Carterhelft scheurtje Yamaha R6 2008

shots

Rookie
15 okt 2015
7
0
Goedemiddag,

Ik heb een vraag ik heb een Yamaha R6 uit 2008 (RJ15) Maar ik heb een scheurtje in mijn onderste carterhelft, op de plek van een boutje en daar komen de druppels steeds langs. Ze hebben het proberen te lassen maar elke keer weer kwam er wat uit. Zeer vervelend want overal waar die gestaan heeft liggen er druppels olie. Nu is mijn vraag ik heb rond gekeken voor een onderste carterhelft. Weet iemand of de onderste carterhelft van een Yamaha R6 uit 2007 (RJ11) ook past? Dat zou namelijk geweldig zijn.

Bedankt!

Mvg
 
Typecode RJ11 of RJ15 is toch gewoon onderdeel van het framenummer?

Doet me denken aan een uitlaatdemper die we een tijd geleden verkochten. Klant klaagt dat de demper niet past, terwijl toch de juiste geleverd was. Bij nader inzien blijkt die motor de uitlaat van een jonger model te hebben.

En kuipwerk ....

En wielen ....

Ben nog steeds benieuw of er voor tuning een Dynojet kit nodig zou zijn of een PowerCommander....

Positie 4,5,6 en 7 van het framenummer :)

Maar: Een RJ11 blok "past" ook in een RJ15 Frame én vice-versa én met wat "kunst en vliegwerk" kun je een complete kuipset (incl. subframe) ook over zetten, de brandstoftank overzetten/passend krijgen wordt lastiger :)

Voor beide versies heb je overigens een Power-Commander III óf hoger nodig áls je iets aan je ECU wil manipuleren tezij je er een YEC ECU en kabelboom in legt, een DynoJet kitje heb je alleen nodig bij een RJ03 ('99 - '02) omdat daar nog carburateurs op zitten. De RJ05 en RJ09 (2003 - 2005) zijn ook al injectieblokken en verwachten een PC III .

Een RJ15 blok herken je overigens vrij gemakkelijk vanwege 't YCCi systeem (én dus ook aan de brandstof tank)..... 't YCCi intake deel past, incl. luchtfilter, gewoon niet in een RJ11 tank :)

Qua uitlaten: Als je alleen de "einddemper" (lees: sierstuk) wil vervangen dan maakt 't niets uit. Verschil bij een RJ15 ten opzichte van een RJ11 zit 'm in het spruitstuk. Een RJ15 heeft de binnenste twee uitlaat poorten dichter bij elkaar staan (nét zoals een RJ09) dus past het spruitstuk van een RJ11 niet op een RJ15, een RJ09 spruitstuk past "like a glove....".

De tank op de foto is zo te zien een RJ11 tank, overigens......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan