Moto Martin Suzuki deel II

weer een hoop mooi werk man! en je weet dat ik dat bijna nooit zal zeggen omdat mijn standaarden nogal hoog liggen :D

top!!

grtz

MJ
 
Thanks iedereen :)

@ mj-works

Heb je het foutje gespot in de stationairknop?

Ja hoor! Klassieker op de verdeelkop :D eerste en laatste sleufjes te dicht bij elkaar ;)

Maaaaar je kan doen alsof het expres is zodat je goed kan zien of hij niet wederom terugdraait ;)

grtz!
 
Laatst bewerkt:
Nope,voor het eerst een machineklem op de verdeeltafel en dan geen rekening houden met de andere diameter als je teststukje . :X
 
Screamer pijpje voor de wastegate is ook klaar.

RVS lasbochtje besteld, eraan gelast en daarna het meeste weer weg geslepen. _O-

Maar de vorm is precies zoals ik in gedachte had.

full

full

full

full


(Supertrapp op foto 1 is voor wat anders ;) )
 
Hoi Oma 8-)

Bijna twee jaar geleden dat ik hier wat poste...maar de motor leeft nog/weer!

Afgelopen paar jaar druk bezig geweest maar vooral om spullen voor anderen te maken en de GSX-R racer terwijl de Martin in een hoekje stoffig staat te worden.

Maar een goede wasbeurt, een nieuwe achterband, wiellagers, schoongemaakte carbs etc verder doet ie het weer, vorig weekend naar de Naked Bike Meeting in Poeldijk geweest en daardoor de km.stand over de 10.000 km gezet, valt me heel niet tegen voor een turboblok.


full

full
 
Pas wat dingetjes veranderd, de halfmetalen China handvatten vervangen door Renthal exemplaren, heb deze ook op m'n racer en die bevallen echt goed qua hoe ze aanvoelen. :t Het Renthal stuur daarentegen heeft plaats gemaakt voor een Barracuda die iets smaller is, iets meer naar de bestuurder toe gekeerd en langere stuureinden waardoor de radiale pompen een betere plek hebben. :)

Omdat de binnendiameter van het nieuwe stuur groter is heb ik voor de spiegel een nieuwe stuurklem moeten maken, en voor de rechterkant die eerst door het handvat werd afgedicht heb ik dat ook gedaan, samen met een nieuw stuurgewicht, heb deze gekarteld, een groef in gedraaid en het uiteinde afgeschuind met een verzonken boutkopje.

full

full

full


Vandaag lekker kunnen testen, samen met EZ Victory wezen "toeren" met af en toe een beetje benzine bijvullen want dat gaat er best hard doorheen. _O-

full
 
Nieuw forum, nieuwe Moto Martin Turbo update :p

Maar Robinjo het is pas een jaar geleden, val ons toch niet zo lastig met al die updates!


Technisch weinig problemen, paar nieuwe vlotternaaldjes omdat die ingeslagen waren, verse olie en klaar! :)

Optisch wel veranderingen, was op de Buell kuip en GSX-R kont uitgekeken wilde meer naar Classic Superbike stijl, tellers wat hergepositioneerd, alu "nummerplaat" gemaakt met verborgen bevestiging, één van de Buell lampen links op de originele kuipsteun gemonteerd. Achter een bevestigingsplaat gemaakt voor een GS750 kontje met daarin LED achterlichten en de kentekenplaatbevestiging, de hoek daarvan is vooral handig voor politiehelikopters.
Daarna heb ik uit 2 mm aluplaat een zadelpan gemaakt (moet ik nog even foto's van opzoeken) en deze laten bekleden.
De zijdeksels onder de kont zijn nu zwart i.p.v. alu-kleurig maar worden wellicht vervangen door andere.
Oh en nog een andere demper.

Er zijn plannen voor een nieuwe aluminium benzinetank en daarna misschien wel wat spuitwerk op de motor.
 

Bijlagen

  • 613e79c3-d78e-4529-b4d3-401e1a6b8dd5.jpg
    613e79c3-d78e-4529-b4d3-401e1a6b8dd5.jpg
    210,6 KB · Weergaven: 152
  • IMG_2443.jpg
    IMG_2443.jpg
    942,2 KB · Weergaven: 151
Leuk he, zonder kuip 200 + km/h ;)

Ik vind het vooral leuk om heel snel richting de 250 te sprinten en me snel weer af te laten zakken.
Een tank leeg rijden in Duitsland met gemiddeld 200+ gaat hem voortaan niet meer worden hahaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan