Herkennen achterbrug VFR (blade figther)

swfb

MF'er
10 dec 2007
161
1
Recent een fireblade kunnen overnemen die reeds voorzien was van een VFR achterbrug.
Ondertussen de motor afgebouwd met de achterpartij, bellepan en spatbord van mijn andere fireblade. Die had ik reeds omgebouwd met een R1 achterkant.

Nu wil ik nog een hugger plaatsen en ik wil hem ca 30mm verlagen aangezien de motor nu erg hoog staat. Ik weet alleen niet zeker wat voor een type VFR brug het is. De vorige eigenaar heeft de motor laten ombouwen en dacht dat het een 800 achterbrug is.
Voordat ik een hugger en een verlagingsset koop zou ik daar wel zekerheid over willen hebben.

Wie kan aan de foto's zien wat voor een type het is?
Als er maten nodig zijn dan kan ik even meten.

Voor
2gua59u.jpg

Na
vgocnr.jpg

do6yh0.jpg

2lsgvgo.jpg
 
Bedankt voor de snelle reactie.

En met ingekort bedoel je in de breedte neem ik aan?
Zodat deze tussen het frame past.

Toevallig ook een idee waar ik een verlagingsset vandaan kan halen?
 
ahhh handig zo'n ingekorte brug. Dan gaat een hugger ook niet zomaar passen.
Goed dat je het zegt. Dan kan ik daar ook even mee wachten.

En inderdaad hij zal nog meer gevoelig zijn voor loskomen. Nog niet direct gemerkt.

Gelukkig geen vreemde banden slijtage waargenomen en bij stuur loslaten gaat hij recht.
Zal hopenlijk wel weer recht aan elkaar zijn gelast.
 
Origineel zit er geen las. Maar het ziet er solide uit. Vorige eigenaar heeft er bijna een jaar mee gereden zonder problemen of banden slijtage met een vreemd patroon.

Weet nu in ieder geval wat voor een brug het is.

Kan alleen weinig vinden aan verlagingsets. Iemand toevallig nog een set achter de hand?
 
Een verlagingsset (of verhogingsset) voor een RC36-1 is denk ik niet te vinden, zelf heb ik daar ook tevergeefs naar gezocht, voor de RC36-2 is er zat maar die maakt gebruik van een heel ander systeem. Het alternatief kan je waarschijnlijk vinden bij veerelementen fabrikant Wilbers die op aanvraag, langere of kortere veerelementen produceert. Of je moet mazzel hebben dat Honda langere dogbones gemaakt heeft voor andere modellen, die mazzel had ik. Mijn eigen CBX met een RC36-1 brug moest verhoogd worden, ik moest dus een kortere dogbone hebben, laat de CBR600 van 97/98 die nu hebben, een 1,8 cm kortere dogbone gaf voor mij ongeveer 5 cm verhoging achter. Er zijn trouwens ook verstelbare " universele " dogbones te koop via eBay, wordt nog wel een zoektocht om dan de juiste maat te vinden.
 
Modeljaar 1994 -97 is van de RC36-2, dat is een compleet andere linksysteem met 2 smallere dogbones, de RC36-1 heeft 1 dogbone van het robuuste soort. Ik heb nog ff op eBay gekeken, ook de CBR 954 en ook de VFR800 maakt van dit type dogbone gebruik, ik weet alleen de lengte niet. Ik denk dat het setje wat jij besteld hebt een verstelbare bovenste bevestiging van het veerelement is en ik ben bang dat dit niet gaat passen. Tenzij de vorige eigenaar hier modificaties aan heeft verricht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan