Yamaha WR 250F remlichtcontact kapot

Walking

Die hard MF'er
28 feb 2007
836
0
Dag iedereen!

Heb sins vorige week een enduro (Yamaha wr 250f uit 2004) en het achterlicht werkte niet. Heb al gevonden waarom... maar het remlicht werkt nog steeds niet. Ik heb ook gezien dat het alleen op de achterrem is aangesloten, maar door het zoeken en wat prutsen, heb ik helaas genoeg dit onderdeel afgebroken (een draadje is eruit), denk dat het het remlichtcontact noemt.

sesker.jpg


Misschien dat het met solderen ook wel lukt, maar wilde even checken waar je zoiets nieuw kan kopen en OF je dit überhaupt apart kan kopen? (ik vermoed dat als ik het los kan kopen, het bij een yamaha-winkel te doen is ;-)).

Indien jullie ook online-winkels voor zoiets weten... Let me know, want denk dat er meer elektriciteit aan vervanging toe is dan dat alleen :+

Groetjes,

Walking
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat helpt.
Is een standaard remdrukschakelaar.

Ff remvloeistof er uit halen, schakelaar met schroefdraad er uit draaien. En dan kijken welke maat (draad) het is.

Obv daarvan bestel je een universele (of oem) nieuwe, met juiste draad+twee nieuwe pakkingringen.

Die monteren, kijken hoe het met t stekkertje zit. Aansluiten en systeem veer vullen en dan controleren.
 
Ja, dat helpt.
Is een standaard remdrukschakelaar.

Ff remvloeistof er uit halen, schakelaar met schroefdraad er uit draaien. En dan kijken welke maat (draad) het is.

Obv daarvan bestel je een universele (of oem) nieuwe, met juiste draad+twee nieuwe pakkingringen.

Die monteren, kijken hoe het met t stekkertje zit. Aansluiten en systeem veer vullen en dan controleren.

Oei, chance dat er zondag iemand komt helpen hahahaha...
Maar ik kan dat wel bestelen bij een Yamaha dealer of bestaan daar websites voor?
 
Blup! Ikke weer! Gezien dat de bekabeling sowieso maar zozo was... Dankzij een maat het wat opgeknapt, maar het remlichtcontact heeft betere oorden opgezocht, dus zal er dit weekend een ander bestellen. Nog een paar dagen wachten op de nummerplaat en dan... BRRRRRRUUUUUUUP... :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

Dit is ondertussen alweer een OMA-topic hahaha. Maar ik had nog een vraagje. Ik heb die hydraulic brake light switch banjo bolt al een tijd liggen.
Ik had foto's getrokken van hoe en waar dat vasthing aan de batterij enzo... Maar heb die natuurlijk gewist... lekker lomp. Ik zoek dus even bevestiging:

Volgens mij ging de zwarte kabel naar de -pool van de batterij en de rode draad naar het achterlicht. Klopt dat?

Mvg en bedankt.

Walking.
 
Of toch nog 1 vraagje... Ik denk dat ze me toch de verkeerde verkocht hebben bij Yamaha en ik kan niet meer terug want heb geen factuur gevraagd... DOM DOM DOM. Maar hiervoor gingen de draden van dat remlichtcontact recht naar boven. Nu zit dat in een 90-graden hoek. Dus dat zit wel wat in de weg nu en ik wil niet dat het afbreekt.

Dus wat kan ik daaraan doen. Hoe zou dat er bijvoorbeeld vanbinnen uitzien? Als ik die 90-graden rubber ding eraf haal, zouden die kabels dan ook recht omhoog gaan?

Vroeger:

brake-banjo-switch-m10x125.jpg


Nu:


414smFF1myL._SY300_.jpg



ran8xv.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan