Hyosung dat is het deel 2 van 9

Ik betwijfel of de Nederlandse tak van MotoPlus je Hyosung uit elkaar zal trekken bij 50k. Moet je 'm denk ik afleveren bij de Duitsers.

De Nederlandse tak mag alleen maar vertalen.
Ik ben nu opzoek naar een echt goed motorblad, die niet van die achterlijke, persoonlijke, naar de hand van de adverteerders, vergelijkingstesten doen.
Zou wel graag een motorblad willen die het avontuur en de vrijheid van het motorrijden kan vertalen, dus veel reisverhalen 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ze doen ook wel eigen tests hoor.
Maak je eigen reiswebsite met reisverslagen ism andere reizigers!
Ik miste vroeger een site met 25kW-info, heb nu deze maand 8 jaar een eigen infosite over lichte motorrijbewijzen en test een aantal motoren per jaar (blijft hobby, dus moet tijd gebruiken naast mijn baan). In die verslagen zet ik neer wat ik mis in motorbladen. Motorbladen besteden vaak 1 pagina incl de helft gevuld met foto's aan licht spul. Dat kon dus beter.

Ik heb nu alleen erg veel werk om de boel om te zetten naar responsive, zodat het op de oude smartphone van ome Teun ook goed leesbaar is (en in Google hoog blijft staan). Nadeel van alles alleen doen. :+
 
De Nederlandse tak mag alleen maar vertalen.
Ik nu opzoek naar een echt goed motorblad, die niet van die achterlijke, persoonlijke, naar de hand van de adverteerders, vergelijkingstesten doen.
Zou wel graag een motorblad willen die het avontuur en de vrijheid van het motorrijden kan vertalen, dus veel reisverhalen 8-) 8-)
dat klinkt als het anwb motorblad, weinig techniek veel reisverslagen
 
In de Promotor idd altijd reisverslagen. Maar in de MotoPlus zie ik ze ook.
Jammer dat het reisverslag in Florida niet door ging. Al wil ik daar tussen april en november ook niet heel graag motorrijden. :+
 
Hoi omaatje,

De Hyosung over de 40.000 km getild.
Nog steeds een toppie
Alleen achterremschijf vervangen onder garantie bij 8000 km, omdat deze werd opgevreten door de rempomp die bleef hangen.
Bij 34000 km de spanningregelaar vervangen.

LET OP
verders helemaal niets................................
 
Zo even een schopje O-)

Doet iedereen zijn Hyosung het nog?
Die van mij heeft nu 13000 gelopen en daar komen nog vele kilometers bij. :]
En twickler ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar je Jawa, hoe bevalt ie ?
 
Haha, prima hoor.
Hij stuurt en remt als de beste. Goede zitvorm en een fijn blok...........
Verder is het echt handwerk, maar dan ook echt handwerk.
De service vanuit Tsjechie is echt heel goed. Ik stuur een mail met een vraag en binnen een dag heb ik antwoord.
Top dus.
Ik denk alleen als hij hier in NL was uitgebracht dat ze het niet gered hadden.
De JAWA 660 Sportard zou hier ongeveer 8500 euro moeten kosten, en dan wordt er niet veel verdient.
De voorvorkkeringen heb ik moeten vervangen en de tankpad is opnieuw gespoten en beplakt.
De eerste waren uitgehard, waarschijnelijk oude voorraad. Het spuitwerk moet echt beter vanuit de fabriek.
Tenminste als ze ooit weer, zoals in de jaren voor 1980, het straatbeeld willen vullen.

Als ik het vergelijk met de Hyosung.......
Hyosung is (zeker de modellen na 2010) verschrikkelijk goed. Goed in de afwerking en super betrouwbaar en betaalbaar.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat de Gt 650P niet verkocht wordt in NL.
Is ABS dan echt zo belangrijk...???
 
Haha, prima hoor.
Hij stuurt en remt als de beste. Goede zitvorm en een fijn blok...........
Verder is het echt handwerk, maar dan ook echt handwerk.
De service vanuit Tsjechie is echt heel goed. Ik stuur een mail met een vraag en binnen een dag heb ik antwoord.
Top dus.
Ik denk alleen als hij hier in NL was uitgebracht dat ze het niet gered hadden.
De JAWA 660 Sportard zou hier ongeveer 8500 euro moeten kosten, en dan wordt er niet veel verdient.
De voorvorkkeringen heb ik moeten vervangen en de tankpad is opnieuw gespoten en beplakt.
De eerste waren uitgehard, waarschijnelijk oude voorraad. Het spuitwerk moet echt beter vanuit de fabriek.
Tenminste als ze ooit weer, zoals in de jaren voor 1980, het straatbeeld willen vullen.

Als ik het vergelijk met de Hyosung.......
Hyosung is (zeker de modellen na 2010) verschrikkelijk goed. Goed in de afwerking en super betrouwbaar en betaalbaar.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat de Gt 650P niet verkocht wordt in NL.
Is ABS dan echt zo belangrijk...???

Hyosung nu op 41.000 km ;) 8-)
 
Mooi dat de Jawa goed bevalt, voor 8500 euro voor een 660 zal Jawa het inderdaad heel moeilijk krijgen in Nederland. Het is een relatief onbekend merk (vooral voor de huidige generatie) en het is maar de vraag hoelang de dealers in Jawa blijven handelen. Neemt niet weg dat het een gave motor is die je uiteraard weinig ziet :)

De GT 650 P is gewoon te verkrijgen bij de FD-motoren? Of bedoel je dat ze niet verkopen?
Ik ben toch bang dat Hyosung wel een keer moet gaan vernieuwen. ABS is niet de oorzaak maar is wel een van de oorzaken die men er van weer houdt om hyosung te kopen. Gelukkig komt er nu de ST7I concept bike maar volgens mij is de basis daarvan weer de ST700. Ze zouden eigenlijk een keer nieuwe modellen moeten maken om van het imago namaak suzuki af te komen. Al met al denk ik dat de focus bij Hyosung op lichtere motoren ligt en dat vind ik jammer.

Dit neemt niet weg dat ik mijn Hyosung een prima motor vind :]
 
Achteraf was dit alleen maar uitstel van executie.
Er zat gewoon een te korte klepgeleider in verwerkt.
Helaas is de aftersale van Hyosung niet zo goed, of beter gezegd bagger.
Ook al is het tegenwoordig ietsje beter O-) O-)
Dit had gewoon door Hyosung opgelost moeten worden, maar niet gebeurd.
Men had gehoopt dat dit vanzelf wel opgelost zou worden, ofwel dat de klant maar gaat betalen als hij kapot loopt.
Nu geen verkoop, en ik denk dat dit zeker meespeeld.
Uiteindelijk krijgen ze toch de rekening ;) ;)

Tegenwoordig zitten er wel goede klepgeleiders in.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben over mijn huidige Hyosung.
En `tis mijn derde 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren een gele Hyosung GT 650 S tegengekomen die van Deventer naar Zutphen reed. Voor de stoplichten net buiten Deventer, waar ik een week daarvoor mijn Hyosung tegen een aanhanger heb gezet :X :X B|

Dat krijg je he, als je netjes met het verkeer meerijd met een gangetje van 60/ 70 km per uur. Dan heb je het kopje er niet bij. |( |(

Schade valt achteraf mee: koplamp, stuurkuipje, remhendel en voorspatbord.
Een paar hele lichte krassen op de waterpomp..........toch maar valdoppen plaatsen ;)
Ik ben nu bezig met het plaatsen van dubbele koplampen en een klein stuurkuipje zoals bij de Buel 8-) 8-)
 
Ik ben gisteren een gele Hyosung GT 650 S tegengekomen die van Deventer naar Zutphen reed. Voor de stoplichten net buiten Deventer, waar ik een week daarvoor mijn Hyosung tegen een aanhanger heb gezet :X :X B|

Dat krijg je he, als je netjes met het verkeer meerijd met een gangetje van 60/ 70 km per uur. Dan heb je het kopje er niet bij. |( |(

Schade valt achteraf mee: koplamp, stuurkuipje, remhendel en voorspatbord.
Een paar hele lichte krassen op de waterpomp..........toch maar valdoppen plaatsen ;)
Ik ben nu bezig met het plaatsen van dubbele koplampen en een klein stuurkuipje zoals bij de Buel 8-) 8-)
Ja eeeh, ik heb nu geen reserveonderdelen meer hoor ;)
 
Alles zit er op. Alleen nog een remhendel en stuurkuipje.
Ik zoek eigenlijk een Buel stuurkuipje. Zo`n hele simpele platte. 8-) 8-)

full

zoiets dus *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Nu na 11 jaar Hyosung.......... ;( ;( ;( ;(
Kan ik jullie vertellen dat ik hem verkocht heb.
Ik kijk terug op een geweldige tijd met deze underdog die veel meer respect verdient.
Na 105.000km Hyosung gereden te hebben is het tijd voor wat anders.
Het was een geweldige tijd op deze 90 graden V-twin die mij overal in Europa heen bracht.
Landen zoals Roemenie, Albanie, De gehele Balkan, Andalusie, rest van Spanje, Frankrijk, Italie, Benelux, Duitsland, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Geheel England, Wales, Schotland, Oostenrijk, Zwitserland enz.................

Zodra er een Allroad op de markt komt van Hyosung ben ik weer van de partij.

Bedankt Hyosung :} :} :} :} :} :} :} :} *O* *O* *O* *O*.
full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan