Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

offroad rijden is ook een breed begrip... Ik heb weleens voor de gein door het bos gereden en dat gaat wel. Motortje trekt het prima, maar inderdaad met een paar banden met wat meer noppen kun je veel harder.

Als je toch een motorrijbewijs hebt zou ik lekker iets met motorkenteken kopen. Dan heb je niet dat opgevoerde brommer "oppassen voor de politie" gedoe.

Een Monkey of Gorilla is op de standaard wieltjes met standaard achterbrug wel erg klein. Op een Dax zit je veel beter als je een stukje met zn 2en erop moet doen is dat geen probleem. Leuk voor in de camper! Handig ook als je er een koopt met verdraaibaar stuur (met draaiknoppen) dan is hij nog wat compacter!

Ik deed bijvoorbaat licht offrijden, een keer wel in een rivier bedding met allemaal keien.....zwaar. Ik ga naar een officiele motor kijken. Mijn kleinste motor is Honda Bros 125cc. De mini-bike heb ik nog niet op gereden. Vanaf dit weekend heb ik op papier kennis gemaakt @Marinus.

@shift00: kan je evt. een brede achterbrug laten opzetten en pk opvoeren, 7 is erg weinig. Die verdraaibaar stuur ben ik benieuw na, heb je soms foto's van.
 
Ik deed bijvoorbaat licht offrijden, een keer wel in een rivier bedding met allemaal keien.....zwaar. Ik ga naar een officiele motor kijken. Mijn kleinste motor is Honda Bros 125cc. De mini-bike heb ik nog niet op gereden. Vanaf dit weekend heb ik op papier kennis gemaakt @Marinus.

@shift00: kan je evt. een brede achterbrug laten opzetten en pk opvoeren, 7 is erg weinig. Die verdraaibaar stuur ben ik benieuw na, heb je soms foto's van.
Dat gaat volgens mij niet goed komen met een dax/monkey e.d.
Ten eerste sla je volgens mij vrij snel je cilinder kapot door de kleine wielen/lage bodemvrijheid en met die kleine wieltjes is het sowieso kl#te terreinrijden, zeker de 8" van een monkey.
Als ik me goed herinner hebben we elkaar ooit ontmoet tijdens pasar malam in burgers en als ik me dan nog meer goed herinner ben je ook niet zo groot uitgevallen, da's wel weer een voordeel op een "minibike" als een dax o.i.d.
 
http://planetminis.com/forums/attachment.php?attachmentid=15206&d=1181797454

2 vliegen in 1 klap:
1: brutere banden dan dit gaat niet makkelijk lukken!
2: de zwarte doppen om het stuur los te draaien zijn ook nog in beeld.

Dit is jouw ultieme Dax. Kan niet anders!

Vermogen is gewoon naar keuze. Een compleet ander blok kopen is vaak het goedkoopst en makkelijkst te wisselen. Er zijn diverse blokken die je naar gelang je budget kunt kopen en in een paar uurtjes eronder klust. Die 2 blokbouten stelt geen kont voor...
 
Ik heb een kleine tank en een xy140 blok en gaat ook prima hoor. Je bent toch al aardig lang onderweg om hem van vol naar leeg te rijden... Gebruik de Dax toch alleen voor korte stukjes/spelerij... Pas als je dagelijks op zo'n ding gaat rijden kan ik me voorstellen dat je het zat bent om steeds te moeten tanken. Als speeltje mis ik er niks aan eigenlijk.
 
Ik heb een kleine tank en een xy140 blok en gaat ook prima hoor. Je bent toch al aardig lang onderweg om hem van vol naar leeg te rijden... Gebruik de Dax toch alleen voor korte stukjes/spelerij... Pas als je dagelijks op zo'n ding gaat rijden kan ik me voorstellen dat je het zat bent om steeds te moeten tanken. Als speeltje mis ik er niks aan eigenlijk.

Nouja, als je de keus hebt is het dom om kleine tank te nemen :) Dat is gewoon zo. Je betaalt dezelfde prijs maar krijgt extra, en aangezien BlueFazerin voor de keus staat raad ik aan om ervoor te kiezen *O*
 
ik ben altijd wel nieuwsgierig geweest om een 125cc 4 tact te hebben
/ als project te hebben,

iemand optie's kwa merken ?
 
ik ben altijd wel nieuwsgierig geweest om een 125cc 4 tact te hebben
/ als project te hebben,

iemand optie's kwa merken ?

Origineel Honda is natuurlijk het beste, je zou er een Daytona blok onder kunnen gooien (als dat nog bestaat) of een imitatie ('bamiblok') merk zoals Skyteam, JinCheng o.i.d.

Er is duidelijk verschil in kwaliteit, vooral een Honda SS50 rijdt lekker als je hem ombouwt naar motor, doe er dan CB50 wielen onder zodat je schijfrem hebt voor hebt en ga ermee op vakantie ;)

Honda Classic Racing: What it used to look like

schijf.JPG
 
Laatst bewerkt:
Marinus84 , even terug komen op jou,

kan je bv zo honda ( ss ect ) gewoon omkeuren naar motor ?
 
Marinus84 , even terug komen op jou,

kan je bv zo honda ( ss ect ) gewoon omkeuren naar motor ?

Heb zat vrienden die dat gedaan hebben. Ik weet niet precies wat de criteria zijn, maar die kan je op het speciale 'Honda four stroke forum' vast wel opvragen :)

Zou even zoeken naar honda 4takt forum enzo.
 
Heb zat vrienden die dat gedaan hebben. Ik weet niet precies wat de criteria zijn, maar die kan je op het speciale 'Honda four stroke forum' vast wel opvragen :)

Zou even zoeken naar honda 4takt forum enzo.

en die verwijsde me dus hier naar toe :')
maar ik ga het morgen even na vragen aan rdw iedergeval bedankt ! :W
 
Skyteam Dax 125cc A1 geschikt!
€ 1.400,00
http://link.marktplaats.nl/m951767724

Gebruik m als ik ff de stad in moet, of naar mn vriendin rij. Gaat als een tiet :') En je lacht je gek aan de pomp :)
Scheelde dat veel, die andere remklauw? Ik wil de remmen van mijn bamidax ook gaan upgraden. Mogelijk dat er een andere (sterkere) krachtbron onder komt te hangen.
Kennis van mij heeft nog een Honda CR125 blok liggen die hij wel wilde doneren O-)
 
Scheelde dat veel, die andere remklauw? Ik wil de remmen van mijn bamidax ook gaan upgraden. Mogelijk dat er een andere (sterkere) krachtbron onder komt te hangen.
Kennis van mij heeft nog een Honda CR125 blok liggen die hij wel wilde doneren O-)

Je maakt een grapje toch. Tweetakt motor onder een viertakt... Sowieso veel succes met passen, een Dax motor heeft een liggende cilinder en bij een CR125 is het een staande cilinder..
 
Boeiend, het is maar een bamidax :P
Een CR125 blok is best compact. Als dat niet past ga ik kijken voor een MB8 blok ofzo
 
Scheelde dat veel, die andere remklauw? Ik wil de remmen van mijn bamidax ook gaan upgraden. Mogelijk dat er een andere (sterkere) krachtbron onder komt te hangen.
Kennis van mij heeft nog een Honda CR125 blok liggen die hij wel wilde doneren O-)

Hij stopt alsof je tegen een muur op rijdt. Heel fijn :Y
 
Te koop aangeboden:

Originele Honda Dax
Bouwjaar 1976
NL motorkenteken
C90 blok met elektrische start
3 bak semi (alles naar beneden)
108 cc cilinder
takegawa "r" kop en nokkenas
28 mm carburateur
dikke rvs uitlaatbocht
vraagprijs €2250

http://link.marktplaats.nl/m1001353101
 
Dag Oma!

Misschien het verkeerde Forum, 'tis een eche Honda.
Vorig weekeind de CY50 naar buiten gerollt, nou ja, niet dus, voorrem vast.
Bleek het asje dat de remschoenen uit elkaar drukt vastgeroest.
De rest zag er nog keurig uit sinds ik het voor het laatst* uit elkaar had, goed gevet en remschoenen als nieuw.

*(maarja, na misschien 200km in 10 jaar) O-)
 
Marinus84 , even terug komen op jou,

kan je bv zo honda ( ss ect ) gewoon omkeuren naar motor ?

Ik heb "as we speak" een OT C50/C70 met 125cc op motor kenteken staan. En ja, dat is dikke pret op grote wielen. Omkeuren valt erg mee, maar liefst met een frame van voor 1978 voor het gemak. Ben eventueel wel bereid hem te verkopen tegen een leuk prijsje trouwens, maar niet voor een Bami dax prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan