optrompmachine

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.017
10.905
nultwintig
Wie weet waar deze verkocht worden?

werkt waarschijnlijk op 380V,
is een kast op bureau hoogte, halve meter braad en werkt elektrisch-hydraulisch.

maat van mij had er ooit één, failliet gegaan, en met de bekende noorderzon vertrokken..

is dus een machine om pijp/ buis op te rekken (diameter vergroten)
wie weet wat??
 
Ik zie in de gebruiksaanwijzing nergens staan dat hij alleen voor koperen leidingen bedoeld is.
Wel staat er een max. wanddikte van 3 mm.
Werkdruk hydraulisch is 80-600 Bar. Koper laat zich denk ik toch wat makkelijker optrompen. In de installatie-techniek zijn hier zelfs handgereedschappen of boormachine gedreven optrompers voor.

grtz,

Cees
 
Ik zie in de gebruiksaanwijzing nergens staan dat hij alleen voor koperen leidingen bedoeld is.
Wel staat er een max. wanddikte van 3 mm.
Werkdruk hydraulisch is 80-600 Bar. Koper laat zich denk ik toch wat makkelijker optrompen. In de installatie-techniek zijn hier zelfs handgereedschappen of boormachine gedreven optrompers voor.

grtz,

Cees

info aangevraagd,
ben benieuwd,
of zo een hand-held prettiger werkt dan een "kast"
 
Of je gaat naar deze man toe,die heeft het voor mij gedaan *D [afbeelding]

Haha de man in die foto maakt ook voor anderen verschillende diameter "bekken" voor optrompmachines :D

En geloof me, met een goeie optrompmachine kun je haast alles groter krijgen tot dat het scheurt ;)

Misschien moet je Kees ff bellen, of een ander bedrijf wat ook zo'n machine heeft.. (Bull-sp, Superpole, bovengenoemd Startwin) Daarvan weet ik zeker dat ze allemaal zo'n machientje hebben staan.

Eigenlijk is het niets anders dan een hydraulische cylinder waarmee je een setje bekken open trekt met een instelbaar ventiel, kleppenblok en voetpedaaltje...

Zoiets maar dan in't klein
https://www.youtube.com/watch?v=sN8tUo-bytE
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook een echte.
Haha de man in die foto maakt ook voor anderen verschillende diameter "bekken" voor optrompmachines :D

En geloof me, met een goeie optrompmachine kun je haast alles groter krijgen tot dat het scheurt ;)

Misschien moet je Kees ff bellen, of een ander bedrijf wat ook zo'n machine heeft.. (Bull-sp, Superpole, bovengenoemd Startwin) Daarvan weet ik zeker dat ze allemaal zo'n machientje hebben staan.

Eigenlijk is het niets anders dan een hydraulische cylinder waarmee je een setje bekken open trekt met een instelbaar ventiel, kleppenblok en voetpedaaltje...

Zoiets maar dan in't klein
https://www.youtube.com/watch?v=sN8tUo-bytE
 
Ik heb ook zo'n ding als op het plaatje, maar het lukt me niet om daar een RVS pijp met een wand van 1 mm. mee op te trompen. Ik wil er nog eens een keer een hydraulische cilinder aan knopen.
Ik gebruik hem om rvs in- en uitgangen van dempers en bochten weer netjes rond mee te maken. Als het beschadigd is.
 
Ik kreeg van vd week de eerste folder met prijslijst...

Hou je vast...
Er zijn drie varianten, waarbij ik de middelste het interessantste vind..
Prijs..
€15.000.- ex btw...
Zat ik met mijn verwachte prijs zon ruim 10k te laag... |(
 
Laatst bewerkt:
deze wellicht...

exhaust-bender-eb300.jpg


Baileigh EB-300 Exhaust Bender
 
Terug
Bovenaan Onderaan