wrappen van een velg

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.091
10.989
nultwintig
Wie heeft daar ervaring mee?
Of weet een betaalbaar adres in/ om Amsterdam?
Op de velgen pakt op de een of andere manier de verf niet lekker en heb nu besloten om deze te laten poedercoaten.
Maar omdat ik dit in twee kleuren wilde, wat vrijwel niet mogelijk is bij poedercoaten, kies ik voor deze oplossing..

Tips & links zijn welkom..
 
Wie heeft daar ervaring mee?
Of weet een betaalbaar adres in/ om Amsterdam?
Op de velgen pakt op de een of andere manier de verf niet lekker en heb nu besloten om deze te laten poedercoaten.
Maar omdat ik dit in twee kleuren wilde, wat vrijwel niet mogelijk is bij poedercoaten, kies ik voor deze oplossing..

Tips & links zijn welkom..

Verf pakt niet lekker op de velg? Welke behandelingen heb je gedaan vooraf?

Je laat ze best spuiten bij een carrosserie. Kan je motiefjes doen zoals je wilt.

Wrappen is moeilijk (ivm spaken) en zal zeker problemen geven bij bandenwissel. Laat staan de vele naden van overlappingen van de folie.
 
Verf pakt niet lekker op de velg? Welke behandelingen heb je gedaan vooraf?

Je laat ze best spuiten bij een carrosserie. Kan je motiefjes doen zoals je wilt.

Wrappen is moeilijk (ivm spaken) en zal zeker problemen geven bij bandenwissel. Laat staan de vele naden van overlappingen van de folie.

velg was gezandstraald en ontvet..
het zijn nu losse hoepels, dus geen spaken,
als de (FOLIE }) ) wrap niet om de velgrand heen ge-folie-wrapped wordt, lijkt het mij dat dit verder geen kwaad kan..
 
als je alleen de velgen doet [wat jij losse hoepels noemt] kost coaten niet veel.

Ik weet niet wat je wilt doen kwa wrap omdat je zegt een motief te willen hebben.
dan zou je dus de andere kleur in wrap kunnen doen.
Maar spuiten moet ook gewoon GOED kunnen. Met gebruik van goed spul [Lees: NIET GOEDKOPE spullen]

velgen spuiten gaat duurder worden dan coaten. ik heb paar maanden terug velgen/naven/subframe/kickstarter laten coaten was nog geen 90,- kwijt
 
als je alleen de velgen doet [wat jij losse hoepels noemt] kost coaten niet veel.

Ik weet niet wat je wilt doen kwa wrap omdat je zegt een motief te willen hebben.
dan zou je dus de andere kleur in wrap kunnen doen.
Maar spuiten moet ook gewoon GOED kunnen. Met gebruik van goed spul [Lees: NIET GOEDKOPE spullen]

velgen spuiten gaat duurder worden dan coaten. ik heb paar maanden terug velgen/naven/subframe/kickstarter laten coaten was nog geen 90,- kwijt

etsende grondverf er eerst op gespoten daarna 2K verf...
en het was best aan de prijs..
Duss..
Ik heb een kennis die inde poedercoat zit (nee, niet tot aan zn nek..)
alleen nu nog een adresje voor dat wrappen ongeveer een vlak van 25cm haaks op de velg..
eerste offerte was €100.- :r
vandaar mijn vraag hier..
 
velg sticker is tegenwoordig geen probleem meer. de print worden zo gemaakt dat het uitrekken is ingecalculeerd. Ooit op internet een duits bedrijven gezien!
Foto's of tekst opgeven en dan maken ze een sticker voor jou velg.
foto om een idee te krijgen.
full
 
Een kennis (oud collega) van mij heeft een poedercoatbedrijf in Viersen. Hij heeft mijn V-Max frame en wielen pulverbeschichted(gepoedercoat). Hij doet ook watertransferdruk, dan word de velg na reiniging in een waterbad voorzien van een soort stikker die daarna afgelakt word.
Zit sinds een paar maanden in Viersen in een ander groter pand. Hij heeft in een paar jaar tijd een grote automerken weten te interesseren met zijn bedrijfje. Check website voor de mogelijkheden.
Pascher Felgen Pulverbeschichtung Viersen, Duitsland - Google zoeken
 
wat voor wiel is het. miss is een foto'tje plaatsen een optie.

Als je een echte spaakwiel hebt denk ik dat het zeer lastig gaat zijn om te wrappen.

edit.. als ik je bovenstaande foto zie en je soortgelijk wilt dus TUSSEN de spaken een streepje dan zal het wel te doen zijn. We zien graag het resultaat hier tegemoet :D

Dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon folie bestellen en zelf proberen.
 
wat voor wiel is het. miss is een foto'tje plaatsen een optie.

Als je een echte spaakwiel hebt denk ik dat het zeer lastig gaat zijn om te wrappen.

edit.. als ik je bovenstaande foto zie en je soortgelijk wilt dus TUSSEN de spaken een streepje dan zal het wel te doen zijn. We zien graag het resultaat hier tegemoet :D

Dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon folie bestellen en zelf proberen.

het is nu nog een spaakvelg hoepel..
dus, zonder spaken..

ik ga eens kijken wat en hoe bij de verschillende folieleveranciers..
als het maar niet een rol wordt van 15 meter...

beetje lullig als je maar 2x 20x30 cm nodig hebt... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan