Andrea Iannone: Deel 1

sepp

MF veteraan
22 aug 2005
3.141
7
full


Deze Italiaanse man verdient als geen ander zijn eigen topic. Ik vind er geen terug, dus bij deze.
Na mee te strijden in het nationale Italiaanse en Spaanse kamioenschap, is deze gekke man in 2005 terechtgekomen in de 125 reeks. Vanaf 2008 is zijn enorm talent beginnen opduiken en haalde steeds meer podiumplekken en overwinningen. In 2010 klom hij een stapje hoger naar de Moto2 klasse waar hij in zijn rookie jaar al 3e werd, slechts 2 punten minder dan numéro 2.

full


Na 3x derde plaats te behalen in de Moto2 klasse waarbij hij meermaals fantastische gevechten met Marc Marquez leverde, stapte hij in 2013 op een Pramac Ducati in de MotoGP-klasse. Hier was het wel erg snel duidelijk dat Crazy Joe aka The Maniac een fabrieksfiets verdiende. Van zodra Ducati van ene Valentino Rossi Cal Crutchlow verlost was, kwam zijn welverdiende plekje in 2015 vrij en strijdt hij sindsdien naast naamgenoot Andrea Dovizioso. Vanaf de seizoenstart liet hij zijn aanwezigheid duidelijk merken. Zijn grootste probleem leek dat hij de pace geen volle race kon volhouden. Laatste race, Phillip Island, liet hij alweer zien uit welk hout hij gesneden is. Het is duidelijk dat zijn nickname niet gestolen was. ‘Crazy Joe is here’ met het deuntje van Jaws op de achtergrond gaat door het hoofd tijdens al zijn inhaalmanoeuvres.

full


Of hij ooit kamioen zal worden zullen we nog zien, maar wat zeker is: Waar Iannone is, is spanning en sensatie, en dat is exact wat MotoGP nodig heeft.
:} :} :}
 
Laatst bewerkt:
dude....
Ducati van Rossi verlost?
Iannone heeft nu een fatsoenlijke Duc om op te rijden dankzij Rossi!

Maar het gaat om Iannone, altijd fan van zijn rijstijl geweest net als van Dovi dus...
Ik ga volgen!!!
 
dude....
Ducati van Rossi verlost?

Iannone heeft nu een fatsoenlijke Duc om op te rijden dankzij Rossi!

Maar het gaat om Iannone, altijd fan van zijn rijstijl geweest net als van Dovi dus...
Ik ga volgen!!!

:+
 
dude....
Ducati van Rossi verlost?
Iannone heeft nu een fatsoenlijke Duc om op te rijden dankzij Rossi!

Heeft Rossi Preziosi van zijn taak ontheven en Dall'igna bij Aprilia weggekaapt?
Volgens mij werd er totaal niet naar Rossi geluisterd, zoals eigenlijk ook bij elke rijder voor hem inclusief Stoner.

Iannone is een held :}
 
Laatst bewerkt:

Wat een kanon van het weekend op dat rechte stuk van het weekend!

Je zou bijna denken dat die er een NOS knopje ofzo op had zitten.

Toch bijzonder dat die Duc's vooral de Yamaha's zo hard voorbij rijden op het rechte stuk. Ook de Honda's die toch ook wel een beste top hebben.
 

Spuuglelijk is het wel, maar als je er bij stilstaat dat ze 2-3 jaar geleden nauwelijks de bocht in konden zonder de grip bij het voorwiel te verliezen.. Ik gok dat de 2016 modellen hun kuipen zwaar zullen aanpassen met een soort van geïntegreerde vleugels. Want deze dingen is gewoon vragen om zware kwetsuren bij contact.
 
Altijd leuk om te zien hoe bij coureurs die al jaren meedraaien door de jaren heen de machines en kleurstellingen zijn veranderd:

624834645_e231e6c5e6_b.jpg

iannone21.jpg

Andrea%20Iannone.jpg

andrea_iannone_win_motegi_2009.jpg

Andrea_Iannone_2010_Mugello.jpg

Andrea+Iannone+Moto2+125cc+IRTA+tests+Day+sbft8c7Drl_l.jpg

Andrea+Iannone+MotoGp+France+Race+p9pQUOtaGvXl.jpg

29iannonemotogpfp-1_s1d8925_original.jpg

andrea-iannone-and-his-revised-ducati-almost-as-fast-as-marc-marquez-at-mugello_1.jpg

MotoGP-2015-Rnd4-Argentina-Day1-Andrea-Iannone-Brakes.jpg


Periode 2006 - 2015, en dan vergeet ik vast de 'special liveries' voor thuisraces. :P
 
Toffe gast, fantastisch met een motor, totaal verliefd op Ducati en god zij dank eindelijk ook succesvol op die motor. Bij Pramac zag je het talent al en kon de motor dat niet aan, vond ik heerlijk! Hij had zijn fabrieksfiets dan ook dik verdiend, in tegenstelling tot Cal Crutchlow (die Iannone verving, niet Rossi natuurlijk).
 
Toffe gast, fantastisch met een motor, totaal verliefd op Ducati en god zij dank eindelijk ook succesvol op die motor. Bij Pramac zag je het talent al en kon de motor dat niet aan, vond ik heerlijk! Hij had zijn fabrieksfiets dan ook dik verdiend, in tegenstelling tot Cal Crutchlow (die Iannone verving, niet Rossi natuurlijk).

Die was ik al helemaal vergeten, en natuurlijk, het is al het derde jaar dat rossi terug is. Aangepast, maar het klinkt wel minder leuk :+
 
Iannone is ook voor mij een favoriet. Een pure racer, een vechter om elke positie en een doorzetter. Hij is bang voor niemand. We hebben al mooie gevechten van hem kunnen zien. Die op PI was toch wel een mooie stunt.

Ik vind zijn interviews altijd vermakelijk. Kijkt vaak in de camera ipv interviewer en zijn Engels is ook vermakelijk.

Hij mag vaker voorin meerijden. Dan gebeurt er wat!
 
Iannone is ook voor mij een favoriet. Een pure racer, een vechter om elke positie en een doorzetter. Hij is bang voor niemand. We hebben al mooie gevechten van hem kunnen zien. Die op PI was toch wel een mooie stunt.

Ik vind zijn interviews altijd vermakelijk. Kijkt vaak in de camera ipv interviewer en zijn Engels is ook vermakelijk.

Hij mag vaker voorin meerijden. Dan gebeurt er wat!

Het zou natuurlijk NOG vermakelijker zijn als hij in de interviewer keek.
 
dude....
Ducati van Rossi verlost?
Iannone heeft nu een fatsoenlijke Duc om op te rijden dankzij Rossi!
Dat was het jaar nadat hij weg was ook nog niet duidelijk.
Ik denk dat je meer aan het voortgaand werk van de andere doctor Gigi Da'Ligna moeten denken. ;)

150210-andrea-iannone-luigi-dall_igna-andrea-dovizioso.jpg
 
Een minder weekend, dat zeker. Maar wacht, Valencia, deze is voor Iannone.
 
Leuke kerel,fantastisch gereden op PI,hoop dat ie zich niet mee laat slepen in de gekte die er nu rondwaart in de koningsklasse
 
dude....
Ducati van Rossi verlost?
Iannone heeft nu een fatsoenlijke Duc om op te rijden dankzij Rossi!

Maar het gaat om Iannone, altijd fan van zijn rijstijl geweest net als van Dovi dus...
Ik ga volgen!!!

JA ducati verlost van VAL. Er zijn heel veel dingen voor meneer aangepakt. En meneer in met de staart tussen de benen weg gedropen.

Klagen kon hij maar al te goed. Maar zijn belofte bij binnen komst dat hij en zijn mannen en de beste fiets van zouden maken ... dat was om te janken.
 
Ik hoop dat Iannone nog wat jaartjes bij Ducati blijft rijden. Lijkt me leuk om hem te volgen, en hoop in die tijd ook ooit een Duc te bezitten :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan