Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Als ik dus goed begrijp hebben de mensen hier er eigenlijk geen problemen mee.
Er wordt nu nl geschreven over extreem harde slijtage van de coating en ook een nogal grote tolerantie van de pv met de daarbij behorende vermogens verliezen . Ik las dat er al een aantal jaar geleden diverse bij hem zijn gekocht op dit forum vandaar mijn nieuwsgierigheid in de resultaten na een tijd gebruik. Ik vind het namelijk een mooie prijs voor een nieuwe set. Andere vind ik nog steeds een belachelijke prijs.
Mark
 
Ik heb ze zelf ook. Ik was een van die mensen die ze een paar jaar geleden heb gekocht.
Meer dan 5000km verder en nog geen problemen. Afstellen icm ignitech voor het beste resultaat idd.
Zonder ignitech idd een klein dipje in t midden gebied.
15pk dan is er echt wel meer aan de hand en die coating....
Wie zegt dat de de pv wand / kamer zelf niet versleten is? Vaag verhaal maar.
En mijn ervaring met Luca op het vlak van communicatie is niet anders dan goed en elk verhaal heeft 2 kanten.
Ik kan me er ieg niet echt in vinden en ben tot op heden erg tevreden.
 
Ik denk gezien het aantal kilometers dat mensen hier maken en ook het soort kilometers dat het hier niet zo'n vaart zal lopen.
Die Jorkifumi op het Aprilia forum die er problemen mee heeft racet in de IG Königsklasse in Duitsland dus dat gaat er heel anders aan toe.
 
Dat je ermee racet mag geen invloed hebben op de slijtage van de powervalves. Het zijn geen onderdelen die sterker belast worden bij dat gebruik.
 
Als het aanstaande zondagmiddag een beetje weer is, gaat er dan nog iemand zijn tweetakt uitlaten in het midden van het land (Veluwe)? Of zijn ze al in winterslaap?
 
Als ik dus goed begrijp hebben de mensen hier er eigenlijk geen problemen mee.
Er wordt nu nl geschreven over extreem harde slijtage van de coating en ook een nogal grote tolerantie van de pv met de daarbij behorende vermogens verliezen . Ik las dat er al een aantal jaar geleden diverse bij hem zijn gekocht op dit forum vandaar mijn nieuwsgierigheid in de resultaten na een tijd gebruik. Ik vind het namelijk een mooie prijs voor een nieuwe set. Andere vind ik nog steeds een belachelijke prijs.
Mark

Zelf heb ik de driedelig gemodificeerde PVs. Qua afwerking zijn ze matig, maar iig niet meer :) het vervloekte pennetje. I.c.m. de Zeeltronic gaat het super :Y . Hoe mn RGV het doet qua vermogen en toerentallen weet ik (nog) niet, want hij is nog niet op een testbank geweest.

De coating zag er bij deze wel goed uit. Ik heb ze pas begin dit jaar gekocht, dus ik weet nog niet hoe de coating er nu aan toe is. Wel heb ik het idee dat de olie wel uitmaakt qua vervuiling. Ik gebruik nu Motul en heb het idee dat het beter werkt dan de Castrol die ik eerst gebruikte.
 
Als het aanstaande zondagmiddag een beetje weer is, gaat er dan nog iemand zijn tweetakt uitlaten in het midden van het land (Veluwe)? Of zijn ze al in winterslaap?

Die van mij staat sinds donderdag in de winterslaap :z . Klein "kamertje" er omheen gemaakt met temperatuur regeling. Blijft ie lekker warm :)
 
Seizoen is al over, maar daardoor wel meer tijd voor onderhoud.
Hoewel ik nog steeds de originele powervalves heb, ben ik wel benieuwd hoe ze er uit zien.
Ben er nog niet uit welke ik als vervanger ga nemen. Feit is wel dat dat deze winter gaat gebeuren.
 
Het is mij toch nog gelukt om de RS dit jaar in elkaar te krijgen, jawel hij heeft vandaag gelopen en zelfs een stukje gereden.
Alles ging goed, ik heb zelfs de schop inmijn kont bij 8000 rpm gevoeld, die kende ik nog niet! echt een feest.
maar helaas komt alles wat ik post met een vraag.......

Hij loopt mooi rond alleen duurt het nogal lang voordat hij op zijn stationaire toeren terugkomt, hij blijft tussen de 3 en 4k rpm hangen om vervolgens pas na een seconde of 6 nog verder in te zakken naar een normaal stationair toeren.
heeft iemand een idee, en nee de gasschuiven blijven niet hangen.....
Mark
 
Het is mij toch nog gelukt om de RS dit jaar in elkaar te krijgen, jawel hij heeft vandaag gelopen en zelfs een stukje gereden.
Alles ging goed, ik heb zelfs de schop inmijn kont bij 8000 rpm gevoeld, die kende ik nog niet! echt een feest.
maar helaas komt alles wat ik post met een vraag.......

Hij loopt mooi rond alleen duurt het nogal lang voordat hij op zijn stationaire toeren terugkomt, hij blijft tussen de 3 en 4k rpm hangen om vervolgens pas na een seconde of 6 nog verder in te zakken naar een normaal stationair toeren.
heeft iemand een idee, en nee de gasschuiven blijven niet hangen.....
Mark
Bij je benzinekraan zit een schroefje waarmee je je toerental kan verhogen misschien die iets indraaien. Althans dat zit bij mij :$
 
Het is mij toch nog gelukt om de RS dit jaar in elkaar te krijgen, jawel hij heeft vandaag gelopen en zelfs een stukje gereden.
Alles ging goed, ik heb zelfs de schop inmijn kont bij 8000 rpm gevoeld, die kende ik nog niet! echt een feest.
maar helaas komt alles wat ik post met een vraag.......

Hij loopt mooi rond alleen duurt het nogal lang voordat hij op zijn stationaire toeren terugkomt, hij blijft tussen de 3 en 4k rpm hangen om vervolgens pas na een seconde of 6 nog verder in te zakken naar een normaal stationair toeren.
heeft iemand een idee, en nee de gasschuiven blijven niet hangen.....
Mark

Zou valse lucht kunnen zijn. Bijvoorbeeld aansluiting van de carb in het spruitstuk of een andere overgang.
Check ook of de gasschuif soepel terug gaat.
 
Ik heb het ook gehad dat de motor stationair bleef hangen, maar aangezien ik alleen op de baan rijd had ik er geen probleem mee. (maar het stoorde me wel)
Diverse dingen nagekeken zonder resultaat.

Nu heb ik de stationairkabel (na een sessie) zo veel mogelijk terug gedraaid als mogelijk.
Dit heeft het voor mij opgelost.

Stationair kan volgens mij bij jou ook wel wat lager.

Ben benieuwd. :)
 
Dag allemaal,

Heeft iemand nog een 5-spaaks RS 250 voorwiel liggen?

Eventuele ruil tegen een RS 250 achterwiel is mogelijk!

Ik gebruik in men supermono momenteel een rs 125 voorwiel maar wil een wiel met dubbele schijfrem.

11224272_10156248701910128_1571571300374617919_o.jpg


Dit achterwiel heb ik nog liggen:

199749_175903459123911_4197133_n.jpg


laat me even iets weten via PM aub! thannks!

GRTZ

MJ
 
Kan je dateerden uitleggen waar je naartoe wilt?
Als er nix verandert betekend
Als er wel wat verandert betekend
?

Als er wel wat verandert -> dan loopt de motor te arm. Dan kan je vasthangende kabels e.d. vrijwel uitsluiten.
Vuile sproeiers, valse lucht...

Wat je ook kan proberen. Motor laten lopen en met remmenreiniger (of startspray) langs de aanzuigbuizen e.d. spuiten. Als de motor reageert dan heb je ergens een lek. (valse lucht)
 
Terug
Bovenaan Onderaan