Technisch mankement te fixen vanuit elke schuur..

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Goedemorgen,

Een vriendin heeft voor een studieopdracht (film) een (motor)technische vraag. Het film scenario vraagt namelijk om het volgende;

Een mankement aan een motor waardoor deze echt niet meer kan rijden maar welke gefixt kan worden met iets wat in elke of bijna elke schuur te vinden is.

Waarbij de onderstreepte woorden uiteraard harde eisen zijn...

Duct-tape of wd40 als antwoord mag maar dan moet het uiteraard ook nog aan de eerste eis (onrijdbare schade) voldoen.

Wie heeft het meest originele antwoord?

Alvast bedankt!
 
Een verstopt tankdopontluchtingsgaatje. Open te maken met een stukje ijzerdraad of schroevendraaier.

Afgebroken contactsleutel uit het contact verwijderen met een tang zodat je de reserve sleutel kan gebruiken.
 
Ik heb eens een defecte VW kever gerepareerd met 1 tampon. Maar, in de meeste schuurtjes tref je geen tampons aan.

Andere dan:
Choke kabel brak af op een frisse dag, dus kon niet starten. Toen een poetsdoek in de inlaat van het luchtfilterhuis gepropt zodat er amper lucht doorheen kon (waardoor je de motor feitelijk alsnog choked), kickstarten en zodra hij loopt meteen de doek er weer uit rukken. Was een fiets waarbij je onmogelijk bij het choke heveltje kan komen zonder de tank te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Afgebroken contactsleutel uit het contact verwijderen met een tang zodat je de reserve sleutel kan gebruiken.

Dat stukkie sleutel haal je er het best uit met deze tang:

cyclus_seegerringtang_buiten_voorring_19-60mm_12299.jpg
 
schroefjes van het glaasje losdraaien met een oud aardappelschilmesje of een schaar wanneer je een lampje moet vervangen van je koplamp/achterlicht/knipperlicht en je geen schroevendraaiers hebt...

Maar ja.... zelf de meest onhandige sukkel heeft wel een schroevendraaier in huis/schuur :+







Bij voorbaat dank voor al jullie felicitaties met deze glorieuze overwinning _O-
 
Laatst bewerkt:
Word er ook ff een linkje naar YouTube geplaatst met het resultaat? Begin zeer benieuwd te worden. En misschien even een pol uit de beste ideeën. Ik stem voor de BH als luchtfilter. Kun je als vrouwelijke studente toch wel iets creatiefs mee verzinnen. :P O-)
 
schroefjes van het glaasje losdraaien met een oud aardappelschilmesje of een schaar wanneer je een lampje moet vervangen van je koplamp/achterlicht/knipperlicht en je geen schroevendraaiers hebt...
Maar ja.... zelf de meest onhandige sukkel heeft wel een schroevendraaier in huis/schuur :+
Bij voorbaat dank voor al jullie felicitaties met deze glorieuze overwinning _O-
Volgens mij ging het om
Een mankement aan een motor waardoor deze echt niet meer kan rijden
 
Choke kabel brak af op een frisse dag, dus kon niet starten. Toen een poetsdoek in de inlaat van het luchtfilterhuis gepropt zodat er amper lucht doorheen kon (waardoor je de motor feitelijk alsnog choked), kickstarten en zodra hij loopt meteen de doek er weer uit rukken. Was een fiets waarbij je onmogelijk bij het choke heveltje kan komen zonder de tank te demonteren.
Dit is wel een sterke: je hebt niet eens een schuurtje of gereedschap nodig, het gaat snel (geschikt voor een actiescene) en voor de benodigde poetsdoek scheur je de hoofdrolspeelster een kledingstuk van het lijf... :+
 
Dit is wel een sterke: je hebt niet eens een schuurtje of gereedschap nodig, het gaat snel (geschikt voor een actiescene) en voor de benodigde poetsdoek scheur je de hoofdrolspeelster een kledingstuk van het lijf... :+


Dit, en dan vervolgens haar BH gebruiken om een luchtfilter van te maken *D
 
Zijstandaard die niet meer ingeklapt kan worden waardoor de motor telkens afslaat als je hem in een versnelling zet en daarnaast ook nauwelijks meer functioneert in linkerbochten. In de schuur vind je een tang, sleutel, slijptol, zag of iets anders om de standaard te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Gebroken ketting vervangen door een stuk tuinslang.
Doorgeroeste tank vervangen door een Jerrycan met ducttape.
Kapot voorwiel vervangen door een kruiwagenwiel
Stuurslot kapot slaan met een hamer en starten met draadjes doorverbinden
Gebroken stuur vervangen door stuurtje diewieler van de kleine

zoeiets?
 
Zijstandaard die niet meer ingeklapt kan worden waardoor de motor telkens afslaat als je hem in een versnelling zet en daarnaast ook nauwelijks meer functioneert in linkerbochten. In de schuur vind je een tang, sleutel, slijptol, zag of iets anders om de standaard te demonteren.
In mijn schuur vind je geen slijptol hoor...
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon de standaard met een stuk touw/ijzerdraad/fietsbinnenband/whatever vastbinden.
 
Nou dan...

Overigens niks voor in een film want 90% van de kijkers weet niet eens dat een motor afslaat wanneert de standaard uitstaat.

Ik kan m'n motor gewoon starten en/of op de standaard (jiffy) zetten met een lopende motor hoor... Nou rijd ik wel oude rommel uit 2013, maar?

Ik moet wél de koppeling intrekken als het ding in z'n versnelling staat wil ik 'm kunnen starten en de jiffy uitzetten gaat ook alleen in z'n vrij óf met ingetrokken koppeling, maar.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan