[SUZUKI SV650] Start niet, van alles al geprobeerd

Hemmen

Rookie
10 okt 2015
15
0
Boxtel
Hoi allemaal,

Ben sinds kort eigenaar van een Suzuki SV650 Naked (v-twin 1999, 30.000 km). A.s. maandag heb ik, als alles goed gaat tijdens mijn examen, mijn motorrijbewijs. Graag zou ik dan ook willen gaan rijden. Het probleem is echter: De motor start niet meer.

Vorige week startte de motor nog zonder problemen. Heb de motor nu al 3 maanden gestald onder aan afdak.

Wat gebeurde er?

Ik heb de motor gisteren gestart en de motor begon te lopen. Toen ik gas bij af ging de motor even in toerental omhoog om vervolgens terug te zakken en af te slaan (ondanks dat ik het gas nog open had). Dit is zo enkele keren gebeurd. Daarna startte de motor helemaal niet meer.

Als ik de motor start dan hoor je de startmotor netjes zijn werk doen. De motor lijkt de 1e/2e keer starten ook aan te lopen (broem broem) echter dan stopt de motor direct. Bij een 3e poging loopt de motor ook niet meer aan.

Als ik 'm enige tijd stil laat staan dan loopt de motor wederom weer de 1e en 2e poging even aan (broem broem) en dan houdt het weer op.

Wat heb ik al geprobeerd en getest?

- Er zit voldoende benzine in de tank.
- De accu is volledig opgeladen en in orde.
- Het oliepeil is in orde.
- De zekeringen zijn allemaal intact.
- Heb beide carburateurs afgetapt i.v.m. mogelijk vocht. Hier stroomt benzine uit.
- Heb de benzineslang los gehaald tussen de tank en de carburateur en daar stroomt benzine uit.
- De bougies zijn onlangs vervangen. Heb 1 bougie losgehaald en getest. Deze vonkt bij het starten. De bougie was wel enigszins zwart van de olie. Deze heb ik schoon gemaakt.
- Heb geprobeerd te starten met de dop van de benzinetank open.
- Heb de kabel van de andere bougie proberen aan te drukken.

Tot nu toe geen succes... Sinds gisteren wist ik nog bijna niets van motoren nu een beetje.

Heb alle onderhoud en technische boekjes beschikbaar.

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen of waar het aan zou kunnen liggen? |(

Ik zou het erg fijn vinden als ik zou kunnen rijden straks :+

fotos motor: http://motor.patsen.nl/
 
Aha, gefeliciteerd!

Maar dan nog, mocht je in de winter niet willen rijden en de motor staat een tijdje stil: niet af en toe de motor eens starten en ff stationair laten lopen.
Daar doe je meer kwaad mee dan goed.

Als je bang bent dat je accu de winter niet gaat overleven dan die er uit halen en binnen koel bewaren.
 
Aha, gefeliciteerd!

Maar dan nog, mocht je in de winter niet willen rijden en de motor staat een tijdje stil: niet af en toe de motor eens starten en ff stationair laten lopen.
Daar doe je meer kwaad mee dan goed.

Als je bang bent dat je accu de winter niet gaat overleven dan die er uit halen en binnen koel bewaren.

Goeie tip! Zal ik meenemen. Het was ook meer uit "niet af kunnen blijven" oogpunt. Lastig als d'r een motor staat en je nog geen rijbewijs hebt. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan