Borging bouten remschijven en aanhaal moment

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Welk borgmiddel moet ik gebruiken voor het borgen van de 6 bouten die de remschijf aan de naaf verbinden?

Ik neem aan loctite, maar de loctite die ik heb staan is groene loctite (nummer weet ik zo ff niet uit mn hoofd) die dusdanig vast gaat zitten dat ik de schijven in de toekomst waarschijnlijk niet meer zomaar los ga krijgen zonder de zaak warm te stoken.

Verder, heeft iemand aanhaal momenten voor die bouten. Het betreft hier een Aprilia Shiver.

Alvast bedankt.
 
Groen is een beetje overkill (is 270 of 2701 als je borgmiddel van loctite hebt), is bedoeld voor relatief grote bouten (>M12 oid). Gewoon blauw (243) gebruiken, kan je bijvoorbeeld bij de motozoom zo kopen in kleine verpakking.

Aanhaalmoment staat in het boek. Naaf moet schoon zijn op de plek waar de remschijf aanligt, bouten kruislings aandraaien, schroefdraad van de bouten en in de naaf moet schoon zijn anders heeft een momentsleutel ook geen zin.
 
Laatst bewerkt:
Aha, dan ga ik de goede loctite morgen eens halen.
Het aanhaal moment heb ik nog niet kunnen vinden in het boek helaas.

De rest is bekend, ik sleutel wel meer. :P
 
Google: service manual aprilia shiver

Volgens mij moet het dit zijn:

FRONT WHEEL UNIT
Name
Torque in Nm
Self-tapping TE screw fixing front Disc - M8x20 =S= (12) 30 Nm (22.13 lbf ft) (Loctite 243)

REAR WHEEL UNIT
Name Torque in Nm

Self-tapping TE screw fixing rear Disc - M8x20 =S= (5) 30 Nm (22.13 lbf ft) (Loctite 243)
 
Terug
Bovenaan Onderaan