Tanken na gebruik gemaakt te hebben van reserve?

Steve0202

Rookie
20 mei 2015
2
0
Ik vraag me af, wanneer je de reserve van je benzinetank moeten gebruiken hebt, moet je dan de knop op reserve laten staan wanneer je de eerstvolgende keer gaat tanken of maakt dat niet uit??
Met andere woorden, moet je de reservetank op die manier terug vullen of gaat dat vanzelf?
 
De reserve tank en de normale tank zijn gewoon een tank. Alleen het tappuntje van de reserve zit net iets lager in de tank dan de normaal stand.
Motorbike_Fuel_Tap_Assy_Fuel_Cock_GN125.jpg
 
Ik vraag me af, wanneer je de reserve van je benzinetank moeten gebruiken hebt, moet je dan de knop op reserve laten staan wanneer je de eerstvolgende keer gaat tanken of maakt dat niet uit??
Met andere woorden, moet je de reservetank op die manier terug vullen of gaat dat vanzelf?

Je bent een dag te laat

Maar hij is wel goed _O-
 
Let wel dat bv een Virago 1000 en 1100 een aparte reservetank hebben in het frame.
Wanneer de (hoofd) tank leeg raakt gaat er een lampje branden in één van de tellers.
Rechts op het stuur zit en schakelaar die je dan omzet zodat de benzinepomp de reservetank aanspreekt.
Na het tanken zet je die schakelaar weer terug.

Wat ik wel eens heb gedaan dat bv, na onderhoud, ik de grote tank eraf had en dan een testrit maakte zonder tank, raar gezicht, rijdende motor zonder tank.
Ook handig tijdens synchroniseren e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan