eigenbouw Markus 01

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
384
184
Boekel
Hallo, sinds enige tijd ben ik bezig met mijn tweede motor project.

Mijn eerste project (Kawasaki kz440) is inmiddels afgerond.
Zie hier nog een keer het eind resultaat:
full


Maar nu is het tijd voor iets totaal anders.
Vorig jaar heb ik een RSV mille van 2002 met lichte glij schade (links) gekocht.
Hier heb ik een tijdje mee rondgereden om te kijken of alles technisch in orde was.

full



Na nog een tijdje getwijfeld te hebben (omdat ie zo lekker reed }) ) toch begonnen aan de demontage.

De bedoeling is om het blok met toebehoren, voorvork, wielen en schokbreker te houden.
De rest word eigenbouw zo ook het frame.

Flinke uitdaging maar we moeten de lat weer iets hoger leggen. ;)

full
 
Gezien je vorige project ben ik heel benieuwd wat je ervan gaat maken.
Klinkt iig veelbelovend!
 
Jihaa,

Een eigen frame is altijd goed ;) dat zijn de betere projecten! ik lees wel mee :9

Later,

Loek
 
Leuk weer eens een appie!
Erg grondig met een nieuw frame.
Kleine tip : de zijdelings gebouwde radiatoren en oliekoelers zijn lelijk op iets naakts maar de 2004+ nieuwere versie heeft een centrale en past/werkt goed bij dit blok. (heb ik ook op de mijne gedaan)

Succes!
 
Super tof een beetje het idee wat ik ook altijd nog eens wilde gaan doen.
enig idee wat voor frame er gaat komen??
 
Flinke uitdaging om het frame te gaan maken.

Waarom niet eerst het frame zwart poedercoaten en een Aprilia futura achterbrug (enkelzijdig) er in?

En de rest eigenbouw (subframe,tank e.d)

Zoiets is al moeilijk genoeg lijk me en gezien de peekaa's die hij levert, zit je mooi safe kwa bouw toch?

In iedergeval succes en afmaken he ;)
 
Dikke bike als basis. Je Kawa is er iig strak uit komen te zien... :}

Hier gaat dus maar even een volgmodus op, succes met je project.
 
Uitdaging is het zeker!. Ben wel erg benieuwd waarom dan een aprilia van een nieuw frame te voorzien.....die heeft voor zo'n framebouw juist een heel mooi frame terwijl er zat japanners zijn met zo'n soort blok met een minder mooi frame.
Maar het is uiteraard jouw feestje en ben zeer benieuwd!
 
Leuk weer eens een appie!
Erg grondig met een nieuw frame.
Kleine tip : de zijdelings gebouwde radiatoren en oliekoelers zijn lelijk op iets naakts maar de 2004+ nieuwere versie heeft een centrale en past/werkt goed bij dit blok. (heb ik ook op de mijne gedaan)

Succes!

Ik was al van plan om die 2 radiateurs niet meer te gebruiken, maar wist niet dat de nieuwere 1 radiateur heeft. Bedankt voor de tip!
 
Flinke uitdaging om het frame te gaan maken.

Waarom niet eerst het frame zwart poedercoaten en een Aprilia futura achterbrug (enkelzijdig) er in?

En de rest eigenbouw (subframe,tank e.d)

Zoiets is al moeilijk genoeg lijk me en gezien de peekaa's die hij levert, zit je mooi safe kwa bouw toch?

In iedergeval succes en afmaken he ;)

Uitdaging is het zeker maar daardoor ook heel leerzaam.
Ik kan wel voor de makkelijkere weg kiezen maar dan blijft het een verbouwde RSV in mijn ogen en dat is niet de bedoeling.
 
Blijft een mooi compact blok om rond te bouwen. ik heb er ook al veel te lang eentje op het schap liggen. Er zijn helaas wat andere projecten tussen gekomen. Ik had het wel al in 3D ingetekend:
full


Misschien dat ik er nog wel ooit iets flat-track achtigs rond bouw.

Succes met je project!
 
Alle belangrijke onderdelen die ik weer ga gebruiken teken ik na in solidworks. Ik wil zoveel mogelijk op papier hebben zodat ik tijdens de bouw minder snel voor grote verrassingen kom te staan.

hier de voorvork en de schokbreker alvast.

full
 
Het blok is ook weer schoon *D Dat was denk ik nog nooit schoon gemaakt, dikke laag aangekoekt vuil met een plamuur mes eraf gestoken en toen boven de ontvetbak.

full


Kleppendeksels even gestraald.

full


Nu mag het blok weer gezien worden.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan