Wel overal stroom, geen contact..

Machje63

Rookie
14 apr 2014
10
0
De Hoef
Goedemiddag dames en heren, (ik neem zomaar aan dat er ook dames op dit forum zitten....)

Vrijwel het hele forum afgeschuimd op zoek naar een antwoord voor m'n probleem. Helaas niet gevonden, en nu lid geworden van dit forum om jullie hulp in te roepen...

Ik ben in het - nu niet zo trotse - bezit van een Kawasaki GPZ 550. De vorige eigenaar heeft deze voor een habbekrats aan me verkocht, want de motor deed het niet op dat moment, veroorzaakt door vervuilde carburateurs. Vol goeie moed ben ik aan het sleutelen geslagen en de carburateurs gedemonteerd en schoon gemaakt. Tot zover geen enkel probleem.

Toen ik de motor ophaalde, zat er een werkende accu in, en de lampjes in het dash, de verlichting, de startmotor, alles werkte. Nu heb ik, om de carbs te demonteren, uiteraard vrij veel los moeten halen om er goed bij te kunnen. Nu ik alles weer gemonteerd heb, gebeurt er niets na het omdraaien van het contactsleuteltje...

Ik heb ondertussen een nieuwe accu geplaatst, de bedrading door gemeten en het lijkt of er overal waar nodig ruim 13 volt is.... maar er gebeurt niets! Wie kan me op weg helpen met de oplossing? Oja, voordat mensen gaan roepen over de jiffy: ook gecheckt!

alvast heel erg bedankt voor jullie bijdragen!!

gr. Robert
 
Yep, spanning bij het contact, ook bij omdraaien sleuteltje... Nu ik erover nadenk is de situatie ontstaan na olie verversen, gek genoeg... Daarvoor had ik wél spanning op alles, dus: sleuteltje omdrasien, lampies! Ik ga morgen alle stekkertjes nog eens na! Bedankt zover en fijne zondagavond! 😀
 
Yep, spanning bij het contact, ook bij omdraaien sleuteltje... Nu ik erover nadenk is de situatie ontstaan na olie verversen, gek genoeg... Daarvoor had ik wél spanning op alles, dus: sleuteltje omdrasien, lampies! Ik ga morgen alle stekkertjes nog eens na! Bedankt zover en fijne zondagavond! 😀
Al geprobeerd de oude olie terug te gieten? :+
 
En anders ga je de hele stroomkring volgen. Dus min-pool van je meter op de min-pool van je accu plakken, en dan de draadboom volgen vanaf de plus-pool van de accu naar de eerste stekker -> stekker los en meten. Spanning? -> stekker weer vast en de volgende opzoeken. Als je ergens geen spanning meer hebt weet je in welk deel het fout gaat.
Electra is niet zo heel moeilijk als je maar logisch blijft denken en niet ineens je hele draadboom in kaart wilt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan