versnellingsbak r1

Django3okt

Rookie
17 okt 2015
4
0
Hallo

Wie kan mijn helpen met het vervangen van mijn 2de versnelling. Ik wil dit zelf gaan doen maar heb er geen ervaring mee.
Wie heeft daar ervaring mee , en wat zou dat zo een beetje kosten .
alvast bedankt
 
tja ...je daarvoor registreren????

Maar goed, heb je geen ervaring met het R1 blok, of heb je geen ervaring met een steek/ringsleutel, doppenset, lezen van een WPH, enz enz....
Kosten...
Pakkingset
vloeistoffen
olie
is al het minimale
heb je gereedschap, momentsleutel, RUIMTE, heftafel, verwarming?

Die dingen hebben een motorzaak ook, dat moet je ook betalen, dan krijg je ook nog de garantie als iets niet goed is gedaan....

beslissingen beslissingen......optellen en aftrekken.....streep zetten, en dan kom je er wel uit
 
Wat is er stuk aan je "tweede" versnelling en wat voor een type R1 hebben we 't over? Wat ik van de "R1" weet is dat er bij de oudere types wel eens wat schakelvorken wilde sneuvelen doordat de berijder er minder "subtiel" mee omsprong...

Om die vorken te vervangen moet het blok "gesplitst" worden en da's precies iets anders dan een simpele "cassette" bak vervangen.
 
Wat is er stuk aan je "tweede" versnelling en wat voor een type R1 hebben we 't over? Wat ik van de "R1" weet is dat er bij de oudere types wel eens wat schakelvorken wilde sneuvelen doordat de berijder er minder "subtiel" mee omsprong...

Om die vorken te vervangen moet het blok "gesplitst" worden en da's precies iets anders dan een simpele "cassette" bak vervangen.

Goede dag
de versnellingsbak lijk het wel als of hij af en toe er niet goed instaat waardoor je klappen in de bak voelt.
Bouwjaar is van 1999
Ik heb zelf een motorbrug en een ruimte om te sleutelen .
Ik heb wel wat sleutel ervaring
 
Werkplaatshandboek regelen, alle vereiste gereedschap en onderdelen regelen en als je er vertrouwen in hebt gewoon doen. Van te voren het WPHB *goed* doorlezen!!!



Goede dag
Dus u denkt dat als ik het wphb boek heb dat ik het zelf kan doen .
Heb dit namelijk nog nooit gedaan .
En heb op YouTube gekeken maar vind het best wel riskant.
Dus dacht misschien dat iemand mijn kan helpen voor een redelijke prijs
De ruimte heb ik .
 
Wat is er stuk aan je "tweede" versnelling en wat voor een type R1 hebben we 't over? Wat ik van de "R1" weet is dat er bij de oudere types wel eens wat schakelvorken wilde sneuvelen doordat de berijder er minder "subtiel" mee omsprong...
Heeft weinig met subtiel te maken, ze krijgen er bijna allemaal last van. Ik was 1000 euro kwijt, zelf blok uitgebouwd en terug er in. Dealer heeft de bak gereviseerd, deels met onderdelen uit een donor blok. Ook vanwege de tweede versnelling, maar toen hij open was ook de derde en vijfde versnelling maar meteen gedaan.
 
Goede dag
de versnellingsbak lijk het wel als of hij af en toe er niet goed instaat waardoor je klappen in de bak voelt.
Bouwjaar is van 1999
Ik heb zelf een motorbrug en een ruimte om te sleutelen .
Ik heb wel wat sleutel ervaring

Veel voorkomend probleem bij de eerste generaties R1.
Bij het hard en hoog in de toeren doortrekken schiet hij er zeker ook uit ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan