Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, vooral hoe lang een kettingset meegaat met een Scottoiler...
 
Met de volgende onderdelen:



Een efficiënte mix van theorie en onderstaande praktijkonderdelen:

Kort bochtenwerk
Slalom rijden
Op een wip rijden
Tempokeuze in relatie tot bochten en de te rijden lijn
Kijktechniek en de beperking van de waarneming bij verschillende snelheden
Remtechniek op hoge snelheid
Uitwijken
Noodsituaties in een bocht
Bermvlucht
Gevorderden bochtentechniek



Ik laat m voorbij gaan Sjoerd. Ik ga eind deze maand de RegenTraining volgen.
 
Dat klinkt op zich best aardig, Sjoerd! Wel grotendeels hetzelfde als de VRO Expert die ik dit jaar heb gedaan, ben ik bang. Wel heel nuttig om wat meer vertrouwen te krijgen!

@DickTrom: regentraining? Klinkt goed. Waar ga je die doen?

@Marc: 40.000? Wow, dat is niet verkeerd. Ik kom volgens mij nog niet verder dan 30.000...
 
Een efficiënte mix van theorie en onderstaande praktijkonderdelen:
Kort bochtenwerk
Slalom rijden
Op een wip rijden
Tempokeuze in relatie tot bochten en de te rijden lijn
Kijktechniek en de beperking van de waarneming bij verschillende snelheden
Remtechniek op hoge snelheid
Uitwijken
Noodsituaties in een bocht
Bermvlucht
Gevorderden bochtentechniek

Ligt het aan mij, of is de benaming van de cursus gewoon niet goed gekozen?
(Ik zie nergens een "slip" oefening... :X )

@Sjoerd, houd me even op de hoogte, ik heb wellicht wel intresse.
Sowieso dacht ik dat er al een klein plannetje lag om met een groep een cursus te gaan volgen.
 
Dat is de gevorderde cursus Sjoerd? Ik moet nog eens gaan kijken hoe en wat, ik wil iig een keer een circuittraining gaan doen. :)
 
Laatst bewerkt:
hebben jullie soms ook problemen om de sleutel gedraaid te krijgen?
heb sinds kort ruzie ermee, denk eraan om er een druppeltje olie in te laten glijden?
 
Ha Jarre,

Dat probleem heb ik ook gehad. Het probleem lag bij mij niet aan het slot, maar aan de sleutel. Deze slijt vrij snel. Ik heb een kopie van de reserve sleutel laten maken en dat werkt perfect!
 
hebben jullie soms ook problemen om de sleutel gedraaid te krijgen?
heb sinds kort ruzie ermee, denk eraan om er een druppeltje olie in te laten glijden?
Dat probleem heb ik al sinds ik de motor gekocht heb. Bij mij werkt het altijd om de sleutel iets van je af te duwen voordat je deze omdraait. Is ondertussen vaste gewoonte geworden dus ik merk het niet meer ;)
 
Even een update m.b.t. de bandenkeus:

Afgelopen weekend de MPR4's laten monteren. Tevens alle wiellagers vervangen omdat deze in slechte staat waren. De eerste kilometers bevallen zeer goed! Ook al de nodige kilometers in de regen gemaakt. In dat weer blijft de Scottoiler ook z'n werk goed doen. Ketting wordt amper vies en blijft tevens voorzien van een dun laagje olie. *O*

Binnenkort een remklauwrevisie aan de voorzijde omdat de blokken blijven hangen. Ik denk dat ik dan direct staalomvlochten remleidingen monteer.

Voor hen die doorrijden, veel veilige kilometers! Ik rij voorlopig zo lang mogelijk door ;)

@Eric1977: Waarom kom ik jou nooit meer tegen op de N224? :+

Groeten Patrick :W
 
Ha Patrick, hopelijk heb je veel plezier van je banden! Ik heb binnenkort een afspraak om de motor te laten tectyleren, dus ben ik weer klaar voor de winter! Ik ga ook maar eens kijken voor de Scottoiler. Je komt mij even niet tegen omdat ik op een klus in Utrecht sta. Over ongeveer drie weken rij ik weer de vertrouwde route!
 
@Eric1977
@patrickmarinus

Bedankt voor de tips! ga ik zometeen even proberen want had het vandaag weer voor.
Reservesleutel ga ik ook eens proberen, benieuwd of die het dan ook heeft
 
Hi Ruud,

ACF50 heb ik prima ervaringen mee! Nadeel is dat het na veel regen wel weg spoelt. Ik heb het toen halverwege de winter nog eens opnieuw opgespoten. Voordeel is inderdaad dat je in de lente sneller klaar bent met poetsen. Ik heb dit jaar zeker tot de zomer nog tectyl resten weg lopen poetsen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan