go kart met motor

crossertje123

Rookie
17 okt 2015
3
0
Hallo allemaal,

Ik heb iets in mijn hoofd om een go kart met motor te maken. Die zou toch zo'n 20-40 km/h moeten lopen. Zou het frame dat dan wel aankunnen?Wat voor motor kan ik hiervoor gebruiken ? Ik ben nog maar 15 en mijn budget voor dit project is ook niet zeer groot. Ik had gedacht om een go kart te kopen met vrijloopautomaat (berg) en deze motor daarop dan te monteren. Tips hierop zijn altijd welkom :) !


groeten
 
Dat heeft een wedstrijdkart ook hoor.

Die link van X7 is een prima suggestie, heb je een prima basis aan. Fatsoenlijke rem (als alles werkt zoals zou moeten)

De remslang is uberhaupt niet aangesloten dus ik gok van niet :+

$_85.JPG
De remslang is uberhaupt niet aangesloten dus ik gok van niet :+

[afbeelding]

zo heb ik het 25 jaar geleden ook gedaan voor mijn zoontjes, Puch blokje met 70cc cilinder er op en jaren lol van gehad
Oudste kleinkind wordt al 5 dus binnenkort maar weer iets gaan zoeken
 
Vorig jaar nog met moeite een oude kart (enkel schijfje achter) met antiek luchtgekoeld 100cc rotaxblok kunnen verkopen voor 75 euro. Gewoon marktplaats in de gaten houden en zoiets op de kop tikken en dan gaan ombouwen.
 
Die dingen heb ik eens aangeduwd.. ze maken erg veel touren, en in de bocht moest men 'tegen het gas' remmen om klemmers te voorkomen, zo werd me verteld..

Ja het zijn rare jongens die kartbouwers, rempompen zonder reservoirs (ondertussen wel alle remdelen manikaal afborgen maar niemand die zich druk maakt om wegvallende remdruk), remblokken die je uit moet shimmen, motoren zonder koppeling die bovendien in je eentje gewoon niet te starten zijn (een schakelkart wil nog wel, maar met zo'n 100cc kan je echt vergeten).

motor er af, vrijlopertje 50 of 80cc er op en great fun.

Nou ik zou er eerst lekker mee gaan karten, tot het blok ploft en dan pas aan ombouw beginnen. Zo'n 100cc is misschien hópeloos onpraktisch, maar het gaat wel serieus hard, en het geluid van zo'n hoogtoerige luchtgekoelde 2-takt, bangelijk :9~

Hartstikke leuk zo'n ding, zolang je maar een beetje aanleg hebt en niet iedere 3/4 bochten spint want dan ben je gepoept :+ Moet je weer iemand hebben in het rennerskwartier die de baan over moet om je aan te duwen...

Maar voor 75 euro had ik zo'n ding al wel willen hebben voor het geluid alleen, toch MP maar eens in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan