Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

:^

Voor het oude model (2006-2008_ -> pakking met olie schot voor het carter monteren. En een oliekoeler (triumph race support) monteren (iets van 150 euro als ik mij niet vergis)

En de rest... De oliekoeler hoeft trouwens niet, kwestie van het juiste druksensor/ventiel plaatsen voor de waterpomp.
 
Als de Roke-sticker suggereert dat de motor daar is geweest, neem van mij dan aan dat dit blok circuitproof gemaakt is door Kees (Kentrop). Hij kent de "zwakke" punten van het oude blok en voert de nodige modificaties uit in overleg met de klant. Zijn zoon heeft destijds zelf in het ONK gereden met een Triple, vandaar de aanwezige kennis bij deze firma (Roke Motoren Mijdrecht).
 
Als de Roke-sticker suggereert dat de motor daar is geweest, neem van mij dan aan dat dit blok circuitproof gemaakt is door Kees (Kentrop). Hij kent de "zwakke" punten van het oude blok en voert de nodige modificaties uit in overleg met de klant. Zijn zoon heeft destijds zelf in het ONK gereden met een Triple, vandaar de aanwezige kennis bij deze firma (Roke Motoren Mijdrecht).

Kees die weet dat wel idd, vooral bij de oudere types. Goed om eens verder na te vragen!
 
Als de Roke-sticker suggereert dat de motor daar is geweest, neem van mij dan aan dat dit blok circuitproof gemaakt is door Kees (Kentrop). Hij kent de "zwakke" punten van het oude blok en voert de nodige modificaties uit in overleg met de klant. Zijn zoon heeft destijds zelf in het ONK gereden met een Triple, vandaar de aanwezige kennis bij deze firma (Roke Motoren Mijdrecht).


Klinkt positief! *O*
 
Bij het openen van mijn blok bleek de nokkenasketting allemaal harde stukken te hebben. Er is 2000 km mee gereden. De race ketting was niet meer verkrijgbaar vorig jaar dus zit er een originele in maar als dit zo,n slechte kwaliteit is wil ik deze niet meer monteren. Hebben jullie ervaring hiermee?
 
Oef, dat is niet goed.
Je had ook een 2013+ model?

Had je een handmatige spanner erop?
 
Laatst bewerkt:
Bij het openen van mijn blok bleek de nokkenasketting allemaal harde stukken te hebben. Er is 2000 km mee gereden. De race ketting was niet meer verkrijgbaar vorig jaar dus zit er een originele in maar als dit zo,n slechte kwaliteit is wil ik deze niet meer monteren. Hebben jullie ervaring hiermee?

Heb ik afgelopen winter ook gehad. Mijn ketting was ook een stuk langer geworden, zodat die van tijd was. Dit was na 13000 km. De winter daarvoor (~2500km eerder) was er niks te zien. Ik heb ook een handmatige spanner.

Ketting heb ik vervangen, na ongeveer 500km was er niets te zien. Daarna heb ik hem niet meer open gemaakt. Dit zal ik van de winter weer doen om de klepspeling te controleren. Ik heb er nu een Tsubaki ketting op zitten ipv origineel, maar ik kan nog niet zeggen of dit beter is.
 
Bij het openen van mijn blok bleek de nokkenasketting allemaal harde stukken te hebben. Er is 2000 km mee gereden. De race ketting was niet meer verkrijgbaar vorig jaar dus zit er een originele in maar als dit zo,n slechte kwaliteit is wil ik deze niet meer monteren. Hebben jullie ervaring hiermee?

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2006 Triple. De ori-ketting had ook harde stukken, dit was na 2300km. Heb een aantal circuitdagen gereden met de hydraulische spanner er nog in.
Na overleg met Roké mbt. mijn raceplannen is besloten mijn blok aan te passen. Bij demontage van de kop kwamen zij er achter dat mijn ketting harde stukken had. Ik heb toen een race-ketting gekregen inclusief een vaste spanner van APE.
 
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2006 Triple. De ori-ketting had ook harde stukken, dit was na 2300km. Heb een aantal circuitdagen gereden met de hydraulische spanner er nog in.
Na overleg met Roké mbt. mijn raceplannen is besloten mijn blok aan te passen. Bij demontage van de kop kwamen zij er achter dat mijn ketting harde stukken had. Ik heb toen een race-ketting gekregen inclusief een vaste spanner van APE.
ik had ook een race ketting maar bij Triumph leveren ze die niet meer of is deze in de uk nog leverbaar?
 
Laatst bewerkt:
Erg leuk fietsje. Kan iemand vertrekken waarvoor de twee hulpstukken bij het voorwiel? Het dingetje bij de remschijf zou een sensor kunnen zijn. Maar waarvoor? Daarnaast is er ook een hydraulische(?) aansluiting (soort stang) onderaan de vorkpoot, die zit ook op motogp-machines, maar wat kun je ermee?
 
Laatst bewerkt:
Erg leuk fietsje. Kan iemand vertrekken waarvoor de twee hulpstukken bij het voorwiel? Het dingetje bij de remschijf zou een sensor kunnen zijn. Maar waarvoor? Daarnaast is er ook een aansluiting met kabel of stang onderaan de vorkpoot, die zit ook op motogp-machines, maar wat kun je ermee?
[~[url="http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/Screenshot_2015-10-20-21-43-24_edit_1445370356637.png.jpeg"]afbeelding~][/URL]
Potsensortje die de veerweg meet.
Zo kun je uit de datalogging precies achterhalen hoe je voorvork reageert.

De sensor (richting remschijf), zal de snelheid zijn vermoed ik. TC is het niet (niet toegestaan in het bsb zover ik weet). Ook voor datalogging dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan