Speed triple T509 goede ketting en tandwielen set??

Paco49491

MF'er
29 jan 2015
57
4
In het zonnige zuiden
Ola todos op ne triple,

Sinds 1 oktober heb ik mijn ST zo'n 3200 km door het Limburgse land geblazen maar denk dat de ketting een dezer dagen me om de oren gaat vliegen. 3 schakels zijn zo gaar als boter. Je kan er bijna mijn Twingo tussen parkeren.

Ben er reeds achter een DID set te kopen maar vraag me af welk type ketting het beste is...... er zij verschillende type schakels, endless chains, enz enz.
Wie o wie kan me adviseren?? Ik ben het type rijder dat nog aan het leren is dus schokkies, op lagere toeren lekker vol het gas er op gooien enz enz gebeurt veel }) (weet dat het slecht is maar Tis zo leuk).

Gaarne tips

Alvast dank :]
Paco
 
Da's nou precies waar de crucs zit;
Ik zeg dat ik een 2000, 885 cc T509 heb. Bij Jos komt die niet voor. enkel de ST 955i..... nu zal er weinig verschil zitten maar aangezien deze jongen een beginner is, IN ALLES, wil ik 100% zeker zijn.
Ten Kate, Jos Smit, Louis.de, google, MLM enz enz heb op allemaal gezocht maar heel duidelijk is het allemaal niet.
voorbeeld bij MLM :
DID open ketting met klinkschakel, Esjot Voortandwiel, Esjot Achtertandwiel 530-50 VX € 129,-- de ZVMX uitvoering 199,--
Motowebshop: X-Ring Ketting 5302GOLD/108 open met Klinkschakel met JT tandwielen voor de VX uitvoering inclusief borgring voor voortandwiel € 144,--


ZVMX kettingen van DID zijn de sterkste, bij Tsubaki heten ze Sigma. Maar ik wil weten of een beginner bijvoorbeeld een endless moet kopen of ff schakel er tussen persen. ( Tja, ben niet de meest zekere hierin) Heb namelijk geen zin dat bij een gangetje van 100 de schakels me om de oren vliegen.....
 
Laatst bewerkt:
Da's nou precies waar de crucs zit;
Ik zeg dat ik een 2000, 855 cc T509 heb. Bij Jos komt die niet voor. enkel de ST 955i..... nu zal er weinig verschil zitten maar aangezien deze jongen een beginner is, IN ALLES, wil ik 100% zeker zijn.
Ten Kate, Jos Smit, Louis.de, google, heb op allemaal gezocht maar heel duidelijk is het allemaal niet.

ZVMX kettingen van DID zijn de sterkste, bij Tsubaki heten ze Sigma. Maar ik wil weten of een beginner een endless moet kopen of schakels die er tussen geperst moeten worden. ( Tja, ben niet de meest zekere hierin) Heb namelijk geen zin dat bij een gangetje van 100 de schakels me om de oren vliegen.....
Als je het zelf gaat doen, is dit niet een vraag die je zou moeten stellen.Als je het laat doen, ook niet :)

En heb jij niet een motor met bouwjaar 97 of 98, die later op NL kenteken is gekomen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En er bestaat geen 2000 model 885i, die zijn ze gestopt met maken halverwege 1998.

Het kan wel zijn dat hij pas in 2000 op kenteken is gezet.
Maar hoe ziet je uitlaatspruitstuk eruit?
Heb je er een bochtje in?

Je kan het ook aan het typeplaatje zien en aan de motorcode wat voor motor(blok) het is.
 
@ Sonador: Uitlaatspruitstuk, 3 pijpkes met op 15 cm een verbindingspijp tussen alle drie.... Kentekenbewijs zegt dat het een 885 :-) is, dus ik ging er al vanuit dat het een 97/ 98-er was die in 2000 op kenteken is gezet.
full


@ kirill007: regelmatig ( elke 2 a 300 km Osco smering) tussendoor lekker vetten met een kwast vanuit de binnenkant van de ketting (ongeveer elke 750 km).
Dora wordt bij elke mogelijke gelegenheid uitgelaten. ik heb sinds 1 oktober mijn rijbewijs, vandaag 2 november in totaal 3400 km gereden :] :] Ketting heeft op een plek 3 schakels die echt ver uit elkaar staan. je hoeft niet eens goed te kijken en bij het rijden voel je deze plekken steeds hun weg zoeken op de tandwielen (rijdt niet echt lekker....)

begrijp uit de vragen en de opmerkingen dat ik gewoon kettinkje DID 50 VX (G) 530, 108 schakels, voortandwiel : 18 tands
achtertandwiel : 43 tands kan bestellen bij een van de verschillende leveranciers, kettingbreker/klinker kopen en met mijn Haynes boekie erbij los gaan :Y
 
Zou je serieus nog verder willen rijden met zo'n ketting? Straks hapt ie een keer in je kuiten, dan ben je echt niet blij!

Ik heb nu een keer een kettingset vervangen en op mijn triumph de kettingwielen. Ik had de set besteld bij Jos Smit, met het klinktooltje en dat ging best aardig. Er zijn twee zaken die ik lastig vond:
- zorgen dat je achterwiel niet meedraait bij het los- en vadtdraaien van het voorste kettingwiel (heeft mij een bezemsteel gekost)
- loskrijgen van de oude ketting zonder slijptol of dremel. Ik heb het voor elkaar moeten krijgen door te prutsen met een verrot ijzerzaagje.
 
Waarschijnlijk vandaag de laatste kilometers gemaakt.... moet deze week veel werken en volgens mij is het volgende week geen weer meer. woon tegen de duitse grens aan en overal in de buurt zijn ze aan het oogsten, land bewerken en er ligt veel troep op de weg.... daarom nu ff kijken, bestellen en zsm monteren :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan