Lampjes klokkenwinkel werken deels niet (Dylan)

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.121
9.300
Deventer
Aan de rechetrzijde van m'n Dylan doen een aantal lampjes van m'n dash het niet.
80-90 km/u kan ik nog zien (in het donker) verder naar rechts heb ik geen verlichting meer.

Van het weekend de boel open gehad en lampjes vervangen. Vol goede moed gisteravond naar huis, maar (nog) geen verlichting.

Zijn van die kleine steeklampjes.

Ik heb toch geen zakje vol kapotte lampjes gekocht??

Of is dit een bekend fenomeen en is de print defect??
 
Laatst bewerkt:
Kan oxidatie op de print zijn.
Loshalen (sorry) en inspuiten met contactspray.
Controleer het lampje even met de piepstand van je multimeter.
(Die moet dus piep zeggen als je een lampje tussen de 2 polen houdt.)
 
Controleer het lampje even met de piepstand van je multimeter.
(Die moet dus piep zeggen als je een lampje tussen de 2 polen houdt.)

en ook doormeten na het lampje , ergens op de print of aan de stekker met stekker los, moet ook piep zeggen. zo weet je dat de verbinding lamp-print goed is.
en als je dan toch aan het meten bent, kontroleren of er spanning staat op de aansluitingen van de lampjes.
 
Zelf meten wordt hem niet, heb wel een multimeter (maar die kan geloof ik niet piepen) ben niet zo handig met stroom meten.

Massa fout vindt ik niet logisch, de linker helft brand wel.

Ik zal wel even een lampje over zetten wat wel brandt, weet ik zeker dat het niet aan het lampje licht.
 
Zelf meten wordt hem niet, heb wel een multimeter (maar die kan geloof ik niet piepen) ben niet zo handig met stroom meten.

Massa fout vindt ik niet logisch, de linker helft brand wel.

Ik zal wel even een lampje over zetten wat wel brandt, weet ik zeker dat het niet aan het lampje licht.


Ik denk dat je beter hulp in kunt schakelen gezien bovenstaande opmerking. En dat is absoluut niet verkeerd bedoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan