CBR600F zekering klapt er herhaaldelijk uit

Adklus

Rookie
23 okt 2015
3
0
DRUNEN
Hoi Motorliefhebbers, Kan iemand mij helpen?

Ik heb een CBR600F uit '93 en doet het geweldig, maar nu laat hij de "rij"zekering er iedere keer uitklappen, dat kan al na 100 meter en 100 kilometer zijn.
Is er iemand die daar ook ervaring mee heeft en wat mogelijk de oplossing is.

Groet Ad.
 
"Rij Zekering" ???

Je bedoeld de "TIG" Ampere hoofdzekering welke tussen je dynamo én de rest van de elektronica zit en welke eigenlijk alleen stuk gaat als je écht ergens korsluiting veroorzaakt met je startmotor óf als je SR niet goed is?

[edit]Gelukkig hebben de Honda CBR's uit die tijd nooit last van falende SR's :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal, bedankt alvast voor de reacties,
af en toe gaat er een kapot ja, dus mogelijk pingend het ergens tegen het frame.
ik wil eigenlijk de dynamo,spanningsregelaar, startrelais doormeten en controleren, maar weet niet goed hoe dat te doen.

verder is het een geweldig en betrouwbaar motortje, waar je geweldig mee kan knallen. :-)
 
Het is de 2e zekering 10 amp naast de=ie van 20 amp in het zekeringenblokje in de kuip bij het stuur rechtse kant.

daar zitten 4 zekeringen, respectievelijk A B C D 10,10,15 en 10 amp
die 20 klopt dus niet.
Als je zekering B bedoelt , de draad daarvan loopt via een steker verbinding naar je startknop, startrelais alsmede naar de run stop knop, ontstekingsmodule, en bobines.

daar dus de oorzaak zoeken, ik gok op een rotte bobine of al eerder opgemerkt doorgeschuurd draadje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan