je een gebruikte vork doet al veel goeds.

De vork is omgeruild. Heeft minimale speling. Even de pootjes omzetten (bevestigingspunt spatbord afgebroken) en eens kijken hoe het rijdt.
Er zitten in ieder geval geen diepe krassen op de binnenpoot, dat scheelt gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan