Aftermarket rem/koppelings hendel

Neelis_V4

MF veteraan
1 okt 2009
1.152
821
Barendrecht
Bij mijn zoektocht naar een uitlaat demper voor mijn GSXR k2 stuitte ik op een setje aftermarket rem/koppelinghendels. Instelbaar in lengte en afstand tot de handvatten en opklapbaar. Ik zie op circuit dagen hier ook mensen mee rijden en ze doen me denken aan de remmen van m'n MTB.

Is het een aanrader om hier in te investeren of is het stiekum 'voor de looks' en brengt het weinig.
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
Dit is waar ik tegen aan liep:

Booster GP Evo
136580858_2_big.jpg


Vind ze er in ieder geval knap uit zien :)
Tips rondom andere merken zijn uiteraard ook welkom.
 
Bij mijn zoektocht naar een uitlaat demper voor mijn GSXR k2 stuitte ik op een setje aftermarket rem/koppelinghendels. Instelbaar in lengte en afstand tot de handvatten en opklapbaar. Ik zie op circuit dagen hier ook mensen mee rijden en ze doen me denken aan de remmen van m'n MTB.

Is het een aanrader om hier in te investeren of is het stiekum 'voor de looks' en brengt het weinig.
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
Dit is waar ik tegen aan liep:

Booster GP Evo
[afbeelding]

Vind ze er in ieder geval knap uit zien :)
Tips rondom andere merken zijn uiteraard ook welkom.
Booster is een bekend budget merk.
Wordt in meerdere motorzaken in NL verkocht.

Kwaliteit is naar gelang de prijs. (of andersom...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf pasgeleden ook bami-hendels van 2 tientjes geïnstalleerd. Kwaliteit lijkt me niks mis mee en de pasvorm is perfect. Goedkope meuk uit China is niet altijd meuk.
 
Same here.

Pazzo imitaties via Aliexpress gekocht voor 20 euro incl. verzendkosten.

Zitten er nu zo'n 2 weken ofzo op en werken prima (zelfde zie ik hier in NL voor €60 te koop).
De verstelbare waren 30 euro incl. verzendkosten.

De reden waarom je deze koopt moet je voor jezelf bepalen. Je wilt mooiere hendels, je wilt kortere hendels, je wilt een lange en een korte, etc. etc.

Ik wilde graag korte proberen en baal opzich dat ik geen verstelbare heb genomen. Ik vind een korte remhendel lekkerder remmen maar de koppeling had ik wat moeite mee om aan te wennen. Inmiddels wel gelukt maar als dit een lange was geweest (verstelbaar dus) dan had ik deze verstelt want het voegt in dat opzicht weinig toe voor mij.

Remmen deed ik al met twee vingers, maar koppelen niet. Heb dat mezelf nu moeten aanleren en vind het nog steeds niet echt handig. Mijn koppeling is zo afgesteld dat ik deze bijna helemaal moet inknijpen voordat die ontkoppelt (dat vind ik fijn). De rem knijp je nooit helemaal in, want dan klopt er iets niet. Bij mijn koppeling zaten mijn vingers de eerste paar kilometers dus vaak in de weg.
 
Laatst bewerkt:
Ze zullen maar breken als je ff een noodstop wil maken.

Er zijn dingen waarop ik niet bespaar.

Lol, als jij zo hard moet knijpen dat je ze kapot trekt is er iets zwaar mis met je rem. Ik kan de hendels die ik heb (18 euro uit China) aan een kant inklemmen en aan de andere kant gaan hangen zonder dat ze kapot zullen gaan. Die dingen worden niet gemaakt van peperkoek en gerecycled wc papier hoor. Het enige verschil is de maatvoering en afwerking (en merk en prijs uiteraard).
 
Ik ben wel van die immitatie hendels tegengekomen, die niet goed pasten. Hoofdcilinder kwam niet goed terug, met als gevolg een aanlopende rem. Dus wel goed opletten bij montage.
 
Lol, als jij zo hard moet knijpen dat je ze kapot trekt is er iets zwaar mis met je rem. Ik kan de hendels die ik heb (18 euro uit China) aan een kant inklemmen en aan de andere kant gaan hangen zonder dat ze kapot zullen gaan. Die dingen worden niet gemaakt van peperkoek en gerecycled wc papier hoor. Het enige verschil is de maatvoering en afwerking (en merk en prijs uiteraard).

Hoe kom je aan die informatie?
Het zou ook zomaar kunnen dat de kwaliteit van het materiaal lager is....
 
Ik ben er ook geen fan van, goedkope Chinese producten via ebay.
We moeten alleen niet vergeten dat heel veel producten Made in China zijn, ook al zit er een duur label op. Het voordeel bij een merkproduct, is dat ze hun naam niet willen verpesten door hendels die afbreken, dus je zult verwachten dat er een bepaalde kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd op de gebruikte materialen.

Anyway. Goedkope Ebay spulletjes is geen optie voor mij.

Ik lees hier dat de aftermarket hendels zeker 'nice to have' zijn.
Iemand nog suggesties voor andere merken hendels?
 
ik heb jaren gereden met 'bami hendels' en ben er altijd zeer tevreden over geweest. Ik heb ze wel even goed belast voor ik m'n eerste ritje maakte, voor de zekerheid :P Enige minpuntje was dat na 3 jaar de zwarte anodisering wat verbleekt was.

Met crashen buigen ze ook om, dus bros is het spul ook niet ;)

Er zijn wel diverse verhalen van een slechte pasvorm, dus zorg ervoor dat je goed controleert of je remzuiger helemaal terug kan.
 
ik heb die verleng/kort bare en opklapbare ook gehad. in het superduke topic heb ik toen voor (ik geloof) 9 man gesteld. voor 1 van de mensen is een nieuwe onderdeeltje gestuurd, dat onderdeel was niet goed (versteller, die rode).
verder heb ik nooit meer iets gehoord van de andere 7 dus het zat best wel goed denk ik.
ik zelf vond ze in ieder geval prima
 
Mensen die ook denken dat ze breken wanneer je remt zijn ook best grappig. :')

Alsof het Chinese aluminium of staal net zo stevig is als papier bij ons. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan