VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja de tuinslang mag uit de schuur......



post-8974-0-21040700-1445787793_zpsk5zx1ce0.jpg
 
ff opgezocht, de bak is identiek, enkel de overbrenging in de cardanklok wijkt af, om de afwijkende wielmaat te compenseren wellicht.
Apart, dan is er echt iets verandert aan het motorgeluid oid, met name de eerste kilometers probeerde ik continu over te schakelen terwijl ik al in de O/D zat.

Bedankt voor het opzoeken.
 
Hè thnx, die dure druppellader met gratis VF is de mijne. Top lader dat wel vandaar dat je de Vf erbij krijgt



Gij purist toch, lol ;)
Volgens mij geeft ie een vètte sound...

Een gratis VF1000F, tot daar aan toe, maar 850€ voor een druppellader is er toch een beetje over hé? Geldwolven... :+
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

De caféracer is toch al wat in prijs gezakt
Tweedehands Motoren - Motoren

Voor onder de kerstboom, nr onder scrollen voor vele leuke foto's van héél mooi speelgoed
http://www.benl.ebay.be/itm/BOOK-RO...748384?hash=item4d3a02dea0:g:MREAAOSw~gRVwZv9

Egli-VF1000F
EGLI - HONDA VF1000 F ARGON FAHRBERICHT TECHNIK DATEN FAKTEN HISTORIE MO 25 84 | eBay
 
Er is vaak over gesproken, maar het komt er dan toch eindelijk echt van:
We gaan een inkoopactie opstarten voor de olie-adapters welke zorgen voor een betere smering van de nokkenassen.

Meer info hier en hier

De kosten voor een set zijn als volgt:
- Korte versie (750cc) € 155,-
- Lange versie (1000 / 1100cc) € 175,-
Dit is excl. verzendkosten.

De spelregels:
- Het komt nu online, geïnteresseerden kunnen zich aanmelden. Over een maand (laten we zeggen 1 december) bekijken we of er genoeg animo is.
- Indien er voldoende animo is, gaat de actie in principe door.
- Degene die mee doen aan de inkoopactie krijgen dan een PB met betalingsgegevens, Het volledige bedrag dient vooruit te worden betaald. Er zit voor ons geen verdienmodel in, dus wij kunnen ook geen kosten dragen voor mensen die wel bestellen maar uiteindelijk niet over de brug komen. Hiervoor spreken we tzt een uiterste datum af.
- Na ontvangst van de betalingen gaan wij de definitieve bestelling plaatsen bij de leveranciers.
- Als de sets binnen zijn kan er worden afgesproken om de sets af te halen, of op te sturen. De verzendkosten zijn niet inbegrepen in bovenstaande prijzen.

1445977057_139_FT0_adapters_27-10-2015.jpg
 
Omdat ik een VF1000F heb heb ik ook wel interesse in de nokkenasleiding-filteradapter-olie-modificatie-set. Ik heb de VF 1000 ex Destuction86 ex Smuiger.

Ik wil alleen eerst wel ff kijken hoe de nokkenassen er nu bij staan voor ik definitief zeg dat ik mee doe...
Ik weet dat er in het verleden heel behoorlijk aan deze motor is gesleuteld/opgeknapt/gemodificeerd.
Dus graag een set onder voorbehoud...........als dat kan..........
 
Zijn deze adapters hetzelfde als degene die ik op vf750f.nl al gereserveerd had? Dan mag er van mij wel een volledige set van gemaakt worden ipv alleen de adapter.
 
Als je het geld hebt en langer blijft doorrijden met de motor dan gewoon doen! Een rel. kleine uitgave die je heel veel kosten en tijd e.d. kan besparen. De koppen worden ook nog eens beter gekoeld waarbij, bij mij althans, het brandstofverbruik ook nog eens daalde.
 
Laatst bewerkt:
Er is vaak over gesproken, maar het komt er dan toch eindelijk echt van:
We gaan een inkoopactie opstarten voor de olie-adapters welke zorgen voor een betere smering van de nokkenassen.

Meer info hier en hier

De kosten voor een set zijn als volgt:
- Korte versie (750cc) € 155,-
- Lange versie (1000 / 1100cc) € 175,-
Dit is excl. verzendkosten.

De spelregels:
- Het komt nu online, geïnteresseerden kunnen zich aanmelden. Over een maand (laten we zeggen 1 december) bekijken we of er genoeg animo is.
- Indien er voldoende animo is, gaat de actie in principe door.
- Degene die mee doen aan de inkoopactie krijgen dan een PB met betalingsgegevens, Het volledige bedrag dient vooruit te worden betaald. Er zit voor ons geen verdienmodel in, dus wij kunnen ook geen kosten dragen voor mensen die wel bestellen maar uiteindelijk niet over de brug komen. Hiervoor spreken we tzt een uiterste datum af.
- Na ontvangst van de betalingen gaan wij de definitieve bestelling plaatsen bij de leveranciers.
- Als de sets binnen zijn kan er worden afgesproken om de sets af te halen, of op te sturen. De verzendkosten zijn niet inbegrepen in bovenstaande prijzen.

[afbeelding]

Wellicht stomme vraag, maar gaat dit ook voor een vf1000r sc16 op. Ik las iets van het 15 type, maar ben niet op de hoogte tussen alle 1000 types.

Bedankt
 
Wellicht stomme vraag, maar gaat dit ook voor een vf1000r sc16 op. Ik las iets van het 15 type, maar ben niet op de hoogte tussen alle 1000 types.
Bedankt

Voor jou informatie, de 1000R en 1000F gebruiken hetzelfde blok als basis, alleen is de inhoud verschillend. :+

De versie met de langere leidingen zijn voor de VF1000F, VF1000R, VF1100S en VF1100C.
De korte versie is voor de VF700/750F / S en C types.
 
@Tomcat_: Die staat er mooi schoon bij :)

Hoe bevalt het nou? :)

Ik vind de motor erg relaxt rijden, zeker de zithouding is (voor mij dan) erg goed. Alleen rij ik de motor bewust niet te laag in toeren. De RF900 kan ik onderin veder in toeren laten zakken en loopt dan soepeler, maar de VF reageert beter (netter, nooit rukkerig) op het gas. De remmen en het sturen zijn heel behoorlijk voor z'n oude fiets, stukken beter dan bijvoorbeeld een Suzuki GSX750ES met de standaard remmen. Ik wil alleen de demping voor en achter soepeler hebben, dus dunnere olie proberen. Dat gaat het veer komfoor ten goede komen. Maar het beste bevalt toch wel dat heerlijk lopende en relaxt rochelende V4 blok. Rrrrrrrrrrrrrrrrr, broaaaaaap. Da's echt verslavend. Ik heb er inmiddels zo'n 1000 km enn 21 ritjes mee gedaan, waarvan diverse met duo-passagier. Dit lijkt me duidelijk een blijvertje!
Hoe is het met de Div? En ga je nog een VFR750/800 kopen?
 
[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/VF/HPIM6003_zpssxv8z43w.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik vind de motor erg relaxt rijden, zeker de zithouding is (voor mij dan) erg goed. Alleen rij ik de motor bewust niet te laag in toeren. De RF900 kan ik onderin veder in toeren laten zakken en loopt dan soepeler, maar de VF reageert beter (netter, nooit rukkerig) op het gas. De remmen en het sturen zijn heel behoorlijk voor z'n oude fiets, stukken beter dan bijvoorbeeld een Suzuki GSX750ES met de standaard remmen. Ik wil alleen de demping voor en achter soepeler hebben, dus dunnere olie proberen. Dat gaat het veer komfoor ten goede komen. Maar het beste bevalt toch wel dat heerlijk lopende en relaxt rochelende V4 blok. Rrrrrrrrrrrrrrrrr, broaaaaaap. Da's echt verslavend. Ik heb er inmiddels zo'n 1000 km enn 21 ritjes mee gedaan, waarvan diverse met duo-passagier. Dit lijkt me duidelijk een blijvertje!
Hoe is het met de Div? En ga je nog een VFR750/800 kopen?

Goed om te horen (lezen dan..) :)

De Div bevalt redelijk, er zijn af en toe wat dingetjes mee (opzich mag dat ook wel bij een motor van 23 jaar oud...) maar het rijdt verder prima :) Ik zit er wel aan te denken om er een VFR750 bij te kopen, gewoon weer zo'n rc24 als ik gehad heb. De Div zou dan als een soort van daily aanblijven (goede kilometervreter namelijk) en de VFR zou dan een puur plezierfiets worden.

En over dat v4 blok.. Ik snap wat je bedoeld :9 Vond hem altijd lekker lomp klinken :)
 
Laatst bewerkt:
Voor jou informatie, de 1000R en 1000F gebruiken hetzelfde blok als basis, alleen is de inhoud verschillend. :+

De versie met de langere leidingen zijn voor de VF1000F, VF1000R, VF1100S en VF1100C.
De korte versie is voor de VF700/750F / S en C types.

Kan ik jou er ook bijschrijven Ronaldoe21?

Update inkoopactie olie-adapters:

Maximus 86 - 1x - VF1000F
The Dutchy - 1x - VF750F (zoals via PB)
Tomcat_ - 1x - VF1000F (onder voorbehoud)
Joris v B - 1x - VF750F
Jan ARTC132 - 1x - VF750F
 
Kan ik jou er ook bijschrijven Ronaldoe21?

Update inkoopactie olie-adapters:

Maximus 86 - 1x - VF1000F
The Dutchy - 1x - VF750F (zoals via PB)
Tomcat_ - 1x - VF1000F (onder voorbehoud)
Joris v B - 1x - VF750F
Jan ARTC132 - 1x - VF750F

De oil mod. ziet er gelikt uit, ik ben reeds voorzien. 1 jaar geleden al aangeschaft....bevalt prima :+
 
Hallo Jan,


als je wilt, dan kan ik op VFRDISCUSSION.com wel wat reklame voor jouw kit maken; daar zitten naast veel VFR'ers ook wel VF'en!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan