Fazer600 buddyseat openen zonder sleutel?

beugelsdijk

MF'er
21 jul 2015
79
16
Och wat ben ik soms een dwaas! motor winterklaar gemaakt, en bij het installeren van de optimate4 kabels kijk ik of mn buddy-seat nog wel past met de net aangelegde kabels..

klap buddyseat dicht en op slot MET DE SLEUTELS NOG ONDERIN HET VAK ;(

Kortom: iemand een idee hoe ik een seat openmaak zonder sleutels? of ik sleutels kan bestellen vanaf frame-nummer?

Iemand die sowieso slimmer is dan ik?

Zucht

Fazer600 1999
 
Je bent in ieder geval binnen en staat niet voor een gesloten deur, had ook nog gekund |(

Ja, of je staat buiten en internet via je telefoon :X :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon ergens in de stad neerzetten. Vraag aan de locale junk of hij hem voor je in de gaten wil houden omdat je laptop er in zit. Dan even om de hoek gaan staan ........
 
Ik ben al amateur-pruts lock-picker (poging om van die hangsloten te openen onder het downloaden/installeren), maar mn eigen Fazer krijg ik niet ermee open wegens gebrek aan vaardigheid :(..

-Ook kan ik geen kabeltje spotten tussen het cylinder en het slot.

-Ook heb ik uiteraard geen reserve sleutel.

Hij staat inderdaad veilig en droog, en niet tijdens een tourritje overkomen, maar zoek toch nogsteeds de gouden tip/hulp (naast natuurlijk het advies om je zadel niet op slot te doen met de sleutels eronder)
 
Laatst bewerkt:
Lastig, in principe is het een vrij simpel systeem. Armpje bij het slot trekt aan kabeltje en die trekt de vergrendeling in zodat zadel loskomt. Zien dat je bij het slot of bij de vergrendeling met een haakje eraan kan trekken.

En anders kijken wat een slotensmid VS een nieuwe kuipstukje (zagen) kost.

En doe daarna slim en laat gelijk een reserve sleutel maken, dat vind ik nog wel het domste :P
 
Laatst bewerkt:
Lastig, in principe is het een vrij simpel systeem. Armpje bij het slot trekt aan kabeltje en die trekt de vergrendeling in zodat zadel loskomt. Zien dat je bij het slot of bij de vergrendeling met een haakje eraan kan trekken.

En anders kijken wat een slotensmid VS een nieuwe kuipstukje (zagen) kost.

En doe daarna slim en laat gelijk een reserve sleutel maken, dat vind ik nog wel het domste :P

Liep echt een paar dagen geleden nog langs zo'n sleutel-namaker en had ik het idee dat ik het eenkeer moest laten doen.. iets met murphy.

Even zoeken of iemand met wel verstand mn lock kan picken, dan maar 100euro ertegenaan gooien.
 
:P

Iets slopen is wellicht goedkoper als 100 euro voor een slotenmaker?

Ik ken het principe niet bij een fazer, maar op een GSX-R heb ik van andere slimmerds gehoord dat ze tussen de kontkuip en afdekkapje door bij het slot konden komen met iets van een haakje. Als dat bij jou echt niet mogelijk is zal het dus idd slopen of slotenmaken worden.


Succes!
 
Wegenwacht komt geloof ik niet bij je thuis. Motor ff bij iemand anders neer zetten, zeggen dat je op bezoek was en dom sleutels er in laten zitten (A)
Waarom niet?
Als je abbo hebt met woonplaatsservice wel. En dat is een heel aardige tip, want in bijna 50% van je gevallen dat je wilt vertrekken en het ding doet het niet, ben je thuis.
 
Hoppetee! dat is nogeens een mooie tip!

Schijnt nog steeds op slot te zitten? Dit en dergelijke vergeetachtigheden overkomen mij voortdurend, daarom ben ik heel inventief op dit gebied geworden. Inbreken in eigen huis? Geen probleem meer. Afgesloten autoportier (jammer dat ik geen auto heb), lukt ook (bijna, sorry voor die ene keer, RR.) altijd. Meer specifiek, probeer het plastic zijpaneel los te maken, dan kan je het slot met de hand of eventueel met een schroevendraaier of tangetje zo openen.
 
Schijnt nog steeds op slot te zitten? Dit en dergelijke vergeetachtigheden overkomen mij voortdurend, daarom ben ik heel inventief op dit gebied geworden. Inbreken in eigen huis? Geen probleem meer. Afgesloten autoportier (jammer dat ik geen auto heb), lukt ook (bijna, sorry voor die ene keer, RR.) altijd. Meer specifiek, probeer het plastic zijpaneel los te maken, dan kan je het slot met de hand of eventueel met een schroevendraaier of tangetje zo openen.

Hij zit inderdaad nog steeds op slot, maar met het verwijderen van de panelen kwam ik niet echt verder (weet ook niet precies waar ik naar zoek behalve een kabeltje). Neem aan dat Yam het ook wel een soort van moeilijk heeft gemaakt.

Kortom, hopelijk kan de ANWB iets.
 
Toen ik vanmiddag even in de schuur stond moest ik ineens aan dit topic denken en
mijn Fazer staat zonder zadel aan de druppel-lader..
Als je alleen het linker zwarte zijkapje eraf haalt (waar het slotje zit) kan je met een lange dunne schroevedraaier precies het palletje welke het zadel blokkeert wegdrukken (natuurlijk met zadel "blind" veel moeilijker maar kan wel..
Denk trouwens dat als je het slotje losmaakt van de kabel dat je er dan gewoon aan kan trekken en hij ook loskomt ?
 
Hij zit inderdaad nog steeds op slot, maar met het verwijderen van de panelen kwam ik niet echt verder (weet ook niet precies waar ik naar zoek behalve een kabeltje). Neem aan dat Yam het ook wel een soort van moeilijk heeft gemaakt.

Kortom, hopelijk kan de ANWB iets.

Ja, dat wat ik probeerde te beschrijven. Misschien heb je iets aan de voorlaatste bijdrage om het slot te lokaliseren.
 
Toen ik vanmiddag even in de schuur stond moest ik ineens aan dit topic denken en
mijn Fazer staat zonder zadel aan de druppel-lader..
Als je alleen het linker zwarte zijkapje eraf haalt (waar het slotje zit) kan je met een lange dunne schroevedraaier precies het palletje welke het zadel blokkeert wegdrukken (natuurlijk met zadel "blind" veel moeilijker maar kan wel..
Denk trouwens dat als je het slotje losmaakt van de kabel dat je er dan gewoon aan kan trekken en hij ook loskomt ?

Had ook nog even ter info de slotenmaker gebeld en die zei gelijk al "ja: openboren". nou zeer blij dat ik dat nog even heb afgehouden want:

ANWB is langs gekomen en heeft eigenlijk exact gedaan zoals je beschreven hebt. Zaten wel wat vreemde schroeven op het houdertje waar de cilinder aan zat, dus helemaal top op deze manier!

Les geleerd, en natuurlijk dank voor de tips en natuurlijk dank aan de ANWB :)

:]
 
Laatst bewerkt:
Had ook nog even ter info de slotenmaker gebeld en die zei gelijk al "ja: openboren". nou zeer blij dat ik dat nog even heb afgehouden want:

ANWB is langs gekomen en heeft eigenlijk exact gedaan zoals je beschreven hebt. Zaten wel wat vreemde schroeven op het houdertje waar de cilinder aan zat, dus helemaal top op deze manier!

Les geleerd, en natuurlijk dank voor de tips en natuurlijk dank aan de ANWB :)

:]
*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan