afstellen carburateur yamaha wr 450

Yke

MF veteraan
8 feb 2011
1.573
61
Bakkeveen
Hallo,
Ben de carburateur van mijn yamaha wr 450 aan het afstellen, dat wil zeggen de pilot screw. Deze heb ik op de volgende manier afgesteld, motor warm laten draaien, stationair toerental iets omhoog, schroef indraaien en dan langzaam uitdraaien tot de motor het snelste stationair loopt.
Wat nou blijkt is dat dit bij 3 slagen uit is. Ik vroeg me af of dit ook te veel is en ik dus iets moet doen met de sproeiers, en zo ja met welke sproeiers dan, de hoofd of stationair sproeier.
Of is 3 slagen gewoon normaal (volgens mij is origineel 2 slagen) en kan ik zo prima blijven rijden.
Wat mij wel opviel nou dat hij beter is afgesteld dat hij een stuk veller is op het gas *D
 
opgegeven aantal toeren uit s niet meer dan dat : een standaard vertrekpunt dat normaal gezien goed zou moeten zijn. maar ieder blok is anders. draait de jouwe beter met 3 toeren uit : mooi zo :)
 
Ja drie volledige slagen uit. Heb nou zo'n pilot screw met zijn grote draai knop er op dus was afstellen niet zo heel veel werk. Maar ik dacht dat ik een keer ergens gelezen had dat als je meer dan 2,5 slag uit moest draaien dat je dan beter een andere sproeier in.kan zetten, vandaar dat ik het vraag:p
 
De hoofdsproeier doet vrijwel niets wanneer de motor stationair draait dus die hoef je niet aan te passen.
Stationair sproeier aanpassen lijkt mij alleen nodig wanneer je 'm niet goed afgesteld krijgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja drie volledige slagen uit. Heb nou zo'n pilot screw met zijn grote draai knop er op dus was afstellen niet zo heel veel werk. Maar ik dacht dat ik een keer ergens gelezen had dat als je meer dan 2,5 slag uit moest draaien dat je dan beter een andere sproeier in.kan zetten, vandaar dat ik het vraag:p

Wellicht dat men bedoelt dat 2,5 slagen uit standaard is en als je dat wil aanhouden zul je iets aan de sproeiermaat moeten (kunnen) doen. Maar wat Janbros ook al zegt, goed is goed :)
 
Mooi dan is dat goed. De motor is naar mijn weten standaard. Wel maakt de uitlaat redelijk wat geluid dus denk dat daar misschien iets aan gedaan is(uitlaat is wel standaard). Het luchtfilter is ook standaard, alleen de tandwielverhouding is niet standaard(14,50)
 
Het is ff de vraag wat voor demper er op zit (ja standaard dat snap ik hoor). Eentje die bestaat uit een losse buis en twee uiteinden aan elkaar vast gezet met popnagels. Of een dichtgelaste uitlaat. Degene met popnagels zit losse vulling in en als hij al wat ouder is zal dat waarschijnlijk grotendeels verdwenen zijn. Die kun je dus opnieuw vullen als je de popnagels verwijderd. Dat scheelt een stuk, maar het blijft een 1 cilinder gemaakt voor competitie. Dus hij wordt nooit zo stil als een pure wegmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan