Virago met side mount ( zelfbouw ) etc. Maar hoe?

ViragoHenkie

MF'er
2 apr 2005
193
0
zuiddorpe
Ben al weer even bezig met het verbouwen van een Virago 750 uit 1988.
Je kent dat wel, ander stuur,handvaten,richtingaanwijzers, nu word het wat groter o.a.het inkorten van mijn orig. achter en voor spatbord misschien ook frame aan de achterkant inkorten ( solozit ).
Laatst heb ik een cateye achterlicht gekocht en deze wil ik aan de zij kant monteren. Nu zou ik graag van andere (Virago) :] verbouwers willen weten hoe ik deze zelf moet maken, zeker die beugel waar de plaat op zit.
Sorry dat ik nog geen foto heb maar dat komt zsm.
:}
Groetjes
 
Bij motozoom / louis verkopen ze universele side-mounts en speciale voor o.a. de virago 535.
Misschien kun je daar wat mee.

Tom
 
Bij motozoom / louis verkopen ze universele side-mounts en speciale voor o.a. de virago 535.
Misschien kun je daar wat mee.

Tom
Hoi Tom,
Bedankt voor je reactie.
Ik weet wat er in de handel is maar het probleem zit hem in het feit dat ik nogal wat problemen heb met aftermarket spul. ;( ( Handvaten waar de lijm van los laat , Richtingaanwijzers waar het schroefdraad spontaan afbreekt, Achterlichten die niet aantesluiten zijn etc.) Dus ook nu weet ik dat het nooit perfect zal passen en dus wil ik hem zelf maken. Materiaal heb ik wel, en geld al genoeg uitgegeven(voor niks ).
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd of anderen ook die pech hebben met het zogeheten opleukspul.
Groetjes.
 
Zo zat hij er bij mij op.
full
 
Bij motozoom / louis verkopen ze universele side-mounts en speciale voor o.a. de virago 535.
Misschien kun je daar wat mee.

Tom


Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! :( :( :(

Bij Motozoom verkopen ze wel dingen, maar ze leveren niks of het verkeerde....Slecht Tip dus! B|

www.louis.de (da's wel klasse!) :}
 
Sidemount zier er netjes uit. De rest van de achterpartij kan nog wel wat werk gebruiken.....
 
Inderdaad, deze zwarte zitzak :r moet vervangen worden.
Momenteel zijn de eurootjes even zoek, maar de bedoeling is dat het frame ingekort word en de zit zak vervangen word door een soloseat.
Ik wil een zadel met van die veren. Alleen weet ik niet of dat lekker zit als je nog gewoon achtervering hebt. ( iemand ervaring? )

full


Zo lijkt het al wat, Toch?
Je moet ergens beginnen maar waar het eindigd....who nows!!!
 
Vevang je toch je shocks door stalen stangen.....
:^

Ik was één van de eersten die een Intruder 750 ging choppen ( voor m'n buurjongen ) en heb uit een heel dik stuk alu-staf ( iets van 8 of 10 cm ) 2 nepschokbrekers gedraaid. Gewoon de kortste maat genomen die mogelijk was tussen spatbord en achterband ( en hou er rekening mee dat de band nog een behoorlijk stuk hoger wordt tijdens het rijden O-) ) en die 2 stukken staf afgedraaid zodat het exacte kopieën waren van een schokbreker, dus met zo'n dikke "kap" boven en een dunner stuk onder, staat beter dan zomaar een stukje metaal.

Kan er helaas geen foto's van vinden, zal eens vragen of hij nog foto's heeft.

We hadden ook een verzaagd ElectraGlide voorspatbord als achterspatbord gebruikt , lekker vet :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan