Opzoek naar helm maat 52 (XXS)

Lucienvz

MF'er
19 sep 2014
37
14
Almere
Beste motorvrienden,

Ik ben met mijn vriendin bij verschillende motorzaken geweest voor een passende helm voor haar. Helaas komende keer op keer terleurstellend terug. Zij heeft namelijk een maat 52 nodig. Nu blijkt dat eigenlijk alle gangbare helmen tot maat 54 gaan. Er zijn wel enkele helmen in haar maat, maar daar betaal je gelijk de hoofdprijs voor en zijn ze vrij saai.

Wie heeft er toevallig ervaring met dit probleem?
Wie weet waar je wel een leuke helm voor een leuke prijs kan kopen?

ik kijk uit naar jullie reacties :)
 
Kinderhelm?? Zijn er ook in grotere en kleinere maten, ook rond de 100,-- euro

Hebben wij inderdaad ook naar gekeken, maar daar mis je toch vaak de dingen zoals een zonnevizier, pin-lock en eventueel een ander vizier. Tevens is de pasvorm bij een kinderhelm anders dan van een volwassen helm.

Maar bedankt voor het meedenken :)
 
Misschien eens bij fc-moto.de kijken?

Shoei heeft wel xxs in het assortiment maar dat zijn denk ik helmen boven je budget. Maar wellicht dat een overjarig model wel in aanmerking komt?

Anders kun je nog afwachten tot de motorbeurs weer is..
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek iets in de prijscategorie tot ongeveer €300. Voor deze prijs heb je namelijk een prima helm. En ja, wij gaan zeker volgend jaar naar de motorbeurs.
Inderdaad, daar heb je prima helmen voor. dat je de helmen die je wel gevonden hebt, zul je je dan misschien gewoon maar overheen moeten zetten. Een blits uiterlijk is toch wel ondergeschikt aan een goede maat/pasvorm. Heb je ook al bij wat online aanbieders gekeken?
 
Probeer dat mijn vriendin maar eens uit te leggen dat een goede pasvorm boven het uiterlijk van je helm gaat. Maar ik begrijp haar wel. Als je dan ruim €400 moet betalen voor een helm, aangezien die alleen goed zit, is het natuurlijk wel teleurstellend dat die "dure" helm dan ook nog helemaal saai zwart is.

Wij hebben onder andere bij de volgende zaken gekeken:
- FC-moto
- Tenkate
- Motorkledingcenter
- Motozoom

Online is vaak lastig zoeken omdat je lang niet bij alle websites kan zoeken op maat.
 
Ik zou toch ook wat meer sites bekijken als voordeelweken.nl en bv termaat. Kost wel ff meer moeite om door te klikken tot je bij de maten kunt kijken, maar een stel motorzaken bezoeken kost meer tijd en moeite. Evt bij een site dan een aantal helmen bestellen en degenen die niet passen /bevallen terugsturen.
 
Ik heb ook xxs en tot nu toe geen probleem 2x HJC en 1x een laser helm. Nu heb ik de HJC rpha max en bevalt me prima.
Wel saai zwart maar ja ik ben ook een saai mannetje :+ :X
 
Het hangt ook nog wel van het merk en de pasvorm af. Ik wilde oorspronkelijk een AGV, maar die S was me veel te groot (kon ik achteren beetpakken en over mijn hoofd aftrekken). XS konden ze wel bestellen, maar dat zou waarschijnlijk ook niet passen en kleiner ging het niet. Terwijl ik nu met een HJC S hartstikke tevreden ben.

En als je vriendin de helmen te saai vindt, is het een idee om 'm dan zelf te laten wrappen? Kan ze er helemaal haar ding van maken terwijl hij ook nog eens goed past. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan