Veranderende uitlaat tegendruk, kan dat met een carburateur?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,
ik heb een systeem bedacht (waarschijnlijk het wiel opnieuw uitgevonden...) met een klep waardoor ik de uitlaat kan veranderen.

Klep dicht, minder herrie, meer tegendruk.
Klep open, meer herrie, minder tegendruk.

Die demper kan ik maken, maar kan een simpele carburateurset-up zoiets wel handlen? Het gaat om een GSX 400 E motor met Mikuni carbs.

Alle tips zijn welkom, ik heb nog erg weinig ervaring met motorfietsmotoren (wel met automotoren).

Dank,

Hugo
 
Dat bestaat inderdaad al. (EXUP klep)
Op een viertakt motor heeft over het algemeen niet veel effect wat betreft performance. Een kleine koppel toename kan merkbaar zijn.
Carbs hoeven meestal niet aangepast te worden.
 
Je bent inderdaad het wiel opnieuw aan het uitvinden.......de meest merken hebben bij veel van hun modellen al dergelijke kleppen in de uitlaat verwerkt waarbij de klepstand en carburatie/injectie op elkaar wordt afgesteld.
Meestal met als doel: emissie eisen realiseren, mooie vermogenskrommen/afgifte of het reduceren van dB's.

Tip: motorbanden en velgen zijn reeds rond. Die hoef je niet opnieuw uit te vinden. :P
 
Dit is het idee waar ik mee speel:

Uitlaatconcept_zpstrhpifyz.jpg


Ik ben niet op zoek naar vermogen of zo, ik wil 's ochtend stilletjes weg kunnen en 's middags op 3 straten afstand al hoorbaar zijn, zodat ze weten dat ik eraan kom!

Ronde wielen. Interessant concept... Dank.. Zo leer ik toch weer wat! ;)

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Ach ja applaus voor Hugo. Beter iets 2x uitvinden dan helemaal niet. Ik noem maar iets de eerste fatsoenlijk functionerende koffer met wieltjes (Rollaboard) was er pas in 1987.

Zo'n ding dus
7187Vs1J6%2BL._UY679_.jpg