Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

ik heb een set arrow uitlaten op de rgv .
maar de 2 alu uitlaatbussen die in de uitlaatflens zitten zijn nogal goed gebruikt.
die waar de o ringen inkomen ,heeft iemand die over of kan alle maten ff doorgeven dan kan ik een nieuw set maken .

zo iets als hieronder maar dan heb ik met een o ring groef en een dunne wand waar de uitlaat overheen schuift .

attachment.php
 
Hallo liefhebbers,

Te koop Suzuki RGV 250 VJ 22: Motor is vastgelopen, vering aangepast aan circuitgebruik, o.a. schokbreker GSXR 600. Kuip van een Honda productieracer RS 250 (2004), zitje Yamaha TZ 250 (2003). De motor gaat weg omdat ik nog een Aprilia RS 250 heb en deze voor het circuit ga gebruiken:-)

Voor foto's: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1642622382683229&set=pcb.1642623656016435&type=3&theater

Dus heb je tijd en zin in een leuk winterproject, neem dan contact op.

Grtz,
Berno
 
Ik ben voorzichtig begonnen aan de wederopbouw van mij rsje, dus natuurlijk komen er vragen bij mij op, ik hoop dat jullie kunnen/willen helpen.
Ik kom erachter dat de schijf waar de kabels van de Powervalves een soort van los op zijn als zit, als ik die centrale moet vastzet en voel, kabels zijn nog los cilinder los in mijn handen, dat hij nogal speling op die als heeft, is dit normaal of moet ik opzoek naar een ring die die speling op de als opheft? Ik weet niet meer hoe het was met loshalen.
Volgende vraag: gebruiken jullie locktide Bin die boutjes van de pv of zetten jullie alles gewoon goed vast, waar ik mee zit is dat als ik het weer los wil halen alles zo vast zit dat er kopjes van bouten sneuvelen en ik verder van huis ben, maar natuurlijk wil ik ook niet na elke rit alles moeten aandraaien, wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt......
Mark
 
Misschien een beetje domme vraag. Hoe staat de benzine kraan van een rs250 oud type dicht?
met het handeltje naar voren wijzend of naar achteren?
 
Ik ben voorzichtig begonnen aan de wederopbouw van mij rsje, dus natuurlijk komen er vragen bij mij op, ik hoop dat jullie kunnen/willen helpen.
Ik kom erachter dat de schijf waar de kabels van de Powervalves een soort van los op zijn als zit, als ik die centrale moet vastzet en voel, kabels zijn nog los cilinder los in mijn handen, dat hij nogal speling op die als heeft, is dit normaal of moet ik opzoek naar een ring die die speling op de als opheft? Ik weet niet meer hoe het was met loshalen.
Volgende vraag: gebruiken jullie locktide Bin die boutjes van de pv of zetten jullie alles gewoon goed vast, waar ik mee zit is dat als ik het weer los wil halen alles zo vast zit dat er kopjes van bouten sneuvelen en ik verder van huis ben, maar natuurlijk wil ik ook niet na elke rit alles moeten aandraaien, wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt......
Mark

Een heel klein beetje speling is wel ok op die "wieltjes". Ik heb door de instrumentmakers hier het een en ander laten aanpassen, waardoor dit beter is geworden. Let wel op waar je de speling uithaalt, want er zit een mechanische ontlaster in.

Zelf draai ik de boutjes gewoon vast. Het is echter wel een keertje fout gegaan en zat er
1x een boutje los. Zelf zet ik het voortaan vast met locktide.

Succes!
 
@Gebrabbel, locktide is daar echt niet nodig. Goed handvast draaien. En natuurlijk de boutjes vervangen door imbus of torx.
 
heeft er hier als eens iemand een andere kuip op zijn Aprilia Rs proberen plaatsen, ben zelf mijn Aprilia aan het ombouwen voor circuit gebruik maar vraag mij af of een Yamaha TZ kuip of Honda RS kuip past of redelijk eenvoudig pas te maken is? Breed genoeg zeg maar.
 
ik zou gewoon een rs kuip erop houden. Makkelijker te vervangen bij schade aangezien er meer dan genoeg tweedehands te koop staat en nieuw(polyestermarkt dan) niet al te duur zijn.

Dus wil je iets unieks maken dan zou ik voor een honda of Tyga kuip gaan, maar wil je iets wat praktisch is dan blijft de RS kuip over.
 
ik zou gewoon een rs kuip erop houden. Makkelijker te vervangen bij schade aangezien er meer dan genoeg tweedehands te koop staat en nieuw(polyestermarkt dan) niet al te duur zijn.

Dus wil je iets unieks maken dan zou ik voor een honda of Tyga kuip gaan, maar wil je iets wat praktisch is dan blijft de RS kuip over.
De nieuwe (chinese zooi)niet aan beginnen pasvorm om te janken zelf ondervonden. :$
 
Tyga, persoonlijk niet echt mijn ding + vrij duur, standaard RS kuip is op zich wel mooi van vorm maar het het feit dat ze uit zoveel losse delen bestaat stoort mij, liever gewoon bovenkuip + onderkuip en een zitje in 1 geheel, waar je het originele zadel niet hoeft te gebruiken. Ik weet dat ze bestaan hebben maar kan ze nergens meer vinden. Vandaar dat ik had gedacht van er evt. een Honda Rs of yamaha Tz kuip op te gaan gebruiken.
 
Tyga, persoonlijk niet echt mijn ding + vrij duur, standaard RS kuip is op zich wel mooi van vorm maar het het feit dat ze uit zoveel losse delen bestaat stoort mij, liever gewoon bovenkuip + onderkuip en een zitje in 1 geheel, waar je het originele zadel niet hoeft te gebruiken. Ik weet dat ze bestaan hebben maar kan ze nergens meer vinden. Vandaar dat ik had gedacht van er evt. een Honda Rs of yamaha Tz kuip op te gaan gebruiken.


setje polyester racekuipen dan ? Bovenkuip, onderkuip en zitje uit 1 deel.. precies wat je zoekt ? Ff rondkijken, is wel te vinden af en toe (of nieuw hier APRILIA RS250 '98-'02, FAIRINGS, FAIRING, UPPER, LOWER, TAIL, UNDERTAIL, FRONT, REAR FENDER, HUGGER, CHAIN GUARD, VENT, DASH PANEL)
 
Laatst bewerkt:
oops... ik zal eens beter opletten... |( Maar wel mooi kuipwerk, ik heb er ook een set van liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad keurig uit. Volgende set wordt ook tweedelig voor mij. Mits tweedehands voorhanden.
 
Nav dit forum ben ik op zoek gegaan naar powervalves van Biagio. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik lees nu namelijk dat 1 persoon nogal problemen heeft met zijn spullen.
Mark
 
Nav dit forum ben ik op zoek gegaan naar powervalves van Biagio. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik lees nu namelijk dat 1 persoon nogal problemen heeft met zijn spullen.
Mark

Hieronder mijn ervaring:
bigw in "Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat ni..."

Alles kan kapot dus, maar de 2 delige zullen niet in je uitlaatpoort vallen. Qua topvermogen zou je er niet op in hoeven te leveren, gewoon een kwestie van afstellen. Iets minder vermogen in het middengebied, maar als je de boel afsteld met een ignitech dan is dat probleem ook opgelost.
 
Volgens mij zijn alle gebruikers van dit forum wel tevreden, geen klachten gehoord i.i.g.!


Ik vind die problemen van die gast ook een beetje wazig. 15 pk weg door een paar 10e aan materiaal meer aan je powervalves?! Wat een onzin...

En dan ook nog die coating. Wie zegt dat tie beschadigd is?? Omdat tie verkleurt is? Hij zal er vast geen hardheids meting op los gelaten hebben...

In combinatie met een ignitech of zeeltronic programmeerbare ontsteking gewoon net zo goed als origineel, maar dan geen problemen met het pinnetje!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan